Inlägg #1: Postat: 2010-04-19 13:25:00
|
Leif-Arne |
EM i sjung blev ointressant samtidigt som Italien försvann.
|
|
Inlägg #2: Postat: 2010-04-19 15:10:00
|
Lars Nilsson |
Det roligaste som skrivits om festivalen och uttagningarna står Jan Gradvall i Café nr 2/10 för: "De svenska festivallåtarna har väldigt lite gemensamt med den musik som hörs internationellt. Syftet med dem är heller inte att bli listettor utomlands, utan att klara kvalet i Sverige. För att lyckas måste de 1 passa Christer Björkmans musiksmak och 2 gå att bildsätta när ett fullsatt Cloetta Center vill klappa takten.
Resultatet har blivit en inavlad Belgian Blue-schlager dominerad av tonartshöjningar och dansande körsångare, en musikgenre som är unik för Sverige. Utomlands, däremot, uppfattas Christer Björkman-popen som banjotoner från svenska verandor. De internationella resultaten talar för sig själva. De senaste åren har Sverige haft följande placeringar i Europafinalen: 18, 18, 21.
Och allt detta ägnar kunniga popskribenter tre månaders heltidsarbete åt att bevaka."
|
|
Inlägg #3: Postat: 2010-04-19 15:11:00
|
Janne B |
Får badrumssolister ställa upp i denna tävling???
|
|
Inlägg #4: Postat: 2010-04-20 07:29:00
|
Per W |
#1 Volare!
|
|
Inlägg #5: Postat: 2010-04-20 18:34:00
|
Pia I |
Vi kunde ju slå vad om hur stora chanser Anna Bergendahl har i Norge?
Låten är ju så passe´för min smak, och den är inte alls omtyckt bland unga. Synd på Darin, Erik Saade och Salem Al Fakir, som alla hade mer att ge, textmässigt om inte annat. Anna har en urdålig låt tycker jag, men har Europa en lika dålig smak som svenska folket i festivalsammanhang, så kan hon ju för all del vinna klabbet.
Jag tippar ingen vinst emellertid, för Anna. Folk vill ha fest eller enkelhet inte inkrökthet.
|
|