Rapportera inlägg

Valt inlägg:

Kate, jag undrar om inte en hel västvärld kommer att lamslås om det blir uppenbart att ett antal av USA:s ledande makthavare själva är indragna i händelseförloppen runt 9/11. Det finns ett skrämmande tabu även i Sverige som förbjuder ifrågasättande. Att allt handlar om makt och pengar har, under det dryga år jag satt mig in i 9/11, blivit skrämmande tydligt. Man kan säga att jag förlorat den politiska oskulden under processens gång. Om USA:s egna ledare är inblandade i mord på egna medborgare så är det inte första gången. Det vidrigaste exemplet är kanske USS Liberty 1967. 34 dödade 173 skadade. Då stod Israel för dödandet och USA för cover up. Det gällde för USA att få motiv till attack mot Egypten. Israel lyckades inte sänka båten - den gången. Bara en sådan sak som att Henry Kissinger först utses till 9/11 Kommissionens ordförande och sedan tvingas avsäga sig på grund av jäv, var en stor sensation som passerades med tystnad i Sverige. Kissinger var nämligen samtidigt juridiskt ombud för familjen Bin Laden i USA. Han avslöjades av änkor till dödade under 9/11 - the Jersy Girls, men vem tror att han själv inte hade insett hur fel det var att sitta på två stolar i ett så ytterst känsligt fall? Om de alltför grandiosa sägs att arrogansen blir deras fall. Där står västerländska demokratierna och väger idag. Inte bara i the land of the free.

Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?