Så skapar vi framtidens jobb

Den här tråden diskuterar artikeln Så skapar vi framtidens jobb.
Inlägg #1: Postat: 2010-03-11 15:20:00
Thomas L. Aabo
Är nästan alla sås-läsarna vänsterpartiväljare?
Inlägg #2: Postat: 2010-03-11 15:45:00
Carl Olof
#1 Tror inte det. Eva Flyborg fp har både fått många läsare och bra betyg på sin artikel från häromdagen.
Inlägg #3: Postat: 2010-03-11 15:49:00
Thomas L. Aabo
Tack för snabbt svar på spontan undran.
Inlägg #4: Postat: 2010-03-11 15:52:00
Carl Olof
...och både t ex Charlie Weimers kd och Ida Gabrielsson v har fått både många läsare och bra betyg på sina senaste artiklar här.
Inlägg #5: Postat: 2010-03-11 18:01:00
Jocke - sourzial
Framtidens jobb handlar om överlevnad, om att rädda den planet som vi gjort det mesta för att förstöra, genom diverse missriktade jobb! Samt att se till att de idologier, som varit behjälpliga i detta "arbete", förpassas till intellektets sophög för framtida sanering och återvinnig. Ideologier som kommunism, kapitalism samt inte minst den depraverade och enögda feminismen, vilken nu används för att på nytt legitimera dessa ideologier! Från vänster till höger!
Läs gärna om den näst sista meningen!
Inlägg #6: Postat: 2010-03-11 21:32:00
PimpMyVänsterpartist
...men du Josefin Brink, har du inte glömt en viktig "detalj" i din artikel?

Borde du inte vara ärlig och berätta att framtidens jobb finns i striptease-branschen?

Åtminstone för vissa vänsterpartister och feminister.
Eller handlar det snarare om att gårdagens jobb fanns där...som extraknäck för studenter?

Trovärdighet är A och O för politiker, liksom för de flesta, som söker övertyga andra.

Tycker du att du är trovärdig i din roll som vänsterpartist och feminist, Josefin Brink?

/
Högaktningsfullt...
Your pimp

PS!
Är det försent att boka en lap dance med dig?
Jag har några "gubbslem", som står på kö och som valde just dig ur menyn.
Lite år s/m hållet kanske, d.v.s. en sadist/feminist plågar en stackars gubbe, med piska...som ett förspel alltså
DS!
Inlägg #7: Postat: 2010-03-11 21:33:00
PimpMyVänsterpartist
"Lite åt s/m-hållet"
Inlägg #8: Postat: 2010-03-11 22:17:00
ingloz
Josefin, du nämner flera saker som jag också anser nödvändiga inför framtiden: Att bygga ut järnvägen och utveckla kollektivtrafiken är jätte-viktiga punkter, liksom att utveckla och producera förnyelsebar energi. Att utvidga ROT-avdraget för renovering av förfallna områden är en bra idé. visst, jag har hört att byggherrar påstår det är billigare att riva och bygga nytt, men ... Sist men inte minst viktigt: bygg hyresrätter som är anpassade för ungdomars ekonomi.
Inlägg #9: Postat: 2010-03-11 22:21:00
Carlberg
Ack så populistiskt. Var det någon som räknade mängden chimärer?

Man pratar en massa sak men agerar utefter en fjärrstyrd kapitalism. Maktlösheten är talande när man utefter propagandamaskinens önskemål agerar integritetslöst utifrån ett nu som är långt ifrån de konkreta sakfrågorna och så kallad objektiv studie av en absolut verklighet vi alla vill förneka.

1 Statistik
2 Åtgärdsplan
3 Styrmedel
4 Aktion
5 Revision

När det kommer till att gynna exporten så är väll Vapenexporten den som kommer ha mest POTENTIAL framöver, sluta falskflagga!
Inlägg #10: Postat: 2010-03-11 22:26:00
ingloz
#9/ Ack ja. Kom då med vettiga förslag!!!
Inlägg #11: Postat: 2010-03-12 05:44:00
Carlberg
#10, Rösta blankt, civil olydnad, bojkott, sanktion, direkt aktion, ärlighet, fredfull protest, intellektualisering, integritet en aning fortitud i den mån det är möjligt att stå upp emot Goliat. Efter att ha tittat på Vänsterpartiets hemsida häromdagen blev jag extremt besviken då dom är dom enda som officiellt är emot den fanskap som råder. Blev så besviken att jag jag inser att Demokratin är Sverige ser till synes fortsatt dödsdömd ut åtminstone till nästa val om det nu blir något.
Laddar...