Inlägg #1: Postat: 2010-05-06 13:10:00
|
Bitel E A B |
Den bästa smalmaten må vara trist att äta, men för den som vill minska i vikt så är likväl både den bästa och den biligaste, lättkokt potatis med lite smör.
|
|
Inlägg #2: Postat: 2010-05-06 13:20:00
|
Bitel E A B |
men för den som vill minska i vikt så är den likväl både bästa och den biligaste
|
|
Inlägg #3: Postat: 2010-05-06 13:33:00
|
George Debaly |
Kom igen om/när du har hållit vikten i några år. Det handlar inte om att tillfälligt lägga om matvanor och gå ner i vikt, det handlar om att ändra matvanor, livsstil och motionera mer. Enligt Stefan Rössner är det bara 5 av dem som går ner i vikt som också lyckas behålla vikten, men du är välkommen att höra av dig om några år och tala om hur det har gått. :o
|
|
Inlägg #4: Postat: 2010-05-06 18:14:00
|
Janne B |
ETT TIPS / Jag har gått ner över 25 kg på något år genom upprepade magåkommor, noll matlust osv. // Jag har prövat alla andra metoder billiga o dyra. ;-
|
|
Inlägg #5: Postat: 2010-05-06 19:53:00
|
GunnarL |
4/ Usch Janne B, Jag vet att jag någon gång gratulerat Dig till Din viktminskning, men om den sker på grund av ohälsa är det ju inte bra. Själv lever jag med ca 10 kilos övervikt men det bekymrar mig egentligen inte. Jag arbetar i alla fall varje dag och är aldrig sjuk. Så länge som det går så går det - och sen går det inte alls! De flesta som bekymrar sig om sin övervikt på ett fåtal kilon är bara typiska för de människor som egentligen inte har några bekymmer värda namnet. Ett typiskt välfärdsproblem!
|
|
Inlägg #6: Postat: 2010-05-06 22:15:00
|
Janne B |
GunnarL tackas för vänligheten. God Natt
|
|
Inlägg #7: Postat: 2010-05-25 13:10:00
|
Konny Domnauer |
Ordet "banta" bör omgående skrotas ur svenska språket då det är förknippat med att under kortare tid minska sin vikt. "bantningen" utförs regelmässigt förstpås på fel sätt. Och har du sett på hum, hum: praktiskt taget samtliga går rätt snabbt upp till övervikt igen. Kolla runt i bekantskapskretsen så förstår du.
Livsstilsförändring är vad det handlar om, vilket alla egentligen redan vet. Därmed menas HELA RESTEN AV LIVET. Ändra kostvanor: frukost, lunch, middag på bestämda tider och mellanmål. Och träning 2-3 ggr i veckan: styrka, kondition, koordination.
Några problem uppstår då: du måste göra det själv, ingen annan kan göra det åt dig. Du måste lägga in programmet som en del av ditt liv. Strunta i vad grannar, kompisar säger. De bekväma vill att omgivningen skall bete sig som de själva annars får de dåligt samvete. Så gör alla missbrukare.
Det är din hälsa och inte deras!
Ta gärna kontakt med dietister och sjukgymnaster. Dom kan sitt jobb och är bra på att stötta dig.
Om du vill glassa på stranden utan dendär hängmagen, gäddhänget så kommer du inte att lyckas i år. Det tar nämligen tid att viktminska förståndigt. Men det kommer ju fler somrar. Ta fighten du så hett åtrår.
Dra upp rullgardinen, oj det regnar/blåser, och därför stanna inne. Nix, inte så utan följ ditt uppgjorda viktminskningsprogram i alla väder.
Det är kul att lyckas! God tur...
|
|
Inlägg #8: Postat: 2010-06-04 09:57:00
|
Bente |
George är det bara 5 som håller vikten sedan dom gått ner, det låter ju förskräckligt lite. Räknas det inte om man håller vikten flera gånger då alltså återkommer till ett par invanda viktsiffror som vågen känner igen... Min våg känner igen mig..
Jag var som det kallas på norska lubben under tonåren det fick jag bort med hjälp av simning och sedan har jag bara blivit bättre och mera aktiv ju äldre jag blivit.. Röra på sig tror jag är nyckeln till mycket. När jag cyklade ett halvår försvann 8 kg. men där var ju rätt varmt och stundtals lite mat där jag cyklade. Lycka till alla bantare och tränare, håll huvudet högt, och benen i rörelse! Tjingeling!
|
|
Inlägg #9: Postat: 2010-06-04 11:07:00
|
George Debaly |
#8, Bente, då kanske det är så enkelt att du tillhör den 5:en och det är bara att gratulera. Mitt svar till Lennart Karlsson är skrivet av egna erfarenheter. Han är inte den förste som tycker att det är lätt att gå ned i vikt och där har han delvis rätt. Det är inte så svårt särskilt om det bara handlar om några kilon. Men att hålla vikten är den stora konsten. Man skulle kunna ta sig friheten att påstå att det är ännu enklare att sluta röka, då cigaretter och rökning är något onaturligt, medans mat måste ju alla ha för att kunna leva, ändå röker folk. Vilket säger en hel del om hur svårt det är att bryta inövade och felaktiga vanor. Du Bente, skriver i din presentation att du gillar och utövar "dans, teater, sport, cyklar gärna långt eller åker inlines, slalom, simning, m a o har du alla förutsättningar att lyckas. Du imponerar!
|
|
Inlägg #10: Postat: 2010-06-04 13:08:00
|
Janne B |
Skaffa dig oupphörlig magsjuka så tappar du minst ett kilo i veckan....
|
|
Inlägg #11: Postat: 2010-06-04 13:17:00
|
Leif-Arne |
Long time, no see Janne! Kul se dig i skrift. Hoppas du och får hälsan åter.
|
|
Inlägg #12: Postat: 2010-06-04 13:28:00
|
Utforskaren |
Hej Janne kul att du dykt upp igen, jag skickade en hälsning till dig men den kanske du har missat? Enligt Ingloz är jag din trätobroder eller har varit rättare sagt enligt min egen åsikt, varför skulle vi träta när vi ändå respekterar varandras normgivande åsikter. Förmodligen hade hon roligt åt oss när vi inte var helt överens om vissa saker, men som du ser är jag tillbaka och ämnar att bruka en mer korrekt stil i alla sammanhang som är mitt egentliga "jag" så länge jag minns.
Väl mött i alla fall.
|
|
Inlägg #13: Postat: 2010-06-04 13:43:00
|
ingloz |
#10/ Tack, Janne, för att vi får se dej i dag! - När du inte skriver på Sourze blir man orolig, även om du meddelar dej på Fb. Där berättar du om två hyggliga dagar, MEN en 12-liters hink vatten utspilld över hela köksgolvet - Det retfulla med det kanske gav dej extra krafter ... Ja, Janne, du såg säkert vad jag sa till Utforskaren i går, och nu hoppas vi att hans återkomst piggar upp dej ytterlgare. Kram!
|
|