| Inlägg #21: Postat: 2010-04-18 10:15:00 | |
|
Fredrik Rosvall |
Mats, jag ser fram emot att läsa vad du kommer fram till. Nog ska man få lov att granska Bonnier och deras inflytande över svensk press och förlagsverksamhet. Det gör ju till exempel Konkurrensverket just nu efter uppköpet av ytterligare en viktig aktör på bokmarknaden, nämligen Pocketgrossisten. Det är ju inget konstigt att pengar och politik påverkar dagstidningarnas agendor, det konstiga är att inte folk i större utsträckning inser det. Den som strävar efter att upprätthålla uppfattningen att journalisterna på de stora tidningarna är 100 fria att skriva det de vill är antingen väldigt naiva eller drivna av egenintresse.
|
| Inlägg #22: Postat: 2010-04-18 10:26:00 | |
|
Fredrik Rosvall |
För några veckor sedan ordnades en seminarieserie kring olika vetenskapliga ämnen här i Malmö med Niels Harrit som förstetalare. Eftersom många inte primärt kommit för att höra hans föredrag om WTC7 så ställde han inledningsvis frågan hur många som INTE hade hört talas om denna tredje skyskrapa i New York som också kollapsade den 11 september. Åtminstone en tredjedel räckte upp handen. Det skulle vara ett stort steg framåt om Sveriges tidningläsare åtminstone fick höra talas om hur denna 47 våningar höga byggnad plötsligt föll samman symmetriskt i mer eller mindre fritt fall. Det är ju den typen av utelämnanden som föder konspirationsteorier snarare än ger svar på frågor. Länk: berlingske.dk
|
| Inlägg #23: Postat: 2010-04-18 10:29:00 | |
|
Fredrik Rosvall |
Det som är viktigt, när nu så kallade "fria tidningar" censurerar och låter sig påverkas av olika ekonomiska och politiska faktorer, är att göra läsarna som inte redan insett detta uppmärksamma på det.
|
| Inlägg #24: Postat: 2010-04-18 11:00:00 | |
|
Jocke-outsourzad |
17-18 Mats Ceder 17 "Och, hela den här inställningen om att vissa ämnen ska tystas ner passar bättre i nån diktatorisk bananrepublik."
Men sedan gör nämnde Ceder själv 190 grader helt om! Med sitt märkliga påstående i 18 mot mitt inlägg 15! Man får alltså ändå inte ens citera en kvinnlig redaktör på ett viktigt organ som Newsmill? Det är "ilska mot kvinnor", som "naturligtvis" helt konsekvent också är tabubelagt i Ceders värld! En politisk verklighet, svensk könspolitik, ett verkligt ämne till skillnad från Ceders m.fl:s påhittade. Och vem sprider offentligt könshat idag i Sverige, feminister eller män? Ta du och putsa genusglasögonen Ceder, och lär dig resonera konsekvent. Om du kan. "Klar sikt", sånt tomt skryt! Spritt även på newsmill gudbevars! |
| Inlägg #25: Postat: 2010-04-18 13:24:00 | |
|
mseder |
Hej Fredrik
Du skriver: "Det är ju inget konstigt att pengar och politik påverkar dagstidningarnas agendor, " Jag skriver: Nej verkligen inte och jag tror ändå att många vet det. Men det finns förstås ett automatiskt motstånd hos media eftersom de vill äga "Avslöjandena". Och när de är så få såsom du är inne på, så blir de "omöjliga". Du skriver: "Åtminstone en tredjedel räckte upp handen." Jag skriver: Tragiskt helt enkelt och jag håller verkligen med dig. Men det finns ett motstånd hos media att ens bara närma sig någonting som skulle kunna kopplas till konspirationer. Slumphistorierna om 9/11 är grunden för mycket av deras egen ideologi. Du skriver: "Det som är viktigt, när nu så kallade "fria tidningar" censurerar och låter sig påverkas av olika ekonomiska och politiska faktorer, är att göra läsarna som inte redan insett detta uppmärksamma på det. " Jag skriver: Verkligen Fredrik. Mats / Länk: klarsikt.humancreations.se |
| Inlägg #26: Postat: 2010-04-18 22:36:00 | |
|
cmologgad |
Newsmill värnar om sitt anseende och kvaliten i artiklarna de publicerar. Att konsekvent refusera Sederholm, Roswall och dito stollar är ett enkelt och effektivt sätt att komma en bit på vägen i det avseendet. De som hellre vill läsa om Sederholms och kompanis senaste inbillningar och drömsyner än artiklar av "vetenskapstroende" har som sagt knappast problem att hitta sånt material.
