Inlägg #1: Postat: 2010-07-02 10:41:00 | |
Nettan999 |
Tack Michael Gajditza för att Du orkar engagera Dig. Det behövs verkligen upplysning inom detta område, d.v.s. den kriminalitet som råder och då menar jag den kriminalitet som polis bedriver med statens goda minne. Jag är en medelålders kvinna som befinner mig i den perfekta ”rånåldern”, ett lagom ”lämpligt” offer för rån och annat otrevligt. Vad jag vill komma fram till att trots att MC-gäng beskrivs som kriminella så skulle jag aldrig i min vildaste fantasi vara rädd för att de skulle göra mig något. ALDRIG NÅGONSIN att den tanken skulle slå mig. Vem skulle finna nöje i att bråka med en snart 60-årig tant?
Däremot polisen är jag rädd för, som jag sett gjort både det ena och det andra och även med tanke på hur ofta de lägger ner utredningar där kvinnor blivit våldtagna, rånade och även misshandlade. Skulle något sådant hända inom någon MC-relaterad klubb? Knappast! Och vad gör polisen åt alla dessa pedofiler som våldför sig på våra barn? Inte ett endaste dugg, möjligen startas det en ny utredning om huruvida man ska förfara så man inte använder sig av för mycket våld mot de stackars männen som förgriper sig på barn. Säg den förälder som i tysthet inte välkomnar att MC-gängen gör något åt pedofil-problemet. Skulle någon helt öppet tycka detta är bra är det risk att polisen börjar trackasera och förfölja den personen och hela familjen TROTS ATT polisen inte lägger ner speciellt mycket arbete på detta. 300 poliser hade räckt långt för att komma tillrätta med flera av de övergrepp kvinnor och barn även män blir utsatta för. Polisen struntar ju fullständigt i denna kategori brottsoffer och ägnar sig hellre åt att jaga fortkörare på våra vägar. Det synsätt som våra makthavare verkar prioritera är att de själva har rätt att bete sig kriminellt bara det ger resultat. VAD GER DETTA FÖR SIGNALER? Hur många affärsmän kan bryta ett undertecknat avtal utan att riskera höga bötesbelopp eller hur många arbetsgivare tvingas inte ha kvar en arbetstagare trots att personen skapar dålig stämning på arbetsplatsen utan att riskera att få facket påsig? Detta medför oftast repressalier för den som på minsta sätt bryter mot minsta lilla. Kommunerna däremot kan utan att riskera något bryta ett avtal. VARFÖR kan man undra. Kommunen i Norra Åsum bryter avtal med en klubb för motorintresserade. Länk: kristianstadsbladet.se Radio Gagnef skräms till tystnad att bryta det avtal man har med ett politiskt parti Länk: sverigesradio.se och Länk: mobil.sr.se Orsaken är att de förknippas med MC-gäng. MEN VÅR YTTRANDEFRIHET DÅ….. Har man över huvud taget låtit detta politiska parti fått en möjlighet att försvara sig? Nej, man väljer hellre att tysta all media att skriva om dem. Får man som myndighet ta till vilka kriminella metoder som andra blir bestraffade med långvariga fängelsestraff. VARFÖR ÄR MYNDIGHETER SÅ FEGA, DE ÄR JU ÄNDÅ AVLÖNADE AV VÅRA SURT FÖRVÄRVADE SKATTEMEDEL |
Inlägg #2: Postat: 2010-07-02 11:44:00 | |
Fredrik Ekdahl |
Får tacka skribent Gajditza för 2st mycket väl författade artiklar.samt sourze som vågar publicera
