Det finns jobb för den som försöker

Den här tråden diskuterar artikeln Det finns jobb för den som försöker.
Inlägg #1: Postat: 2010-05-07 12:17:00
Olle
Ta alla lediga jobb minus alla som vill ha jobb, så ser du själv att det inte finns jobb till alla!!! Det är en enkel ekvation som vi alla kan förstå!!!
Inlägg #2: Postat: 2010-05-07 12:43:00
susanna s
aktuella siffror på Afs hemsida 18808 lediga jobb i hela sverige varav många är oseriösa försäljarjobb som inte ens AF kräver att man ska söka för att de vet att dessa på dessa jobb är lönen helt provisionsbaserad och produkterna osäljbara. Lycka till på ditt nya jobb, men jag hoppas för sin skull att det inte är ett av de åvannämnda jobben du blivit lurad att ta. Det vore ju lättare att ta din artikel mer seriöst om du förklarar hur knappt 19 000 lediga jobb ska räcka till drygt 400 000 arbetslösa.
Inlägg #3: Postat: 2010-05-07 14:48:00
olatidman
Jag skrev inte detta för att jag tror att jag har någon lösning på all arbetslöshet som finns.
Jag tror dock att det finns en del människor som gnäller över att dom inte har jobb, men dom vägrar att ge sig fan på att skraffa ett.

Tack, men jag tog inte jobbet, har redan jobb sen tidigare, tyckte mest att det vore kul att se hur svårt det är att skaffa sig ett jobb.
Inlägg #4: Postat: 2010-05-07 15:57:00
Thomas L. Aabo
Detta är tamejfan* den mest lumpnaste, aningslösa, idiotiska artikel jag läst på Sourze under mina tolv år som läsare!!!!!!!!!!!!!

* Första gången jag svär i en sås-kommentar.
Inlägg #5: Postat: 2010-05-07 17:27:00
olatidman
Haha älskar din reaktion Thomas!
Inlägg #6: Postat: 2010-05-07 18:04:00
Ollle
"Så kom för allt i världen inte och säg att det inte finns jobb, allt handlar bara om hur mycket man vill."
Ja, denna åsikt får du gärna utveckla, OM du kan. Förklara sen också hur den lilla lediga jobb ska räcka till alla som är arbetssökande, OM du kan!!!
Inlägg #7: Postat: 2010-05-07 19:16:00
olatidman
olle: är du arbetslös? och isåfall varför? det finns inte jobb åt alla, det vet jag med, men jag tror att det finns en hel del som helt enkelt inte vill ha dom jobben som finns.
Inlägg #8: Postat: 2010-05-07 19:59:00
cmologgad
För den som inte kan eller vill producera mer än vad den lägsta avtalsenliga lönen kostar finns det nog inga jobb...
Inlägg #9: Postat: 2010-05-07 22:41:00
vadfanihelvete
I senaste högkonjunkturen hade Svedala 0,4 arbetslöshet, vilket motsvarar det folk som flyttade sig mellan jobb. Man slutar kanske den 12:e men börjar den 1:e.

Så i högkonjunktur vill alltså alla jobba, men i lågkonjuktur är plötsligt alla latmaskar som inte anstränger sig tillräckligt!

Det är alltid lätt att göra narr av den som sitter med svarte petter, det krävs bara en idiot!
Inlägg #10: Postat: 2010-05-08 13:56:00
Ollle
Nej, jag är inte arbetslös, men har varit. Jag fick för 4 år sedan en tillsvidareanställning, efter 4,5 års akademiska studier. Jag är också väl medveten om att det finns en liten klick som inget arbete vill ha men det är milsvida skillnader på det och att, som du påstår : "att allt handlar bara om hur mycket man vill." Så, innan du försöker dig på att ironisera och besserwissa, borde du åtminstone lära dig att uttrycka dig ordentligt!!!
Inlägg #11: Postat: 2010-05-08 13:57:00
Ollle
Det kan väl kanske vara så att på den homosite du bloggar, är de inte så noga med vad som uttrycks, bara det uttrycks, eller?
Inlägg #12: Postat: 2010-05-08 15:14:00
olatidman
olle: haha det där var väl inte direkt ett smart sätt att uttrycka sig på om du nu vill framstå som smart?

varför blir du så provocerad av det som jag skriver, om det inte är så att du känner dig träffad?
Inlägg #13: Postat: 2010-05-08 15:25:00
Ollle
Du skriver en sak i din artikel. När du sen blir ifrågasatt varför du anser att jobb bara är en fråga om att vilja och sen skyller ifrån dig att du inte alls hade menat det, då faller din trovärdighet platt. På vilket vis tycker du att jag vill framstå som smart? Varför tror du att du provocerar mig? Av vilken anledning tycker du att jag uttrycker mig "osmart"? Och angående siten du bloggar på, är det ju där stora problem med just trovärdighet, polisanmälningar från/mot chefredaktören...
Inlägg #14: Postat: 2010-05-08 15:59:00
olatidman
olle: jag står fast vid att om man har viljan så kan man lyckas med vad som helst, ink ett jobb.
sen förstår jag såklart att det inte finns jobb till alla, men då får man väl söka sig utomlands osv.
men detta handlar och riktar sig såklart mer till folk i min ålder, och där finns det en stor grupp som inte vill ta dom jobb som finns.

varför jag tror att du blir provocerad är för att du fortsätter att skriva här, och du fortsätter att försöka bevisa att jag har fel.
du kanske inte har fattat det, men detta inlägget handlar om min syn på jobb, det är inte fakta.
men jag måste fråga dig, om det jag skriver inte stämmer, varför lägger du då tid på att försöka bevisa att jag har fel?
Inlägg #15: Postat: 2010-06-05 03:44:00
Otto Israelsson, pensionerad gasavläsare
Lycka till med jobbet som toalettvakt!
Laddar...