Det våras för 9/11 Truth i Öresundsregionen

Showing page 1 of 3: 1  2  3
Inlägg #1: Postat: 2010-04-10 07:44:00
Kate M
Nyss hemkommen från Texas så är jag övertygad om att är en sanning som "sanningen om 9/11" en riktig sanning så kommer en hel stat att lamslås, allt det de tror på och står för kommer att raseras. Jag blev förfärad över hur starkt de tror på kriget mot "terrorism" och det tydliga föraktet mot den muslimska världen, även mot sin egna president. Det finns ingen självinsikt. USA har en lång historia av bevisade mörkläggningar för att uppnå makt och för att forcera en viss agenda, för egenvinnings skull. Allt handlar om makt och pengar - det är väl ingen nyhet, alla krig, komplotter, konflikter handlar om makt och pengar. De som inte vill överväga idén om att det finns en viss insider inblandning i vad som skedde 11 september lever fortfarande i tron om att de vita är goda och de färgade är onda - precis som i de gamla cowboy och indianfilmerna, bara att propagandan har en lite annan form idag...
Inlägg #2: Postat: 2010-04-10 09:38:00
Bert-Börje
Nämen ser man på, Rosvall och Harrit är redan kändisar i USA: Länk: forums.randi.org
Inlägg #3: Postat: 2010-04-10 09:53:00
Dag Nilsson
Kate, jag undrar om inte en hel västvärld kommer att lamslås om det blir uppenbart att ett antal av USA:s ledande makthavare själva är indragna i händelseförloppen runt 9/11. Det finns ett skrämmande tabu även i Sverige som förbjuder ifrågasättande. Att allt handlar om makt och pengar har, under det dryga år jag satt mig in i 9/11, blivit skrämmande tydligt. Man kan säga att jag förlorat den politiska oskulden under processens gång.
Om USA:s egna ledare är inblandade i mord på egna medborgare så är det inte första gången. Det vidrigaste exemplet är kanske USS Liberty 1967. 34 dödade 173 skadade. Då stod Israel för dödandet och USA för cover up. Det gällde för USA att få motiv till attack mot Egypten. Israel lyckades inte sänka båten - den gången. Bara en sådan sak som att Henry Kissinger först utses till 9/11 Kommissionens ordförande och sedan tvingas avsäga sig på grund av jäv, var en stor sensation som passerades med tystnad i Sverige. Kissinger var nämligen samtidigt juridiskt ombud för familjen Bin Laden i USA. Han avslöjades av änkor till dödade under 9/11 - the Jersy Girls, men vem tror att han själv inte hade insett hur fel det var att sitta på två stolar i ett så ytterst känsligt fall? Om de alltför grandiosa sägs att arrogansen blir deras fall. Där står västerländska demokratierna och väger idag. Inte bara i the land of the free.
Inlägg #4: Postat: 2010-04-10 10:26:00
Lars Nilsson
#3. Du glömde i hastigheten USA:s ansvar för bla AIDS, galna kosjukan, influensavaccinsbluffen, båda världskrigen samt samarbetet med den judisk/israeliska världskonspirationen mot alla fattiga. Men det kanske kommer? Kan vi också hoppas på en redogörelse för USA:s mörkläggning av UFO och att förintelsen aldrig ägt rum?
Inlägg #5: Postat: 2010-04-10 10:46:00
Lasse
Där argumenten tar slut tar sandlådementaliteten och pajkastningen vid. Men det är ju så oändligt mycket lättare att raljera och håna folk än att verkligen sätta sig in i frågan. Risken finns ju alltid att man måste omvärdera sin "självklara" bild av världen, d.v.s den bild som man vanligen serverats via dags- och kvällspressen samt tv:s nyhetsprogram. För det vet vi ju att där skriver man alltid den objektiva sanningen, eller hur?