Det du tar upp angående polisens resursanvändning vs behovet av att bekämpa en läder fi som växt ofantligt senaste åren i gbg. Jag kan inte undgå att se ett samband med att Barbro Jönsson "Uddevalla åklagaren" blev stabschef på Lkp i gbg. Då tror man att hon lär ju vara flitig och extremt fokuserad på "organiserad/grov " brottslighet. Icke, hon är tydligen den som skall gå igen samtliga ärenden som då även innefattar dokument vilka varit i domstol. Likväl, så är det sekretess på ett helt ärende, vilket jag även är åtalad och dömd på. Så vitt jag vet är det 6st civilister varav en journalist, och ingen får ut något. Så det kan med god grund tas för ett faktum att Göteborgs Posten har sålt sig och de vägrade att ens skriva en artikel angående 2a FUn lagts ner i Liljekvistfallet . De agerade istället exemplariskt i sk "nyttig idiot". De tryckte en "intervju" som bestod av en icke namngiven läkare i sth, som hävdade såsom Björn Ericson. "obducerar det gör man bäst på distans, då går det som en dans". Fredrik Ekdahl gbg |
Inlägg #3: Postat: 2010-07-04 15:59:00 | |
ombudet |
Det tycks nu som att det även denna gång ska sluta precis som vanligt. Efter rättegångens avslutande är samtliga som tidigare varit frihetsberövade nu försatta på fri fot. Detta betyder inte att de är frikända men tyder på att åklagaren inte fått gehör för några stora delar av sitt åtal. Länk: bit.ly
|
Inlägg #4: Postat: 2010-07-16 01:52:00 | |
ombudet |
Idag kom domarna i det ärende som beskrivs i artikeln och jag citerar från nättidningen Payback: "Den jätterazzia som polisen tidigt betecknade som ”Det här är en av de största framgångarna i kampen mot organiserad brottslighet och den troligen största insatsen någonsin mot mc-kriminella", har nu fått sitt rättsliga efterspel. Jag pratar då om den enorma polisinsatsen mot en enskild mc-klubb i Göteborg den 19 maj 2010 där över 300 poliser, nationella insatsstyrkan, personal från Skatteverket och Ekobrottsmyndigheten, tre helikoptrar samt monsterbilen Scad användes för att genomföra ett antal anhållanden samt i förlängningen en husrannsakan och en teknisk undersökning.
Utfallet av rättegången blev att tatueraren dömdes till en månads fängelse för misshandel och en klubbmedlem dömdes för olaga tvång, stöld samt anstiftan till misshandel till två års fängelse. Avtalet som reglerade medlemmarnas skyldighet att återlämna de olika saker som bär klubbens logga bedömdes helt riktigt som giltigt och gällande varför övriga personer helt frikändes!"// Det är dags att på allvar ifrågasätta vad polisen sysslar med!! Länk: bit.ly |
Inlägg #5: Postat: 2010-07-17 10:09:00 | |
Fredrik Ekdahl |
Ja, håller med fullständigt i din artikel och i din senaste kommentar och slutsats.
Det kan även göras än tydligare att det är inte Göteborgs Posten som är tryckfrihetsförordningens sista utpost.... Se här hur dom faktiskt rent av skjuter sig själva i den enda fot dom stod på. symbolik ala deras vägran att granska Liljekvistfallet mm Försök få dom att granska, här kommer länk Länk: gp.se.adp-visitor.sth.basefarm.net men den lär hjälpa föga. |
Inlägg #6: Postat: 2010-07-17 10:13:00 | |
Fredrik Ekdahl |
Här kommer deras webbversion Länk: gp.se.adp-visitor.sth.basefarm.net av vad som blev kontentan av det mittuppslag dom tidigare, sponsrat skånegatan med vid det aktuella tillsaget.
Då har jag även tidningsupplagan och där gör GP sig själva än mer rättvisa... |
Inlägg #7: Postat: 2010-07-17 19:33:00 | |
ombudet |
Jag måste rätta mig själv. Jag har skrivit två års fängelse ovan men det ska vara två månaders fängelse för den ene och en månad för den andre.
|
Sourze [loggan] © Nättidningen Sourze, ett registrerat massmedium hos Radio- och
TV-verket. Sourze är också ett registrerat varumärke.
Databasens namn är Sourze. Ansvarig utgivare är Carl Olof Schlyter.