|
| Inlägg #27: Postat: 2010-04-18 23:47:00 | |
|
Fredrik Rosvall |
cm, jag har en känsla av att när hela Sveriges befolkning får höra tals om WTC7 och dess högst besynnerliga kollaps för att nämna ett utav de främsta frågetecknen och efterfråga en grundlig granskning av 11 september, så kommer du fortfarande att kalla oss alla för konspirationsteoretiker. Jag tar upp vad olika fackmän och lekmän hävdar och anser. Det finns ett krav över hela jordklotet på en ny utredning, det är detta jag försöker belysa. Det är högst besynnerligt att så få människor känner till omständigheterna kring den tredje skyskrapan. Att pressen i USA och därmed även i Sverige värgrar att utreda denna kollaps, det är det som föder konspirationsteorier och det är just detta man vill motverka med oberoende undersökningar och öppna debatter. Att vilja sprida denna information så att var och en kan ta ställning kan helt enkelt inte göra mig till en "stolle".
|
| Inlägg #28: Postat: 2010-04-18 23:52:00 | |
|
Fredrik Rosvall |
cm, dessutom undrar jag ifall du ens har läst hela artikeln ... Det är ju inte bara så att man refuserar bidrag som handlar om 11 september utan det förekommer även andra slags blockeringar. Om man anser att 11 september är en tokig konspirationsteori så förstår jag inte varför man känner sig tvungen att censurera och försöka fiffla undan den.
|
| Inlägg #29: Postat: 2010-04-19 00:04:00 | |
|
mseder |
Cm läs min artikel om "Den nya världsordnigen" Länk: sourze.se . Den bygger på rena citat plockade ur verkligheten. Men jag anar att det inte är "din grej".
|
| Inlägg #30: Postat: 2010-04-19 00:11:00 | |
|
mseder |
Och Cm. Newsmill ringde och väckte mig en söndagsmorgon i höstas då de prompt vill ha ut min och min frus artikel som förstastoft i samband med programmen om sanningsrörelsen Länk: newsmill.se . Några veckor senare fick de förmodligen direktiv från DN att inte publicera mer. De stoppade nästa artikel utan rimlig förklaring.
|
| Inlägg #31: Postat: 2010-04-19 02:37:00 | |
|
cmologgad |
#29 Den artikeln är ett utmärkt exempel på varför du bör refuseras. Tramsigare kan det knappast bli, citat eller inte.
#27 WTC7 kollapsen är ett starkt indicium på att det inte var frågan om någon kontrollerad demolering av WTC1&2 om nu det hade varit troligt. Det begriper varje logiskt tänkande människa, men tydligen ingen i sanningsrörelsen. |
| Inlägg #32: Postat: 2010-04-19 08:15:00 | |
|
Fredrik Rosvall |
cmo, en person som inte gillar ett ämne eller en artikel kanske läser den och lämnar en syrlig kommentar. Du återkommer ... och återkommer ... och återkommer. Uppenbarligen hyser du ett visst intresse för frågan. Hur menar du att den tämligen oskadda WTC7:s kollaps i motsvarande fritt fall tyder på att det inte var fråga om en kontrollerad rivning? De flesta logiskt tänkande svenskarna har inte ens fått höra talas om WTC7 men det hoppas jag att vi, du och jag, kan hjälpa till att ändra på.
