|
Inlägg #1: Postat: 2010-03-02 12:52:00
|
|
Leif-Arne |
Kul att se dig i skrift Janne och gott att du fick bra vård. Ibland tänker vi inte på allt runt omkring oss som faktiskt fungerar väl. Därför är din text extra viktig som en påminnelse om detta.
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2010-03-02 13:30:00
|
|
ingloz |
Vad skönt att det blev en positiv vistelse för dej på sjukhuset. Det tror jag är en bidragande orsak till läkedom. Hoppas du nu får vara vid gott mod och möta en härlig vår. För den kommer även i år!
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2010-03-02 14:07:00
|
|
Per W |
Att du inte skäms Janne, att lovorda svensk offentlig sjukvård! Den SKA vara usel. Välkommen hem, förresten.
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2010-03-02 14:20:00
|
|
Janne B |
De fantastiska Omsorgerna har fortsatt. De ringer både från Alingsås o lokala VC o kollar mig - att jag sköter mediciner o mat. I vårsolens glans har jag nu varit på VC fö extra PK prov. Är rersultatet illa ringer de igen...o ger nya diraktiv. På VC var det ngt av den nästan förlorade sonens återkomst...Alla texter har varit dimmiga i tio dagar men nu håller det på att bli bättre. Helleluja !
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2010-03-02 14:55:00
|
|
Sunny fri |
Janne: när det fungerar som bäst är vården i bland fantastsik. Välkommen tillbaka.
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2010-03-02 17:22:00
|
|
Janne B |
I förmiddags lämnade jag mitt blodprov och nu ringer Waranmottagningen ocg ger godkänt. Efter kaos återgår vi till gamla pilleraschemat. // Även diabetsprovet som jag tar själv är klart på v äg åt rätt håll. Klarar jag av att dammsuga nu tro?
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2010-03-02 18:37:00
|
|
GunnarL |
Roligt att Du är tillbaka Janne B! Dessutom är Din artikel bra skriven. Jag tycker om att se såna där små vitsigheter som att sköterskor tycker om att "pulsa". Hos oss är det alltid kantorerna som får byta "toner" i kopieringsapparaterna för det ingår givetvis i yrkesrollen. I samband med snöskottning ansvarar kantorerna alltid för kanterna osv. Beträffande svensk sjukvård är den i världsklass. Jag hade en svåger som gick bort i somras efter en femårig kamp emot cancern. Han var en man som när han var frisk kritiserade det mesta som var svenskt, men på slutet var han av uppfattningen att svensk sjukvård var bäst i världen.
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2010-03-02 18:46:00
|
|
ingloz |
Det var ett glädjande besked, Janne! Ja det syns på skriften att du är ditt normala jag igen. Fint!
|
| |
|
Inlägg #9: Postat: 2010-03-02 18:50:00
|
|
Leif-Arne |
#6 Jaha, då är du välkommen med i Warangänget Janne, själv åkte jag på en propp i lungan efter ett benbrott, eftersom jag är onödigt tjurig så vägrade jag först åka in till sjukhuset då jag trodde det skulle gå över. Efter tre dygn då jag varit mer död än levande piggnade jag till lite och tog mig in till akuten, där de skällde ut mig efter noter. Nu har jag skippat Waranet, men får jag likadana känningar en gång till åker jag in direkt.
|
| |
|
Inlägg #10: Postat: 2010-03-02 19:38:00
|
|
Lasse i Gatan |
Nu är det så många som har önskat Janne tillbaka på Sourze och
jag får väl instämma i välkommnandet, men det är väl inte mer än rätt
att även Leif-Arne önskas välkommen tillbaka efter sjukdom.
|
| |
|
Inlägg #11: Postat: 2010-03-02 20:05:00
|
|
Janne B |
Jag är väldigt glad över att jag även efter denna Big Bang har skrivförmågan kvar. Jag ser lite dåligt o därför stavar jag lite knäppt..../Leif Arne - din tjurighet känner jag igen// Gunnar L- artikeln påubliceras på några håll tuill denna vecka - hoppas att ingen missförstår.
|
| |
|
Inlägg #12: Postat: 2010-03-02 20:06:00
|
|
Janne B |
PER W Jag har under 40 år varit med om att bygga upp svensk socialvård - det gjorde morfar också.....
|
| |
|
Inlägg #13: Postat: 2010-03-02 20:09:00
|
|
ingloz |
#9/ Oj, Leif-Arne, det var dramatiskt! Då hade du faktiskt en rasande tur trots din tjurighet. Så skönt att du också fyller din plats igen!!
|
| |
|
Inlägg #14: Postat: 2010-03-05 11:31:00
|
|
Janne B |
LIVET ÄR FANTASTISKT. Nästan dagligen hår Vården av sig på ett eller annat sätt. NU ringde insulinsköterskan o la upp planer två veckor framåt. Hon satt o läste mina utskrivningspapper från sjukhuset. Hon hade samrått med en läkare och en sjuksköterska o så ringde hon upp. Är jag Västra Götalands viktigaste patient. ?? ja det tycker jag!Sköt om er!
|
| |
|
Inlägg #15: Postat: 2010-03-05 12:48:00
|
|
ingloz |
#14/ Såklart att du är viktigast, Janne! Precis samma erfarenheter fick jag under mina "svåra" sjukhusår i Lund. Sjukvården ÄR fantastisk, och den tycker verkligen att patienten är viktigast. Det är illa att nedskärningar ska drabba dessa viktiga eldsjälar.
|
| |