Därför föll WTC-tornen

Den här tråden diskuterar artikeln Därför föll WTC-tornen.
Showing page 31 of 31: 21  22  23  24  25  26  27  28  29  30  31
Inlägg #601: Postat: 2010-06-01 15:26:00
Babol54
anonymt inlägg #600 ....och vad är det du bidrar med då Per W?
Inlägg #602: Postat: 2010-06-01 15:56:00
Inger Olsson
#598 Du hänvisar till en länk som åter plockar bort eldens skadeverkningar. Märkligt. Varför är det konstigt att WTC 7 rasar - om grannens hus i Svedala börjar brinna, värmeökning därmed vibrationer sker och trycket ökar därtill, så riskerar mitt hus att stryka med om man inte får stopp på elden. Torn 1 och 2 hade rasat tidigare under dagen pga brand. Vad jag minns under kemilektionerna så är kraftig värmeutveckling en orsak till ökat tryck, vilket därmed sänker normal smältpunkt. Även plåtens.
Inlägg #603: Postat: 2010-06-01 16:12:00
Inger Olsson
forts: Dag, frågan är om du inte snarare drivs av politiska motiv, eftersom du inte direkt redovisar, har tunga argument, för dina tekniska/kemiska slutsatser. T ex kan du inte riktigt redogöra för hur den där fjärrstyrningen har gått till. Du hänvisar till att maktmänniskor är beredda till "vad som helst"-typ. Men även dessa har väl både orsak och mål, budgetar, riskanalys att ta hänsyn till? Så dumma är väl inte de inom en ev. "elit"? Med din teori om inside-jobb här existerar heller inte organisationen Al Qaida. Det förefaller mycket märkligt.
Inlägg #604: Postat: 2010-06-01 16:21:00
Inger Olsson
I #541 undrade jag v a r f ö r det endast tog sekunder innan de 2 tornen, som byggdes på 70-talet, rasade. Såg då nyligen i ett program att det kemiska sprängmedlet nanotermit fanns i ruinerna. Jag avfärdar varken branden och dess följder och terrorattacken. Undrar bara varför det sprängämnet i s f fanns på plats. Å andra sidan utsattes ett av dessa tornen för sprängattentat på 90-talet. Kan det vara rester ifrån denna som hittats? Någon som vet mer om detta?
Inlägg #605: Postat: 2010-06-01 16:52:00
Dag Nilsson
#599 Per W, jag känner inte till någon sådan teknik. Om bara smältning av järnet i golven skedde men ingen förångning, så behövs kanske bara en tredjedel d.v.s. ca 13 miljoner kWh. Men jag vet inte vad som skulle kunna alstra det heller på kort tid. Dock kan uppvärmningen ske under längre tid än rastiden, vilket kan hålla ner effekten per tidsenhet. Om man använde betongen att spränga med kan den till någon del ha förvärmts. Men du måste inse att jag bara spekulerar. Andra kanske kan ha idéer där jag fastnar. Så vill jag att ett forum skall kunna fungera. Jag säger INTE att det är på ett visst sätt. NIST/Bazant-försvararna däremot påstår att rasen skett på ett visst sätt. Det är en avgörande skillnad. Jag misstror NIST/Bazant. Men om de som försvarar dessa teorier kan svara på mina frågor, så kan den dag komma att jag måste ändra mig.
Inlägg #606: Postat: 2010-06-01 17:09:00
Dag Nilsson
#602 Inger, det är synd att det inte finns en bild på dig. Min känsla säger mig stark att det är med en man jag har att göra när jag kommenterar dina inlägg. ---- Fjärrstyrningen av flygplanen tror jag är av samma typ som USA:s drönare styrs med i Afghanistan och Pakistan. Styrningen av demoleringen av tvillingtornen skedde antagligen via kablar från t.ex. WTC 7.-------- Om sanning är ett politiskt motiv, så är svaret att jag drivs av det. Myten al-Qaida hade ingenting med detta att skaffa. Jag betvivla att al-Qaida alls fanns. Idag kallas allt skrämmande för al-Qaida. Al-Qaida är en användbar myt hos både USA och dess allierade och för dem som vill injaga skräck.
