Inget etablerat parti får min röst i år

Showing page 2 of 3: 1  2  3
Inlägg #21: Postat: 2010-02-26 13:13:00
Utforskaren
erobwen "Varför har det här plötsligt blivit en diskussion om invandring och kriminalitet?" var har du hållit hus efter som du anser att diskutera kriminaliteten i landet så plötsligt. Eftersom du inte var med på 70 talet och tydligen likt Jocke som inte är insatta i hur landets kriminalitet ser ut. Då den diskussionen var som hetast, där vänsterfalangen tyckte att vi skulle sänka straffpåföljderna och inrätta en humanare kriminalvård, jo tack, det ser vi resultatet av idag där insydda ungdomsbrottslingar tycker att anstalterna är rena lekstugan, alltså inte något straffanstalt. Men anser man att 1.400.000 anmälda brott är något att tala om är det illa ställt. Som tur är så finns det organisationer som jobbar med den här biten för att få ner brottsligheten och inte minst polisen, är det inte då på sin plats av vi hjälper till och försöker hitta bra lösningar på detta stigande problem. Jocke är den förste som har uteslutit sig själv med sitt resonemang men du kanske vill komma med någon vettig synvinkel på detta gigantiska problem som tyvärr växer för vart år som går. Mycket dumt att göra din jämförelsen med att råka ut för någon trafikolycka, jag tycker att det var ett syniskt utlåtande.
Inlägg #22: Postat: 2010-02-26 13:31:00
Utforskaren
Jocke jag har en hälsning till dig ifrån Ian Wachtmeister som alla kan läsa på denna länk. Länk: ianwachtmeister.wordpress.com
Inlägg #23: Postat: 2010-02-26 13:43:00
Dag Nilsson
Sedan tidigt sextiotal har vi ingen strafflag i Sverige. Istället kom Brottsbalken. Sedan dess döms inte längre till straff. Nu är det vård som gäller. Sluten vård på anstalt eller vård på öppen anstalt eller skyddstillsyn. För att nämna en del påföljder. Anledningen till att strafftänkandet togs bort, är att man inte ansåg att det förde med sig något gott. Ofta ses det dessutom som att slå en redan slagen, eftersom så gott som alla kriminella har en traumatisk uppväxt. Det är också så att länder med ett utpräglat strafftänkande, typ USA, inte har kunna uppvisa minskad brottslighet tack vara de hårda straffen. I vart fall inte när det gäller grövre brottslighet. Ett varmare samhälle som bättre tar hand om och förstår sina medborgare, kommer att leda till minskad brottslighet. Det är jag fast övertygad om.
Inlägg #24: Postat: 2010-02-26 13:50:00
Utforskaren
Mera godis för kalenderbitare Länk: ianwachtmeister.wordpress.com
Inlägg #25: Postat: 2010-02-26 13:58:00
Utforskaren
Dag Nilsson jag har också varit inne på samma tankespår att vi måste förstå vad som är bäst för att minska på brottsligheten. Ditt koncept är välmenande klart att det är, men effekten blir den motsatta när nu de lindriga straffen får de kriminella att se det som en merit att ha suttit i fängelse, alltså man avskräcks inte under hotet om att åka i fängelse längre och just därför att ett fängelsevistelse är inte något straff att tala om och därför är det en merit bland gangsterna att fått mat och hyra betald av oss skattebetalare i sin vistelse vad vi kallar för fängelse.
Inlägg #26: Postat: 2010-02-26 13:58:00
ingloz
#15/ Utforskaren, väldigt många har samma svar som du: Utvisa dom som begår brott. Så säger min man och så säger alla hans vänner. Men så får man inte säga högt för det är inte PK. Men alltså, någon jäkla lösning måste ta form. Vi är inte trygga i det här landet längre. Och det är väldigt deprimerande med dessa mängder av rapporter om hur kriminaliteten hela tiden ökar ... Efter många år i Malmö har jag med egna ögon sett och hört utvecklingen. Och jag har personligen träffat och talat med representanter för dem som härjar i Rosengård. Det är sorgligt att se hur godtrogna många är därför att de inte befinner sej i händelsernas centrum.
Inlägg #27: Postat: 2010-02-26 14:09:00
ingloz
forts/ Det är också sorgligt att alla invandrare som sköter sej blir oskyldigt drabbade av misstänksamhet. De skötsamma önskar man kunde tala förstånd med sina söner och landsmän. För oss svenskar lyssnar de inte på.
