Du är inte så smart som du tror

Den här tråden diskuterar artikeln Du är inte så smart som du tror.
Inlägg #1: Postat: 2001-11-02 13:46:00
christer kyreus
Ni har verkligen dolda talanger.
Liksom alla andra. Välskrivet!
Inlägg #2: Postat: 2001-11-02 14:42:00
nihilisten
Heltäckande.
Inlägg #3: Postat: 2001-11-02 22:35:00
Fredrik Brandberg
Det enda bytet som är politiskt korrekt att slå ned på idag är tydligen ett sällskap som, fullt mätbart, är måttligt högpresterande vad gäller IQ. Jag tror inte ni egentligen vill misskreditera Mensa, en förening ni vet väldigt lite om. Ni vill glänsa själva i första hand. Ett förstapris på Sourze skrivartävling borde ge er en liten kick, en välbehövlig. Sakinnehållet i artikeln är som Brasses sockerkaka; en smet med ett par påtagliga godsaker i och som sammantaget inte skapar avsedd effekt.
Inlägg #4: Postat: 2001-11-03 11:44:00
Lena
Mycket gediget arbete!!!
Inlägg #5: Postat: 2001-11-03 12:38:00
Carola
Excellent!! Efter att ha skrivit ut era artiklar och läst, tänkt o kännt, som jag gör, så ser jag mycket tänkvärt i dessa artiklar. Mycket bra!
Inlägg #6: Postat: 2001-11-05 22:58:00
Frank
Sourzetexter kan vara irriterande, banala, jobbiga, ointressanta, slabbiga och intetsägande, men väntar man länge nog så kommer guldkornen. En tackar och bockar.
Inlägg #7: Postat: 2001-11-08 15:14:00
Stefan Holmqvist - Tillägg
Värt att notera är att Gardners teorier inte på något sätt är en konkret sanning. Teorierna är ganska breda och med det svåra att kritisera. Till och med Mensa själva - vars IQ tester inte står särskilt högt i kurs hos honom eller oss - länkar från sin Svenska Hemsida till en sammanfattning av hans syn. mvh
Inlägg #8: Postat: 2001-11-09 16:50:00
Josef A
Efter att ha läst denna, kontrollerat källorna och tagit mig en funderare så är kan inte göra mer än att applodera och det länge. Tänk om pedagogiken kunde omformas så att anpassade efter fler kulturer, talanger och individer kunde utförass. Gardners teorier är en möjlig början till det.
Inlägg #9: Postat: 2002-01-07 13:17:00
Trojan
Öhh...Ni verkar ju typ riktigt smarta...liksom. ;

Nästa steg kanske kan vara att undersöka begreppen "vishet" eller "klokhet" jämfört med intelligensbegreppet?

Väl skrivet och väl behövligt. MENSA får nog tänka till nu...något som dom själva ju hävdar sig vara så bra på.

T
Laddar...