Tack Steno för dagens mest generösa kommentar. Att bli kallad ungdomspolitiker känns bra, särskilt med tanke på att jag fyller 50 nästa år. : Och någon spökskribent känner jag mig verkligen inte som, tvärtom är jag en ganska flitig debattör i många olika media. Gör gärna ett besök på min hemsida och blogg,
Länk: ericsoniubbhult.se, där finns alla mina snart 400 debattartiklar och radiodebatter samt övrig mediebevakning sedan valet 2006 samlat på ett ställe.
Vad gäller innehållet i artikeln så handlar den främst om regeringens arbete för att skapa mångfald inom arbetsförmedlingsverksamheten, där valfrihetssystemet nu utökas till att gälla hela landet, jämfört med tidigare då det bara fanns på vissa platser på försök. Det är alltså inte alls något moderat manifest om Arbetsförmedlingens framtid som presenteras, utan en proposition från Alliansregeringen som riksdagen tar beslut om på nästa vecka. Däremot är den sista delen om Jobbhus en vision för framtiden som vi hoppas kunna gå vidare med efter valet.