Inlägg #28: Postat: 2010-02-26 14:20:00
Utforskaren
Ingloz så är det tyvärr när vi ständigt har rasisthotet mot oss som också gör våra folkvalda förhandlingsförlamade. När det begås grova brott och minst två års fängelse ska vedebörande utvisas enligt lagen, men sanningen är den att lagen följs inte och sedan de som begärs för utvisning går under jord och blir kvar i landet.. Att vi och politikerna har tappat kontrollen över mångkulturen ger den höga kriminaliteten bevis på. Läste för en stund sedan på en blogg som handlade om att införa en lag om, att begår en familjemedlem av utländsk börd ett grövre brott ska hela familjem utvisas. Detta är något att fundera över, men enligt min mening så har dessa familjer tappat kontrollen över sina gangsters och då uppstår ett problem om "rättvisa" och hur den ska tolkas. Men ska den hänvisas till familjeansvar då är det bara att utvisa hela familjen.
Inlägg #29: Postat: 2010-02-26 14:20:00
Lasse i Gatan
#21/Utforskaren/ Jocke vet vem jag är, tror du att han försöker hota mig.
Världsmedborgare som han är i vilket land blir han dömd om han tänker skada mig.
Inte nog med det, han verkar vara religös också, då får man se upp. För övrigt är det
inte någon ide att diskutera med en så enkelriktad person, det blir bara en envägskomunikation.
Han är blockerad i roten av sin ideologi om att hela världen är som en enda stor familj och då kan
det inte finnas någon brottslighet. Tolkningen av videon att det skulle vara Robert Aschberg som
manipulerar vad som sägs i filmen visar bara på att Jocke inte är kontaktbar. Han ska enbart hålla sig till
vindsnurrorna, annars blir det för snurrigt.
Inlägg #30: Postat: 2010-02-26 14:24:00
Utforskaren
Lasse i Gatan jag håller med dig, det är inte mycket att snacka med vår käre vän Jocke, "men låt honom gå på, vi klarar oss nog ändå!
Inlägg #31: Postat: 2010-02-26 14:41:00
Utforskaren
Ingloz apropå att mången utlänning inte vill tala med oss. Igår var jag och besökte en Servering för att ta en kopp kaffe och ha en trevlig pratstund med mina vänner bland libaneser som brukar hålla till där, ett nytt ansikte hade dykt upp och jag förstod att någon var hennes pappa, en tjej i ca 20 års åldern och när jag hälsade henne med orden, trevligt att se dig här och vem är din pappa och vad heter du, så fick jag svaret "det angår inte dig" hennes pappa röt till nu hälsar du och uppför dig som en svensk har rätt att fodra av dig. Hon stack därifrån och hennes pappa gjorde sen allt för urskulda sin dotter och ädel som jag är, så avväpnade jag honom med orden, tyvärr så är vårt samhälle format på det här sättet numer och han nickade ja med en suck.
Inlägg #32: Postat: 2010-02-26 14:54:00
ingloz
#31/ Ja, Utforskaren, att speciellt unga tjejer är väldigt kaxiga har jag också märkt. Ofta är det dom som har slöja som är värst. Jag misstänker att dom vill visa att "jag är minsann tuff trots att jag är religiös" - men jag tror ändå på att dialog är värdefullt, för att inte säga nödvändigt. Det verkar vara det enda medel vi har. Dock krävs det diplomati och en ärlig önskan om försoning.
Inlägg #33: Postat: 2010-02-26 15:20:00
Utforskaren
Ingloz Det var ett generalfel av politikerna 1975 att låta sig övertalas att Sverige måste bli ett mångkulturellt land. Huvudargumentet var att det var vårt enda sätt att behålla vår välfärd och förbättra den genom arbetskraftinvandring, alltså inte ord yppades om flyktingar utan allt gick ut ifrån kapitalets härskare att vi behöver tjäna mer pengar, inte ett ord om att vanligt folk hade samma behov.
Tack vare detta politiska svek mot väljarna att införa mångkultur som en del betecknar som ett rent lands-förräderi, så växte motståndet direkt mot invandringen, för vi ska också veta att redan då på sjuttiotalet hade vi en hög arbetslöshet bland svenska folket och just därför växte opinionen mot våra folkvalda och sossarna stod i främsta ledet för att försvara deras egen ogärning mot svenska folket. Snabbt till tusen poppade det upp nynazister som hade fått bränsle genom folkets åsikter och sedemera den nationella folkrörelsen som nazisterna avskyr numer som inte PK folket har fattat, som också blev myntat och får leva med sin förnedring av de nationella. Hade vi fått rösta om en mångkultur hade svaret blivit ett rungande NEJ! och det visste politikerna om och därför utlystes heller inte någon folkomröstning för eller emot vår rådande mångkultur och därför har alla full rätt att slå hårt mot mångkulturen som de flesta gör guds ske lov. Min del är den kriminella delen med mångkulturen.
