Skärpning sjukvårdspolitiker

Den här tråden diskuterar artikeln Skärpning sjukvårdspolitiker.
Inlägg #1: Postat: 2010-03-14 14:37:00
ingloz
Ja, Birgitta, den här sortens artiklar är extra viktigt att du hinner skriva. Som patient vet jag att allt du nämner så försynt i artikeln är oerhört angeläget. Det vore befogat med en riktig avhyvling av politikerna. Vad händer om dom kör slut på er alla inom vården? Katastrof! ... Det nya systemet som Apoteken infört är också totalt åt skogen. Vissa mediciner får nu inte ens reserveras i Apotekets dator, utan måste faxas i sista minuten av en läkare. Att sitta i telefonkö för att få tag i denne läkare är enormt stressande när det handlar om livsviktig medicin ... Alla inom sjukvården måste få en mänsklig arbetssituation.
Inlägg #2: Postat: 2010-03-14 17:33:00
Beth4020
Tack Ingrid! Jag är lite förvånad över att ingen kommentar förrän nu kommit men på något vis reflekterar det bara vad som står i texten "Man vill allt ska fungera men ingen vill strida för det, eller ens säga något om det". Helt ärligt är jag väldigt besviken på hur lite respons sjukvården får och hur politikerna stoppar huvudet i sanden. Men de öppnar kanske sina ögon den dagen de själva behöver vård, och då lär det vara för sent.
Inlägg #3: Postat: 2010-03-14 18:38:00
ingloz
Mycket konstigt att jag inte sett din artikel förrän i dag. Brukar speciellt leta efter dina texter.
Inlägg #4: Postat: 2010-03-15 18:14:00
Sunny fri
En glimrande angelägen artikel! Min egen dotter kom ibland hem gråtande över de hjälplösa gamla hon måste gå ifrån o som patienter har vi sannerligen sett avigsidorna. I bland har vi mött de där sällsynta engagerade personerna som försöker göra det där lilla extra utan att få det att verka besvärligt.
Jag undrar som ingloz.Var har den artikeln varit ? Jag brukar snabbsöka efter just dina artiklar.
Laddar...