Gammal kärlek rostar aldrig

Den här tråden diskuterar artikeln Gammal kärlek rostar aldrig.
Inlägg #1: Postat: 2010-05-03 22:20:00
Janne B
Tack för denna kärleksförklaring. Jag hade i tre år en TWN 350 kubik med sidvagn.Den skulle jag aldrig ha sålt. Men jag kan fortfarande drömma om den o vårfa turer runt Vänern o Vättern mm.
Inlägg #2: Postat: 2010-05-04 16:20:00
Leif-Arne
Tack för din kommentartar Janne. Jo nog är det något annat att färdas på 2 hjul i stället för 4. Det allra bästa är att eftersom både Jane och jag är senilklassade så kostar skatt och försäkring inte mer än motsvarande tre dosor snus i månade
Inlägg #3: Postat: 2010-05-04 17:07:00
Isi
Mmm, hon är fin. Det hedrar dig att du håller fast vid henne, och förstår hennes unika värde, istället för att sälja till förmån för någon nymodig, prålig liten asiat. Som så många män numera tenderar att göra. Respekt!
Inlägg #4: Postat: 2010-05-04 23:29:00
Leif-Arne
#3 Hej , tack för din vänliga kommentar. Man växer liksom ihop under åren, även om Jane är lite primitiv på vägen jämfört med dagens maskiner så har jag kommit att förlika med och gilla alla hennes små egenheter. Visst har jag haft tankar på andra maskiner, en större v-twin, med 90 grader mellan cylindrarna, har jag länge varit sugen på en Ducati Monster. Eftersom jag aldrig skulle få för mig att stoppa huvudet in i en telefonkiosk så är åxå det enda alternativet en naken maskin. Nu stupade det på att jag trots intensiva försök inte kunde övertyga chefen om att en till Mc är en betydligt bättre investering än ett nytt badrum.
Inlägg #5: Postat: 2010-05-05 12:18:00
Isi
Haha...ja, chefer kan vara svåra att tas med. Har själv misslyckats med att övertala min om att han är för gammal för Hayabusan, och istället borde njuta av charmen och nostalgin hos en gammal Triumph. Ha en skön MC-sommar!
Laddar...