Vulkanaskan blottar samhällets sårbarhet

Den här tråden diskuterar artikeln Vulkanaskan blottar samhällets sårbarhet.
Showing page 2 of 2: 1  2
Inlägg #21: Postat: 2010-04-20 10:20:00
Lars Nilsson
#15. Jo, Du har en point där. Men kanske är det nog ändå så att med Södra Sverige menar man inte delar av Norrland.
Inlägg #22: Postat: 2010-04-20 10:37:00
Lars Nilsson
Det skall bli intressant att se hur inte bara MP, utan hur alla partier kommer att ställa sig till ett ev statsstöd till flygindustrin som en följd av vulkanutbrottet. Redan har man inom EU börjat flagga för bidrag.
Inlägg #23: Postat: 2010-04-20 11:08:00
Carlberg
Är det inte festlgt att man kan "se" ett "osynligt" moln. Lika festligt är det att den globala politiken unisont passar på och agera. Bipolär miljöpolitik och högrevriden skrämselpropaganda. Får man fråga fröken varför hon inte skriver något om den miljökatastrof som skapas i Afghanistan och Irak där barn numera föds defekta som ett resultat av radioaktiv- och kemisk krigsföring?
Inlägg #24: Postat: 2010-04-20 11:44:00
Janne B
LARS jag tror att regeringarna kommer att satsa hur mkt som helst pöå statlig o halvstatliga bolag men låter resten gå kaputt - av presigeskäl.//Nu har piloterna fått order att strunta i sina instrument och i stället spana efter moln genom rutan...
Inlägg #25: Postat: 2010-04-20 13:37:00
Leif E Ström
Maria Wetterstrand, i nuläget när massor av människor är drabbade både fysiskt och ekonomiskt. Då dyker du upp på parnassen och babblar om icke genomförda och önskade visionära lösningar.
Flygbolag och svensk handel kommer också att få långtgående ekonomiskt negativa effekter framöver och staten kanske behöver gå in för att lösa en eventuell kommande kris.
Dina förslag finns redan genomförda om än inte i den utsräckning som du önskar. Du påpekar också att det sprids lögner om er flygfientlighet. För att använda flygspråk, så borde du ligga ovanligt lågt. Ert lilla skötebarn Co2, kontra fluor, svavel och kisel är i de närmaste löjeväckande i
skade-jämförelse. Men jag kan visa en viss förståelse för ditt sidospår. ”Dina vetenskapsmän” har nog ställt till det inte bara för ert parti utan även för sig själva då de uttalat följande: ”för mycket Co2 kommer att höja jordens temperatur - askan däremot kommer att minska temperaturen”.
Nu förväntar jag mig att du istället kommer att förespråka ett uttökat bilåkande. Detta för att bilarnas katalysatorer och luftfilter skall rena vår luft ifrån eventuell nedfallen aska! I annat fall så gör askan ert Co2 problem överflödigt.
Slutligen: Du nämner även att pengar kan sparas på dina lösningar. Varför skall ni då öka skattetrycket 2012 med 42 miljarder kronor?
Inlägg #26: Postat: 2010-04-20 19:11:00
Lars Nilsson
#23. Får man fråga varför Carlberg inte själv skriver artiklar utan hasplar ur sig allt möjligt och ger länkar, till vad Du tror är viktigt, på bla microblogen. Vad är är det som förbjuder Dig att skriva? Den onda västerländska kapitalismen? Det är väl bara så att Du tillhör den vanliga patetiska, gnälliga och okunniga plakatvänstern som inte kan fästa Dina tankar på pränt.
Inlägg #27: Postat: 2010-04-20 19:33:00
Carlberg
#23, Lars Nilsson, jag skrev en del förra året. Du kan söka här på Sourze. Pg a sanktioner av olika kvalisort så har jag tagit en mer pacifistisk inställning då jag har viktigare saker för mig. Länkar förståss bara sånt som jag tycker är viktigt och när det kommer till kommentarerna så är det mest glåpord i linje med det du skriver för att agera lite socialt klimatsmart. Ha en fin kväll.
Showing page 2 of 2: 1  2
Laddar...