|
Inlägg #1: Postat: 2010-06-22 21:58:00
|
|
Jocke-sourzial |
Jag vet inte vad du menar här? Har SD hotat dig, eller genom någon som är med i SD? Och på vilket sätt, det framkommer inte alls!
All kollektiv skuldbeläggning är mig främmande, men jag tycker du gör samma sak själv. Utan att belägga hur.
Om SD kommer in i riksdagen, så är det väl demokratiskt? De visar på ett missnöje med politiken på något sätt. Så får de andra partierna förklara sig. Säkert finns det en och annan rasist där, även någon nasse. Men det kan väl inte gälla alla som röstar på dem? För mig framstår de i SD mest som etnocentriska. Lokalpatrioter. Precis som Fi är "genocentriska". Genitalpatrioter. Att Fi inte kommer in är ett kanske ett större problem? Att de inte får chansen att göra bort sig ordentligt genom Schyman! Men det finns nämligen redan 7 stycken Fi i riksdagen. Att skylla hela SD för en medlem?, och utan att säga hur blir fel, kollektiv skuldbeläggning. Tycker vi haft nog av sådant!
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2010-06-23 16:31:00
|
|
Inger Olsson |
Anne: strunta i dem och ta det inte så personligt. En som agerar offentligt m å s t e tyvärr ha en "högre" tröskel idag. Möjligheten till kommunikation går snabbare än vad våra tankar och känslor alltid hinner fatta och ompröva. Och ibland styr det över. Var dock, som Jocke i #1 också pekar på, försiktig när det gäller vem du pekar ut. Om du inte har klara bevis förstås! Take care.
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2010-06-24 00:58:00
|
|
sunny fri |
Klart att du ska vara försiktig.Men hot får bara aldrig löna sig.De gånger jag själv blivit hotat har jag bara blivit ännu mera stärkt i det jag engagerat mig i.Även om de senate året givit mig väldigt begränsad tid att engagera mig i någonting utanför sjukhusen.Men internet ger även oss som har svårt att samlas på ett möte en möjlighet att delta.
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2010-06-24 14:28:00
|
|
Nick |
Ja, Anne, håller fullständigt med Jocke. Har du gjort dig besväret att skriva en stor artikel om hot från SD, så får du faktiskt låta läsaren bedöma på vilket sätt du hotats. Och hur har du fått fram kopplingen till SD? Annars kan man inte utesluta att du fick starkt kritiska mail från någon som är en SD sympatisör. Och eftersom du tycker riktigt illa om SD så går du och skriver artikel på Sourze som ett sätt att utropa dig till ett offer och som payback för de "hotfulla" mailen.
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2010-06-24 14:32:00
|
|
Nick |
forts, till Anne Skåner:
Sedan får du gärna återkomma med ett förtydligande vad är det som är rasistisk med SD:s partiprogram. Innan du svarar: vänligen läs på i SD:s partiprogram och låt bli att jämställa ras och religion, det flyger inte längre.
Och "for the record": Jag är inte en SD partimedlem eller ens en SD väljare. Jag blir bara innerligt trött på hur det det politiska och mediala Sverige tillsammans med övriga nyttiga idioter alltid tar till samma knäpp för att täppa truten på kritiker av massinvandrigen - genom att kalla de för rasister.
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2010-07-11 14:01:00
|
|
Winston Smith |
Hoppas du hänger ut kartläggarna och de som sprider lögner och hot även från vänsterkanten. Deras kartläggning är precis lika tokig som de du refererar till ovan. Men då kommer ju stollerierna från rätt sida, och det är för allas bästa så då är det väl ok?
Nej Anna det hjälper inte att självömka, utan angrip problemet vid roten. Nu blev du drabbad själv, så du upptäckte att det finns ett problem. Men när vänsterextremisterna överföll Martin Kinnunen var du tyst...
|
| |