Inlägg #34: Postat: 2010-02-26 15:52:00
Jocke-sourzial
Hota? Är du paranoid? Först att "vi har snart muslimsk majoritet i riksdagen", och nu "hota". Jag vet va du heter, bakom anonymiteten. Och snackar du strunt så talar jag om det här! Kontaktbar, vindsnurror, löjligt! Tråkigt de som naivt stödjer det här resonemanget. Man kan inte utvisa svenska medborgare, det är mot folkrätt! Utländska kan man, och gör också.
Att gå till personangrepp och sprida dimridåer om muslimer bakom anononymitet? Känns det bra?
Inlägg #35: Postat: 2010-02-26 15:56:00
Jocke-sourzial
26 Ingloz. Allvarligt talat. Att kritisera invandring och annat är en sak. Och det är inte´längre förbjudet. Och folk med utländskt pass kan man utvisa, och gör. Men inte de med svenska pass, det är emot alkl folkrätt vad jag vet. Men ställer du verkligen upp på allt annat struntsnack här? Trist i så fall.
Inlägg #36: Postat: 2010-02-26 19:00:00
Lasse i Gatan
#34/ PK-Jocke du har inte en susning om vem jag är.
Inlägg #37: Postat: 2010-02-26 20:26:00
ingloz
#35/ Jocke, hade du läst fortsättningen på mitt inlägg så skulle du sett att jag beklagar när de skötsamma blir misstänkliggjorda. För övrigt har jag helt och hållet min egen uppfattning som bygger på erfarenheter. Men jag har absolut inte överseende med dom som inte respekterar andras liv och lem. Där har det gått för långt så nu räcker det ... På 60-talet fick jag min första kontakt med en s.k. arbetsinvandrare och hans familj. Genom åren har de blivit ganska många. De har alla behövt mycket hjälp med att integreras i vårt samhälle och det ställde jag och min make gärna upp på. Det blev samtidigt en viktig lärdom i hur olika vi är funtade. Så fortsatte det under många år och kraven på oss blev allt större. Till slut när man märker att inte normal hjälpsamhet är nog då måste man säga stopp. Alltså har jag min egen inställning som grundar sej på erfarenhet ...
Inlägg #38: Postat: 2010-02-26 21:29:00
Jocke-sourzial
37 Visst läste jag det, inkastat i eftertänksamhetens kranka blekhet? Och rätt mycket i skydd av äkta makens åsikter! Men du kanske inte läst vad de du stödjer här innan skrivit? "Muslimer kommer aldrig lära sig respektera svensk lagar." Respektive "Och snart har vi musllimsk majoritet i riksdagen." Men du kan väl presentera lite statistik? "Vettig kritik" tycker du?
Inlägg #39: Postat: 2010-02-26 22:07:00
Utforskaren
Jocke tänk om du kunde beskriva varför du inte ser och hör hur samhället ser ut som vi normala människor gör. Men jag kan förklara det i ditt ställe dels bor du inte bland hundratusentals invandrare som vi gör som bor i Stockholmsregionen och för det andra är man påstådd världsmedborgare vill man inte se verkligheten som den är, och ditt resonemang fastnar i flummighet. För påstår man att man är världsmedborgare som inte ser hur världen ser ut så är man flummig. Och du mitt din statistik som kräver av andra, kom fram med din statistik om du har någon, som strider mot kalla fakta för det är den du vill pracka på oss med ditt resonemang.
Inlägg #40: Postat: 2010-02-26 22:39:00
ingloz
#38/ Jocke, här finns inga åsikter som jag vill stödja, tvärtom har jag flera gånger efterlyst konkreta förslag i stället för allt tramsigt munhuggande. Min make och jag har diskuterat de fall med invandrare vi blivit indragna i men trots att vi har helt olika åsikter kan vi hålla en respektabel ton mot varandra ... för övrigt stöder jag endast mina egna åsikter då de bygger på VERKLIGA händelser i möten med VERKLIGA människor. Vad som avhandlas på sourze är mest vad som står skrivet på nätet. Kanske vore det en bra idé att stänga ner datorn och gå ut och snacka med dem det handlar om, så som jag har gjort.
Showing page 2 of 3: 1  2  3
Laddar...