LO-förbunden bör vara politiskt neutrala

Showing page 3 of 3: 1  2  3
Inlägg #41: Postat: 2010-06-28 20:06:00
steno
Intressant slutsats. Privat vård är bra för att de granskas mer än offentlig.. Ja, kanske det. Politikerna kanske skyddar offentlig verksamhet mer. Tala om det för Sahli
Inlägg #42: Postat: 2010-06-28 20:25:00
steno
Vaxdockorna från ungdomsförbunden kanske skulle läsa vad folk skriver och delta i debatten, då skulle du kunna formulera mer än förskrivna debattinlägg, skrivna av partikansliet
Inlägg #43: Postat: 2010-06-28 20:43:00
Jocke-sourzial
42 Den var rätt bra, och lite kul. Och frän! Mer sådant från dig kanske? Men man får tåla lite själv också, som gammal i gården.
Inlägg #44: Postat: 2010-06-28 21:01:00
Inger Olsson
#41 Sahlin? Hmm.... Se på hennes "lärling" Jytte Guteland, en riktig vaxdocka, som vill att C Bildt och Reinfeldt ska avgå p g a att en inhemsk "sanningskommision" har lekt rättegång i sandlådan. Med egna bevis t o m! Det du Steno ;- Länk: alliansfrittsverige.nu
Inlägg #45: Postat: 2010-06-28 21:23:00
steno
Visst Jocke jag är nog ganska stryktålig men numera försöker jag undvika att kritisera person, humor tar bättre och skapar inga fiender
Inlägg #46: Postat: 2010-06-28 22:17:00
steno
Jag har väl inte sårat dig Jocke för då ber jag om ursäkt. Jag förstod kanske inte din ståndpunkt igår
Inlägg #47: Postat: 2010-06-29 07:33:00
Jocke-sourzial
Jaså, nej det behöver du inte göra. Det handlar i inlägget ovan inte om dig. Vilket man kan se om man går in i länken. Jag tyckte tidigare bara att jag inte fått ett riktigt svar av dig först. Men det påpekade jag ju, och diskussionen fortsatte väl i hyfsade former?
Inlägg #48: Postat: 2010-06-29 09:48:00
steno
OK våra samveten är vita som liljekonvaljer
Inlägg #49: Postat: 2010-06-29 12:07:00
Inger Olsson
Steno: "Politikerna kanske skyddar offentlig verksamhet mer" Hujedamaj! - säger jag bara som Krösamaja. Det vore totalt ologiskt om de i n t e skyddade sina egna ytterst tagna riksdagsbeslut. Politiker ska i n t e fixa jobben utan se till så att förutsättningarna för företagen blir så o p t i m a l a som möjligt. Facken ska tillvarata yrkesarbetarnas intressen och sträva efter optimala effekter i samverkan med företagarna. Alla tjänar på smarta lösningar. Enkel köp-psykologi säljaren och även kunden är nöjd. Vem som ev. har "blåst" vem - spelar då ingen roll. Jo, Steno, allt går att förhandla om ;-
Inlägg #50: Postat: 2010-06-29 14:58:00
steno
Inger, du skrev: Även om "privat" inte är en garanti för kvalité, så tror jag ändå att privata intressenter kan driva fram förändringar till det bättre. De går nämligen att granska. Missförhållanden inom t ex missbruksvården har d ä r f ö r avslöjats, men inte på Statens egna ställen... Vi hade ju inte kommit dit vi är idag om inte de fria idéerna hade omsatts i praktiken. Tröga system flyttar inte på sig frivilligt...
Jag tyckte du gjorde en intressant slutsats att privata intressenter driver fram flera förbättringar och att de granskas mer.
Då kunde ju Sahlin och Reifeldt tillsammans jobba för det. de vill ju skydda och stärka välfärden. Kanske Jytteland kan ge en kommentar?
Politikerna k a n inte fixa jobbe
Inlägg #51: Postat: 2010-06-29 16:42:00
steno
De som fortfarande tror att LO genom demokratiska beslut tillämpar ett enda medlemskap för A-kassa och fack kan upptäcka att Politiker Österberg och fackpamp Löfven idag i SvD talar om två medlemskap. Ingen som ifrågasatt mig behöver dock be om ursäkt. Nu kanske det blir slut med att LO-förbund erbjuder retroaktiv A-kasseersättning om de ansluter sig till facket som i Västerås, förra året.
Inlägg #52: Postat: 2010-06-29 16:57:00
Inger Olsson
#51 Nej, jag har inte ifrågasatt dig. Skickade frågan vidare till Jytte Guteland, som du kan se...
Inlägg #53: Postat: 2010-06-29 17:34:00
steno
Nej Inger det har du inte. Det har varit några här nu och under årens lopp. Lo har lyckats bra med den bluffen.
Kul att du skickade förslaget till Jytte!. Ska bli kul att se om det kommer något svar...
Inlägg #54: Postat: 2010-06-30 08:53:00
steno
Tack för support, inte minst från Inger Olsson. Nu fattas det bara att någon från rörelsen som ofta publicerar plakat på Sourze kommer med synpunkter. De tvingas ändå att diskutera frågan ju längre in i valrörelsen vi kommer
Inlägg #55: Postat: 2010-07-04 09:08:00
steno
Tips till minglarna i Almedalen. Ta upp det här på frågestunderna så blir dom svettigare
Showing page 3 of 3: 1  2  3
Laddar...