Du bestämmer vilka frågor F! Ska driva i valet

Den här tråden diskuterar artikeln Du bestämmer vilka frågor F! Ska driva i valet.
Inlägg #1: Postat: 2010-04-08 13:14:00
Martin Ekdahl
Jag tycker att F! ska driva frågan om att riva upp den förlegade sexköpslagen.
Inlägg #2: Postat: 2010-04-08 14:14:00
Lars Nilsson
Själv tycker jag FI skall arbeta för att motverka de fördomar som gör att domstolar anser att kvinnor är lättpåverkade korkade offer och därför inte dömmer jämlikt. Det tydligaste exemplet är barnflickan i Knutby, Sara Svensson, som på uppdrag av Knutbypastorn Helge Fossmo i januari 2004 mördade hans hustru Alexandra och några minuter senare försökte skjuta ihjäl en manlig granne. Fossmo själv dömdes till livstids fängelse för anstiftan till mord och avtjänar sitt straff på Tidaholms-anstalten. Han som INTE höll i vapnet dömdes alltså till livstids fängelse, medan hon som HÖLL i vapnet, det vill säga barnflickan, bara dömdes till några års rättpsykiatrisk vård.
Under vårdtiden har hon dessutom åtnjutit stor frihet och stora privilegier med många och utvidgade permissioner. Här kan man verkligen tala om förakt för kvinnan!
Inlägg #3: Postat: 2010-04-08 15:58:00
Thomas L. Aabo
Fråga väljarna om nedläggning av partiet.
Inlägg #4: Postat: 2010-04-10 22:29:00
aendrezz
Riva upp sexköpslagen är en mycket bra ide! Jag tycker också att Fi kan verka mer för kvinnligt företagande och entreprenörskap.
Laddar...