Inlägg #6: Postat: 2010-04-10 11:14:00
Lars Nilsson
#5. Intressant. Alla tokteorier skall således tas på allvar. Den som följt konspirationteoretikerna här på Sourze och det är just på sådan här ställen dom lever och frodas inser snabbt att flertalet lider av någon åkomma som gör att man ständigt hoppar från den ena galna teorin till andra. Ständigt på jakt efter syndabockar och konspirationer som i slutändan märks så tydligt skall förklara varför man själv har ett patetiskt, enformigt och misslyckat liv. Det är därför man också lägger ned så orimligt mycket tid på sin "bevisföring". Så på ett sätt har Du rätt. Man skall inte driva med den typen av människor. Snarare tycka synd om dom. Får man sedan tag i någon person med högre utbildning än dom själva och det är inte svårtsom instämmer, är lyckan fullständig och bevisen glasklara.
Inlägg #7: Postat: 2010-04-10 11:41:00
Kate Morén
Avfärda kontroversiella teorier och gå och lägga sig tryggt invaggad i tron om att jorden är platt - det är den enkla vägen Lars Nilsson och du är mer än välkommen att fortsätta färdas på den för det är många som följer dig åt.
På tal om syndabockar så har det förekommit en hel del sådana i "officella" versioner, oftast ensamma galningar. En bov, snabbt avklarat och poff så har ngn skjutit denna syndbock, så lägligt - fallet avklarat.
Man behöver inte ens gå till myndighetsnivå för att finna manipulation, bedrägerier, mutning, mörkläggning och mord - det är en del av mänskligheten. Människan är av naturen jäkligt lat och alla vill vi ta den enklaste vägen till framgång vad det än må vara. Det är dig det är synd om som inte klarar av att tänka utanför din lilla låda - det skulle förändra hela din världsbild och du skulle upptäcka att jorden faktiskt var rund trots allt..
Inlägg #8: Postat: 2010-04-10 11:57:00
Lars Nilsson
#7. Det var länge sedan jag läste någon som så fullständigt motbevisade sin egen tes. Du inser inte att med Ditt resonemang är snarare så att den som hävdar att jorden är platt, som skall tas på allvar. Den som hävdar att jorden är rund "klarar inte av att tänka utanför sin lilla låda". Kul.
Inlägg #9: Postat: 2010-04-10 12:03:00
Kate Morén
Nej du - En gång i världshistorien var man Helt övertygad om att jorden faktiskt var platt och de som trodde annat var galna. Du är platt nissen!
Inlägg #10: Postat: 2010-04-10 12:15:00
Lars Nilsson
#9. Då jag. Men Du talade ju om nutid och tidigare om 9/11. Eller gäller ifrågasättadet bara vissa av Dig definierade storheter och där Du bestämmer tiden?
Inlägg #11: Postat: 2010-04-10 12:26:00
Kate Morén
Glömde nämna att jag är tidsresenär Och konspirationsteoretiker. Glömde också nämna att jag är fullständigt övertygad om att den där lådan du sitter i är såväl ljudisolerad som skottsäker - Jag liknar dig och dina "vänner" med de som förkastade alla teorier om att jorden möjligtvis kunde vara rund, men det kanske var för enkelt för en så komplex varelse som dig.
Inlägg #12: Postat: 2010-04-10 12:31:00
Dag Nilsson
#3 Härskarteknik av typ förlöjligande. Man kan här se en debattör som, helt renons på sakargument, satsar kraft på att med publikens hjälp skambelägga motståndaren. Avsikten är att löjets skratt skall få den andre att dra sig tillbaka eftersom han kanske inte klarar skammen, som kommer följer av att bli hånfullt utskrattad. I det militära träffade jag på ett par särskilt tragikomiska experter på denna teknik. Även i övrigt känner jag dem väl. #5 Här har debattören redan i andra inlägget fått upp glöd och fart. Kränkningarna kompletteras här även med ett försiktigt försök till diagnostik. Han skyggar inte ens för rent existentiella frågeställningar. Den modiga ansatsen förlorar sig dock i ett framsköljande medlidande med de ömkansvärda människospillror som han nyss gick så hårt åt. Dock rycker han åt sig initiativet igen och drar ett oväntat trumfkort. Mannen besitter klärvoajans! Kanske är det därför han verkar anse att han aldrig behöver bemöta oss som misstror USA:s utredning av 9/11 i sak.
