Anna Anka, vad var det jag sa?

Den här tråden diskuterar artikeln Anna Anka, vad var det jag sa?.
Inlägg #1: Postat: 2010-05-21 19:26:00
Kajsa
Det är så bra skrivet! Du tar orden ur mun på mig. Till och med jag, som lever ett helt vanligt "svenssonliv" uppfattade att det hela var ett jippo. Dessutom försår jag egentligen inte riktigt vad det är hon jobbar med Anna Anka. Framgick det av programmet? Lever hon ett sådant hektiskt liv? Alla dessa intervjuer kändes också väldigt märkligt.
Kanske blev dessa kandidater lite mer erfarna? Fast hur de överhuvudtaget kunde tänka sig ett arbete hos denna stackars Anka, som helt verkar sakna social kompetens, är mig en gåta!
Inlägg #2: Postat: 2010-05-21 21:42:00
GunnarL
Det enda som förundrar mig är hur en intelligent karl som Billy Butt kan ägna energi åt att skriva två artiklar om en så totalt meningslös människa som Anna Anka. Lika mycket som jag undrar hur en så absurt ointressant person kunnat få braskande rubriker i Kvällspressen, fått delta i TV-program på bästa sändningstid och över huvudtaget fått någon som helst uppmärksamhet. Hon är ju en nolla så det stinker om det! Visserligen tyckte hon att en hustru skall suga av sin man på morgonen, men det borde väl inte ge några större intellektuella poäng i dagens Sverige?
Inlägg #3: Postat: 2010-05-21 22:36:00
Billy Butt
Gunnar L : Hon är ju ett mediefenomen - Hon väcker känslor - inklusive dina....därför skriver jag om henne
Inlägg #4: Postat: 2010-05-21 22:50:00
GunnarL
3/ Mediefenomen? Hon är en företeelse som helt och hållet skapats av media. Dessutom media med oerhört dåligt omdöme. I sig själv är hon en nolla. Du kan få vilken idiot som helst att skapa känslor och framstå som medial om Du bara vinklar honom "rätt".
Inlägg #5: Postat: 2010-05-21 22:53:00
GunnarL
4/ forts. Men Du har rätt i att hon skapar känslor även hos mig. Nämligen en förtvivlan över hur djupt svensk journalistik sjunkit! Hur dessa killar och tjejer som en gång gick ut journalisthögskolan med de bästa ambitioner i dag säljer alla sina forna ideal för en grynvälling.
Inlägg #6: Postat: 2010-05-22 08:36:00
Pia I
Javisst kan man få vilken som helst att framstå intressant, om man vinklar henne/honom rätt. Men att komma dit , är inte det lättaste. Anna Anka har ju det intressanta, att hon heter Anka och var/är gift med en av världens kändaste personer. Hon har dessutom talets gåva och har gett ut en eller flera böcker om träning bl.a.
Dessutom har hon uttalat sig i genusdebatten, där hon lagt sin röst på männen. Hon sa mycket som skapade rubriker när hon började.
Så inte kan hon räknas som en nolla inte.
Inlägg #7: Postat: 2010-05-22 08:37:00
Pia I
Gör om det själva, skulle jag vilja säga, så får ni se hur lätt det är att bli så uppmärksammad i pressen. Resten är bara spekulationer.
Inlägg #8: Postat: 2010-05-22 10:44:00
Billy Butt
Ni har på sätt och vid rätt Pia,& Gunnar L., men man ska komma ihåg en sak: att det är en sak när tidningarna skriver artiklar i tredje person - då blir det felaktigheter och spekulationer och då kan man skylla på journalisterna, men när Anna Anka står framför en teve kamera och skriker "Dont Fuck Up" och diverse andra svordomar då är det inte någon felaktig återgivning eftersom hon står där själv och gapar och skriker och gör bort sig. Man kan då inte skylla på journalisterna. Och det är hennes eget uppförande i teve som har avslöjat vad Anna Anka egentligen är för person. Om Anna Anka inte var i teve och allting om henne handlade bara om skriverier skulle t.o.m. jag se skeptiskt på det hela och kanske skylla på journalisterna. Men det går inte skylla på journalister som återger vad Anna Anka själv säger i teve.
Inlägg #9: Postat: 2010-05-22 12:14:00
Pia I
De gånger jag sett programmet, har Anka varit sansad. Och- när hon slutat med "don´t fuck it up" så har det varit i dämpad ton.Jag tycker kritiken varit överdriven.
Sen kan man räkna med att tidningar gör allt för att sälja. De ljuger hej vilt.Hittar på så man tror inte sina ögon eller öron. Vinklar helt fel för att skapa rubriker och sälja. Inget annat gäller.För det mesta och nästan alltid. Det är min erfarenhet. Trist.
Inlägg #10: Postat: 2010-05-24 10:17:00
Per W
#8 Hon gör ju bara vad förväntas av henne och vad hon får betalt för. Som i vilken komediserie som helst... Det är ingen som tror att Charlie Sheen privat är som i serien "2 and a 1/2 men" jo, kanske förresten..i det fallet
Inlägg #11: Postat: 2010-05-24 18:48:00
Pia I

Appropå Charlie Sheen- han är ju väldigt snygg. Tyvärr har han det väl inte så bra i privatlivet. Det är nog svårt att kombinera en sån roll med en familj. Snudd på omöjligt, tror jag. Det är synd, för det är ju bara en roll, egentligen. Men de flesta kvinnor gillar ingen form av konkurrens.
Inlägg #12: Postat: 2010-05-25 22:18:00
ingloz
#6/ Pia I, du har fullständigt rätt! Att röra upp så mycket känslor är inte det lättaste ...
Laddar...