Inlägg #607: Postat: 2010-06-01 17:50:00
Diplomatenunlogged
Jag träffade Bin laden härom dagen i Säffle, han kunde bekräfta att det inte fanns några saudier eller någon annan heller för den delen i planen som störtade i tornen. Vill också passa på att göra reklam för mina egentillverkade foliehattar: Just nu! Köp 2 betala för 1, Endast 99 kr. Erbjudandet gäller tom 2010-09-11
Inlägg #608: Postat: 2010-06-01 18:50:00
Dag Nilsson
#607 Affärer förstår du dig inte på Diplomaten. Till en foliehatt säljer man självklart bäst genom att säga: - Köp en betala för två! ----- Men frågan är om du ändå inte skulle ha behövt foliehatt själv. Nu är det emellertid för sent. Någon sorts elak strålning har redan gjort sitt. Ingen vaken människa undgår att märka det. Hoppas inte för mycket på reversibilitet.
Inlägg #609: Postat: 2010-06-01 18:54:00
Lasse i Gatan
#607/ Diplomaten/ Tänker du sälja en hatt till Dag ska du skriva, köp en betala för två, han kommer inte att fatta någonting ändå.
Inlägg #610: Postat: 2010-06-01 18:57:00
Lasse i Gatan
Tankeöverföring
Inlägg #611: Postat: 2010-06-01 19:24:00
Dag Nilsson
Här kommer ytterligare en länk Länk: youtube.com! som visar hur det sprätter och blåser på WTC 1
Inlägg #612: Postat: 2010-06-01 19:43:00
Dag Nilsson
#610 Lasse, öppet mål. Bara att klippa till. Kul att det finns utrymme för lite humor. Nästa gång har du minuterna på din sida.
Inlägg #613: Postat: 2010-06-02 09:12:00
Blackie
Någonting som förbryllar mig väldigt mycket är att när man pratar med folk som kommer ifrån diverse olika perspektiv, så verkar dom flesta vara överens om att planneringen som Al-Qaida/Al-CIAda lär ha gjort innan för att lyckas så väl med alla delmål, måste ha varit mycket välgjord och omfattande... Problemet är då, HUR kunde man ha missat att läsa en officiell rapport skriven av en mycket inflytelserik tankesmedja som heter: The Project for the New American Century PNAC Länk: newamericancentury.org http://www.sourcewatch.org/index.php?titleProject_for_the_New_American_Century September år 2000 under namnet: Rebuilding Americas Defenses: Strategy, Forces and Resources For a New Century Länk: newamericancentury.org där man i början på sidan 51, skriver:"Further, the process of transformation, even if it brings revolutionary change, is likely to be a long one, ABSENT some catastrophic and catalyzing event – like a new Pearl Harbor.". Jag menar, om nu Al-Qaida/Al-CIAda verkligen ville skada USA ordentligt, varför göra det på ett sätt som dom millitära intressen som styr över USA själva skriver skulle gynna deras intressen/agenda ett helt år innan!?. Men det är ju bara vad jag personligen tycker är konstigt. Rekommenderar att läsa hela den rapporten förresten!. Det måste vara en slump att så mycket som står där har hänt och fortsätter att hända ;
Inlägg #614: Postat: 2010-06-02 09:12:00
Blackie
Är det någon som tror mera på den officiella NIST teorin som har tagit en titt på föredraget som Architects And Engineers For 9/11 Truth Länk: cms.ae911truth.org gav år 2008 för att jämföra argument!?. Finns att se gratis här Länk: video.google.com för den som är nyfiken att höra en föreläsning ur deras perspektiv. Alltid någon puzzelbit att hämta vad man än studerar. Det kanske är lättare för er att höra/se på vad folk som har ’bevis’ att dom är högutbildade säger, än att lyssna på någon som är välutbildad utan betyg/bevisgått en egen skola i ämnet.
Showing page 31 of 31: 21  22  23  24  25  26  27  28  29  30  31
Laddar...