Inlägg #13: Postat: 2010-04-10 12:44:00
Lars Nilsson
#11. Visst, jag inser att Dina förklaringar måste krystade efter att Du ha gillrat en fälla och sedan är den förste som ramlar däri.
Inlägg #14: Postat: 2010-04-10 12:46:00
Lars Nilsson
Korr. #11. Visst, jag inser att Dina förklaringar måste bli krystade efter att Du ha gillrat en fälla och sedan är den förste som ramlar däri.
Inlägg #15: Postat: 2010-04-10 12:50:00
Bert-Börje
#5. 9/11-konspirationsteoretikerna sätter sig INTE in i frågan. De ställer sig okritiskt bakom alla idéer som de tror stödjer slutsatsen att regeringen låg bakom och ignorerar alla andra möjligheter. De upprepar sedan dessa idéer om och om igen, och när alla sedan förlorat tålamodet med dem låtsas de att "argumenten tagit slut" och fortsätter med att upprepa samma gamla idéer. De är övertygade om att deras idéer är så pass viktiga att de förtjänar rampljuset i världsmedia och är oerhört frustrerade över att det fortfarande inte blivit så, utan att någonsin på allvar fråga sig varför intresset från utomstående är så svalt. Kan det bero på att deras idéer inte är övertygande? Nej, det måste bero på att folk är hjärntvättade av massmedia, rädda för sanningen, rädda om rykte och karriär, hellre håller sig till trygga teorier, eller rentav köpta av regeringen. Till denna kategori räknar de implicit 99 av världens vetenskapsmän som ju av någon mystisk anledning inte "vågat" trä fram till stöd för Truth-rörelsen.
Inlägg #16: Postat: 2010-04-10 12:55:00
Lars Nilsson
#12. Om det skall kallas härskarteknik att exvis ifrågasätta Ditt påstående från 1967 "Det gällde för USA att få motiv till attack mot Egypten" så må det vara hänt. Jag har skrivet den del om både 1967 och 1973 samt händelserna i den delen av världen. Så jag är inte helt obekant med frågan.
Inlägg #17: Postat: 2010-04-10 13:29:00
Dag Nilsson
#16 Lars, det är först NU som du eventuellt ifrågasätter mina påståenden om USS Liberty. Men det går inte säkert utläsa om du ens gör det nu. #15 Bert-Börje, du jobbar så lika Lars Nilsson så jag anar samma person. Vågar du komma med ett enda sakligt påstående om själva händelseförloppen 9/11? Vågar du en match angående fakta? Husen gick att väga och mäta. Det finns filmer och klockor. Naturlagarna gäller. Törs du?
Inlägg #18: Postat: 2010-04-10 13:32:00
mseder
Hej. Jag tror inte att det är meningsfullt att diskutera med sådana som L Nilsson m.fl. De klarar inte längre av att föra sakliga diskussioner, de är bara sura för att den här debatten lever och är förmodligen samma karaktärer som trodde på USA:s tal om massförstörelsevapen i Irak. De håller på USA och samhället i stort punkt slut. Oavsett var sanningarna finna. Mats / Länk: klarsikt.humancreations.se
Inlägg #19: Postat: 2010-04-10 14:19:00
Lars Nilsson
#18. Jodå, jag har läst Dina drapor om "den nya världsordningen" Du upptäckt,och om "den största konspirationen". Att Du dessutom på första sidan på Din blogg inleder med frågan: "Är Du också bevakad?" är inte på något sätt förvånade när det gäller folk som hmm... tror på sin egen betydelse, för att uttrycka det försiktigt.
Inlägg #20: Postat: 2010-04-10 14:29:00
Lars Nilsson
#17,18. Inte alls först "nu". Jag ifrågasatte allt Du skrev. För övrigt handlar det inte om att "våga". Argumenten mot Din tes finns ju överallt och är så övertygande att det bara återstår folk på vänsterkanten som avskyr USA som ständigt idisslar om klockor, balkar, fejkade TV-inslag och annat. En tes är att det aldrig hänt. Kanske vore det bäst om fler konspirationsteoretiker köpte den tanken. Då vore saken ur världen och man kunde koncentrer sig på nya.
Showing page 1 of 3: 1  2  3
Laddar...