Inlägg #21: Postat: 2010-03-17 09:49:00
|
eva |
Mansgrisarna måste stoppas. Jag är anhängare av maktväxling. Kalla mig gärna bitterfitta, vem du nu va. Männen har bestämt i tiotusen år. Det har gått åt skogen. Läser ni inte tidningarna och tittar på TV, Pia, Lapplisa och ni andra tjejer? Då är det rimligt att vi tjejer får bestämma lite mer i alla fall i ett par hundra år. Det är precis vad som håller på och hända i Sverige. Och då håller Tommy Sandström och de andra mansgrisarna på att nästan skita på sig av rädsla. Mera kvinnomakt är bra för hela mänskligheten, även för de män och kvinnor som inte förstår det just nu.
|
|
Inlägg #22: Postat: 2010-03-17 15:56:00
|
Thomas L. Aabo |
Nej Eva, läs historia! Männen har inte ! "bestämt i tiotusen år". Typiskt historilöst flum som bittefxxor tutar i varandra på FI-möten och liknande.
|
|
Inlägg #23: Postat: 2010-03-17 16:56:00
|
Tommy Sanström |
GÖRAN HÄGGLUND KD: FINNS KÖNSMAKTSORDNINGEN - NJA Jag har just twittrat med politikerna om dessa frågor och Göran Hägglund KD har svarat först: 1. Han tycker att kvinnor och män ska ges samma möjligheter i jämställdhetspolitiken 2. Tror han på "könsmaktsordningen"? Där hans parti säkert skrivit på ett antal utredningar med mera. Nja, säger han.
|
|
Inlägg #24: Postat: 2010-03-17 17:22:00
|
ingloz |
#20/ Bitterfittor och mansgrisar är absolut sämst på att driva politik från sina ytterkanter - och i mitten står tramsebyxorna med händerna djupt i byxfickorna. Ja, jisses, hur ska det sluta?
|
|
Inlägg #25: Postat: 2010-03-17 17:34:00
|
Tommy Sanström |
ingloz, låt mig för säkerhets skull säga att jag inte känner mig extrem på ngt sätt. Jag tycker att könen ska dela på makt, ansvar och möjligheter. Jag gillar verkligen kvinnan. Vad vore livet utan er?
|
|
Inlägg #26: Postat: 2010-03-17 20:21:00
|
ingloz |
#25/ Så ska det låta!! :
|
|
Inlägg #27: Postat: 2010-03-18 15:34:00
|
Per W |
En riktigt unken artikel!
|
|
Inlägg #28: Postat: 2010-03-18 15:39:00
|
Per W |
De skillnader i psyke som finns mellan individer inom de två könen är större än skillnaden mellan könen generellt. Och vad har skillnader och olikheter med jämställdhetsdebatten att göra?
|
|
Inlägg #29: Postat: 2010-03-18 22:02:00
|
Tommy Sandström |
Per W,
Så här skrev Per-Arne Franzén på Facebook för ett lite tag sedan: "En karl är en karl; acceptera det...En kvinna är en kvinna; acceptera det...Vi är som plus & minus på ett batteri; när det tänder då tänder det...Acceptera det...Å krångla int tillä...."
Något grovt men sanningsenligt enligt den så i vissa kulturkretsar baktalade hetronormen.
|
|
Inlägg #30: Postat: 2010-06-02 01:08:00
|
joey_truelove |
Det här är en av de absolut bästa artiklar jag någonsin läst. Detta är vad genus-ekvalismen handlar om: ömsesidig jämställdhet med ödmjukhet gentemot båda kön, att vara den man är naturligt, utan att göra sig stor på någons bekostnad eller bli en belastning för någon annant.
Även om vi kan sägas vara väldigt olika varandra individuellt, så finns det ändå vissa sammanbindande drag mellan kvinnor och mellan män. Just det faktum att vi är individer och inte organiserade könsgrupper, som feministerna vill få det till, gör att vi måste börja med oss själva.
Faktumet är så att män OCH kvinnor är förtryckta av ett samhälle inriktat på att belöna prestationer, inte gott beteende. Detta kan göra somliga män samhällets verktyg att praktisera överordning. Men det är inte männens aktiva val, utan att det krävs av samhället som det ser ut idag.
|
|
Inlägg #31: Postat: 2010-06-02 01:12:00
|
joey_truelove |
Problemet med jämställdhetsprocessen är för övrigt att den domineras av s.k "bitterfittor" som förutsätter att alla män är mansgrisar för att de är män - om de nu inte kallar sig feminister, för då bekräftar de ju offerrollen som kvinnan, enligt feminismens synsätt, vill ha patent på. Män och kvinnor är lika stora offer i detta, bara att även våra offerroller skiljer sig åt.
|
|