Människor med självkänsla bjuder inte ut sig

Den här tråden diskuterar artikeln Människor med självkänsla bjuder inte ut sig.
Inlägg #1: Postat: 2010-06-14 13:22:00
missen
Hej Ola!
Jag tycker din insändare var bra, riktigt rolig och träffsäker. Jag har väl gjort 2 av tre av det du påstår kvinnor gör! Det är fult och vet du efter det så mår man inte så bra! Det gav mig inte mer i allafall. utan det skapade mer problem. Så jag la av!
Jag undrar vad du ser som självkänsla?
För mig är självkänsla att ha kul på eget bevåg och se till att jag har trevligt, var glad och bara vara!
Hälsningar Pernilla
Inlägg #2: Postat: 2010-06-15 13:19:00
Michael Lundahl
Min korta kommenar är: och? Vad är syftet och poängen med artikeln? At säga att vissa har självkänsla och andra inte har det? Well... duh. Kan du förklara för mig om det fanns någon annan poäng med detta?
Inlägg #3: Postat: 2010-06-15 15:30:00
Bizon
Sista stycket är en fullt rimlig rekommendation kan tyckas :- - Sedan vad vi använder sexet till är och kommer att vara lite olika från person till person - liksom orsakerna till om vår självkänsla kan betraktas som "bra" eller dålig... Några faktorer som definitivt påverkar den är huruvida livet tuffsat till en människa redan i tidig barndom eller om uppväxten varit bra - en annan är hur var och ens personlighet är funtad. Som bekant är genetiken minst sagt varierande. Dessa omständigheter gäller båda kategorierna de som utnyttjar och de som låter sej utnyttjas - ja du vet själv hur det är, för jag antar att du ibland befinner dej på den ena eller den andra sidan - "spelets" roller växlar och de flesta kan inte alltid vara på topp - kanske det också kan ses som utvecklande att emellanåt få erfara förtryckets bitterljuva verklighet - bitterljuva därför att det ger ett visst fog för att tycka synd om sej själv,,, åtminstone om man har ett litet drag av känslomässig masochist i sej vilket de flesta verkar ha :- då dom så notoriskt tycks vilja utsätta sej för diverse sadistiska påfund som till exempel andras godtycke, den maktlösa konsumentrollen, och krogvakters eventuella antipatier - samt de på grund av underbemanning kvarterslånga köer till både ditten och datten, samt att besätta rollen som underbemannad anställd och jobba skiten ur sej för att slutligen gå in i väggen. Kanske de där med valfrihet ändå är ett betydligt överreklamerat tillstånd som i praktiken inget annat är än ett slagord bakom skygglapparna på den som inte vill se verkligheten så som den i praktiken är...
Inlägg #4: Postat: 2010-06-16 14:07:00
olatidman
Michael, Mitt korta svar är, vad är meningen med dig?
Inlägg #5: Postat: 2010-06-16 14:46:00
"jag"
#2 Man kan bara hålla med, var finns poängen med den här artikeln?
Inlägg #6: Postat: 2010-06-16 14:47:00
Thomas L. Aabo
"...Män gör samma sak, i omvänd form – vi köper växter, vi bjuder på middag, bio, dricka och köper annat skräp som i sin tur får kvinnor att göra som vi vill. ..."

"Som VI vill". Jag har alltid föredragit kvinnorm som gör som de s j ä l v a vill.
Inlägg #7: Postat: 2010-06-16 14:55:00
"jag"
#6 Thomas "Jag har alltid föredragit kvinnorm som gör som de s j ä l v a vill" Du har aldrig levt ihop med en kvinna vad jag förstår av din mening.
Inlägg #8: Postat: 2010-06-16 21:34:00
Pia I
Jag har inte alltid föredragit män som är enkla, ärliga , raka, gör rätt för sig, är snälla och inte kontrollerande, utan låter sin partner leva och utvecklas.
Men nu gör jag det.
Inlägg #9: Postat: 2010-09-26 17:10:00
olatidman
Spännande reaktioner, Missen, för att svara på din fråga, självkänsla för mig är när man helt enkelt lever efter sina egna önskningar.
När man gör det som får en själv att må bra och trivas.
Inlägg #10: Postat: 2010-09-26 17:35:00
Jan Olsson
Självkänsla är för mig,när JAGET sitter i högsätet - men att man också kan tillåta sig att vara empatisk -
Laddar...