|
Inlägg #1: Postat: 2010-03-18 12:55:00
|
|
Anders |
Svensk narkotikapolitik är ett monstruöst skämt som bygger på moraliseringar och inte fakta. Ta en titt på Portugal till exempel. Hur många här känner till att de avkriminaliserade all narkotika 2001 med lysande resultat. Länk: time.com
Jag har fullt förstående för att man vill hålla droger borta från sina barn men kriminalisering är verkligen inte rätt väg att gå. Reglera och kontrollera är svaret. Allt annat är bara dumt.
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2010-03-18 15:54:00
|
|
Thomas L. Aabo |
Heja Holland!
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2010-03-18 15:57:00
|
|
Thomas L. Aabo |
Det "allmänna rättmedvetandet" som refereras i artikeln bygger på det som rapporteras i medierna, om det som rapporteras där är snett blir folks uppfattning i den aktuella fråga också fel.
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2010-03-18 16:55:00
|
|
sunny fri |
En angelägen artikel! Vi moraliserar över våra missbrukare till döds!Man skämms över vår idiotiska narkotikapolitik som därtill helt cyniskt räknar med att vår moraliserande får kosta unga människors liv.
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2010-03-18 17:04:00
|
|
ingloz |
"Nej låt dom knarka ihjäl sej" skrev jag i min Fb-logg - men gissa om jag fick många arga medd i inkorgen mitt inlägg var såklart sarkastiskt p.g.a. att jag tagit del av följande:
INTEGRITETSKRÄNKNING !! var reaktionen på drogtester utan föräldrarnas medgivande Länk: dn.se - Så idiotiskt!! Det kan ju rädda livet på många ungdomar!! ... Däremot tror jag inte alls på kriminalisering. Det gör inte nyfikenheten på att prova på mindre. Tvärtom!
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2010-03-18 18:38:00
|
|
ingloz |
Två av mina yngsta väninnor har haft stora problem med extremt jobbiga tonårsbarn. Efter hård kamp med samvetet lät jag till slut den känsliga frågan undslippa mej : "Är ni säkra på att de inte testar droger?" - precis som väntat blev resultatet rosenrasande förnekelse. "Hur kaaan du tro något så tarvligt om min lille, fine kille!?! Han skulle aldrig svika sin mamma. Vi har ju pratat som kompisar, och jag litar fullkomligt på honom" ... På i stort sett samma vis ondgjorde sej väninna nr 2 över min oförskämda fråga ... För att göra en lång och grymt smärtsam historia kort kan jag nu tyvärr avslöja att precis så var det. Två fina pojkar hade en längre tid kunnat dölja sitt spännande drogtestande därför att mödrarna litade blint på sina barn. Vi SKA lita på barnen, vad annat kan vi förresten göra? Men allvarligt talat skulle jag, om jag vore tonårsmamma i dag, vara tacksam över att själv slippa avslöja mitt barn, vilket i så fall inte lär ske förrän missbruket har pågått så länge att det är synligt. Då är det inte lätt att bli fri och få livet åter.
|
| |