Hemkommen från Goa 3

Den här tråden diskuterar artikeln Hemkommen från Goa 3.
Inlägg #1: Postat: 2010-04-14 15:31:00
sunny fri
Du berättar så att jag både hör o ser. Jag äter gärna indisk mat här hemma.Men den är kanske lite tillrättalagd för oss svenskar för den brukar aldrig vara strakt kryddad?
Jag hade en vännina som då o då drog till Goa:hon knarkade o det var lättare där.Men till en början stördes hon av bilen som kom i gryningen o plockade upp de som dött under natten.Där hon höll till var de alla hemllösa.Men hon vande sig vid det oxå. Värst tyckte hon det var att dra fram döda barn.
Hon dog ganska ung som vi befarat.
Inlägg #2: Postat: 2010-04-14 19:13:00
Beth4020
När vi var i Marocko blev min son då 14 år gammalerbjuden knark varje gång han gick utanför hotellet. Så var det inte i Goa, men däremot var det allmänt känt att "man rökte på". Träffade på en del svenskar som såg lätt dragna ut. Jag har själv aldrig provat något sådant men sett många som varit påverkade av morfin inom sjukvården, så visst kan jag se lite.
Tack för din kommentar Sunny. :-
Inlägg #3: Postat: 2010-04-15 18:50:00
Lars Nilsson
Du skriver som vanligt väldigt bra om Dina resor. För övrigt tror jag Du är ett perfekt ressällskap. Inte bara för Dina barn.
Inlägg #4: Postat: 2010-04-15 18:58:00
Lars Nilsson
Skrev fel. Du skriver bra även om Du inte skriver om resor. Menade jag faktiskt.
Inlägg #5: Postat: 2010-04-15 22:45:00
Beth4020
Lars: Tack så hemskt mycket :-. Du anar inte ur glad du gjorde mig över din/a kommentar/er. Nej, jag är nog inte så stort problem som resesällskap. Jag har fått höra att jag är anpassningsbar :-.....Ha en god natt!
Inlägg #6: Postat: 2010-04-16 14:45:00
ingloz
Valet att resa när det inte är högsäsong måste vara ett värdefullt tips - och att ni är nöjda alla tre är väl det bästa betyget. Bra att du berättar ärligt även om det som är mindre bra - variationsrikedommen kan väl knappast bli större. Med alla hemlösa i Bombay, den mäktiga värmen i Angonda och lagunens ögonfröjd, till att äta gott och leva som kungar har du täckt in hela skalan, enligt min åsikt. Väldigt intressant läsning :
Inlägg #7: Postat: 2010-04-16 21:19:00
GunnarL
Hej Birgitta och välkommen hem till Sverige igen efter det stora äventyret! Det var roligt att läsa Dina reseskildringar men på något sätt så tror jag att Du tycker det är skönt att vara hemma igen. Eller?
Inlägg #8: Postat: 2010-04-16 21:46:00
Beth4020
Hej Gunnar! Jag log brett när jag läste din kommentar. Jag tyckte det var jobbigt med all tystnad när jag kom hem, den var så oerhört påtaglig. Jag tyckte också det var jobbigt att komma hem för att höra att en nära släkting hade fått cancer. Mitt ex började mala som han gör ibland och anklaga mig för än det ena än det andra och jag fick en fin magkatarr som hemkomstpresent. Så jag vet inte, men samtidigt är jag den rastlösa personen och kanske behövde jag att det hände något igen :-.
Mina barn kom varandra riktigt nära och det njöt jag verkligen av. Jag har haft starka funderingar på att säga upp mig och åka till Norge igen....för att få lite mer tid för att skriva. Så jag vet inte om detta är ett svar på din fråga. En god vän kallar mig suppleant i Lunds kommunpolitik för att jag är så bra på att undvika svara direkt på en fråga.....men här vet jag faktiskt inte.
Inlägg #9: Postat: 2010-04-16 21:48:00
Beth4020
Tack så hemskt mycket Ingrid. Det har inte varit så lätt att skriva, för jag vet inte vad läsaren förväntar sig av en reseskildring, men jag är glad över att du tyckte jag fick täckt lite här och lite där. :-
Inlägg #10: Postat: 2010-04-16 22:38:00
GunnarL
Nåja Birgitta, Det var tråkigt att höra om Din cancersjuka släkting men i dag är ju faktiskt cancer ingen omedelbar dödsdom även om det naturligtvis är allvarligt, vilket Du naturligtvis vet minst lika bra som jag. Ditt ex har Du ju en gång i världen valt själv så där finns ingen anledning att gnälla. Magkatarr är ett elände som kan förorsakas av indisk mat. Jag fick inget svar på min fråga men Du skall vara hjärtligt välkommen hem till Sverige och jag ser fram mot Dina kommande artiklar - alltid mycket läsvärda! Bästa hälsningar med hopp om en lugnare mage./GunnarL
Inlägg #11: Postat: 2010-04-17 06:51:00
Beth4020
Gunnar; Att leva i ryggsäck är inget som är skoj hur länge som helst, så visst var det okej att komma hem på ett vis, men jag hade gott kunnat vara bort någon vecka till. Så, nu tror jag att jag svarat dig. :-
Inlägg #12: Postat: 2010-04-17 22:49:00
GunnarL
11/ Ja,det var ett helt OK svar Birgitta. Ungefär som jag trodde.
Inlägg #13: Postat: 2010-04-18 02:25:00
Sunny
Tur att du hann hem före askmålet!!!
Inlägg #14: Postat: 2010-04-18 09:21:00
blonden
Hej,Alla har vi väl varit nya på något? Ja är splitterny här kan någon hjälpa mig att förstå vad som händer. VAD DISSKUTERAS? Tar gärna en ledsagare i början om någon hsr lust?
Inlägg #15: Postat: 2010-04-18 15:13:00
ingloz
#14/ Hej blonden! Välkommen, kul att du hittade hit! - Här har du nu hamnat i vad vi kallar kommentarsfältet till Birgitta Stiefert artikel - Klicka på titeln överst "Hemkommen från Goa 3" och läs hennes reseskildring. Sedan kan du skriva vad du tycker om hennes berättelse just här - Det är alltså hennes artikel vi diskuterar i den här tråden ... Sedan väljer du en annan skribent i ämneslistan till vänster och gör på samma sätt: Läser artikeln och berättar i kommentarsfältet vad du tycker ... Du kan ju också skriva en egen artikel om det som du är expert på, Kronisk sömnlöshet. Ser att du uttrycker dej väl i en annan kommentar, så jag tror nog att du fattat galoppen - Lycka till, blonden!
Laddar...