|
| Inlägg #33: Postat: 2010-04-19 09:33:00 | |
|
open minded |
911 är helt enkelt världens största försäkringsbedrägeri.
ni som nu inte tror att ett privat bolag är kapabla till en demolering som denna borde nog tänka om. wtc 1 & 2 köptes av silverstein och va i renoveringsbehov det hade behövts 200 miljoner dollar till detta. medans försäkringsbolaget betalade ut ca 7 miljader. förlora eller tjäna? hur kan det komma sig att det exploderade i lobbyn i wtc 1&2 när planen träffade husen så långt upp. jetbränslet hoppade ju in i hissarna åkte ner till bottenplan i separata hisschakt och exploderade. WTC 7 som va en av de mest säkra bygnaderna i världen bara kollapsade till grunden utan att ett plan träffat det. det tyder ganska starkt på att den föll under kontrolerade former. förvånar mig fortfarande att det sitter inivider här som vägrar ta reda på fakta och försvarar dessa skurkar. vare sig de är judar eller inte. Länk: youtube.com |
| Inlägg #34: Postat: 2010-04-19 10:35:00 | |
|
mseder |
Cm "Tramsigare kan det knappast bli, citat eller inte" Tramsigt! Du är tillbaks till: "jag har inga argument och du är bara duuuum". Suck. Varför är du kvar här och tjurar överhuvudtaget?
|
| Inlägg #35: Postat: 2010-04-19 11:11:00 | |
|
Lars-Erik Molin |
God TV sänder den här veckan en intervju med David Ray Griffin i sin serie Apocalypse and the End Times. Den kan även ses på Länk: god.tv
|
| Inlägg #36: Postat: 2010-04-20 06:20:00 | |
|
Per W |
"God TV"? Är det ett alternativ till all dålig TV? Äntligen!
|
| Inlägg #37: Postat: 2010-04-20 18:47:00 | |
|
open minded |
ett praktexempel på människor som försvarar något de inte vet någonting om vad debatten än gäller. de vägrar ta reda på fakta men ska ändå veta allt. att skrolla igenom det mesta är lätt men att läsa till sig fakta och information verkar vara väldigt svårt fär vissa eller så är de helt enkelt i sin enkla lilla trygga bubbla. Dessa otrevliga saker som händer planeten över kommer i slutändan att drabba oss alla vare sig vi vill eller inte. genom att ignorera all information som sprids på nätet hjälper ingen snarare tvärt om. bara för att vi bor i sverige och långt borta ifrån allt detta så betyder det inte att det inte kommer att drabba oss vilket det garanterat kommer att göra. vi som är medvetna om vad som pågår kämpar för folkrätt och då envisas dessa idioter till människor att arbeta emot detta. det är tack vare dessa människor det alldrig kommer att bli frid på jorden de har ju ingen aning om vad de förvarar. men ändå gör de det och de bevisar verkligen inteligensnivån hos dessa personer. de vägrar helt enkelt sanningen. det är tydligen bättre att leva i en lögn. snart kommer det väl in någon och säger att man skriver oseriöst eller inte kan stava rätt. vem fan bryr sig de flesta förstår ändå vad som skrivs. att ens orka lägga ner energi på sådana småsaker när det går att lägga ner energi på dessa stora problem som händer världen över istället. |
| Inlägg #38: Postat: 2010-04-20 18:48:00 | |
|
open minded |
inte riktat mot dig mseder.
|
| Inlägg #39: Postat: 2010-04-20 21:03:00 | |
|
open minded |
egen nyhetskanal åt alla som tror på något gott vore ju nåt.
|
| Inlägg #40: Postat: 2010-04-21 13:05:00 | |
|
Blackie |
"Condemnation without investigation is the height of ignorance."-Albert Einstein
"Fördömande utan undersökning är höjden av okunnighet."-Albert Einstei |
Sourze [loggan] © Nättidningen Sourze, ett registrerat massmedium hos Radio- och
TV-verket. Sourze är också ett registrerat varumärke.
Databasens namn är Sourze. Ansvarig utgivare är Carl Olof Schlyter.