Vägrade ta chefen i hand – fick 60 000 i skadestånd

Den här tråden diskuterar artikeln Vägrade ta chefen i hand – fick 60 000 i skadestånd.
Showing page 6 of 7: 1  2  3  4  5  6  7
Inlägg #101: Postat: 2010-02-12 15:32:00
Janne B
Om man skapar ett så hemskt ord som MASSINVANDRING och ideligen tjatar om det så är det självklart att man svarar negativt på allt kring detta...
Inlägg #102: Postat: 2010-02-12 15:34:00
Janne B
Om vi däremot frågar folk om Sverige bör berikas av andra folk och kulturer ,samt tvärtemot, så får vi massor av positiva svar.
Inlägg #103: Postat: 2010-02-12 15:54:00
Leif-Arne
#99 Såå, om det är just "massinvanding" svenskarna är emot bör man kanske fråga sig om det är specifikt de mest massinvandade man är emot, dvs finnar. ... Vidare är jag intressead av vilken undersökning du hänvisar till, länk ?.... Hur har urvalet av respondenter gått till är det ett OSU ?.... Hur ä frågorna ställda... om man använt begreppet massinvandring hur är begreppet definierat.... Slutligen det finns endast ett parti som gått till val på minskad invanding, det partiet har aldig fått mer än enstaka procent. Det är i val som svenska folket ger uttryck för sin ståndpunkt.
Inlägg #104: Postat: 2010-02-12 16:07:00
Utforskaren
Leif-Arne siffrorna kommer från Sören Holmbergs undersökning. Majoriteten kommer från Somalia och Irak, från våra grannländer kommer det inte mer än någon promille. Den eviga frågan väntar på ett svar, har andra länders befolkningar berikat vårt land med sin kultur, många frågar på vilket sätt, bortsett en ökad kriminalitet som det finns bevisliga siffror på. Det går inte att påstå som många gör att vårt land blir berikat utan att redogöra detta bit för bit med siffror och hållbar statistik. Saken är den att det finns inte några som helst utskrivna bevis eller belägg för någon kulturberikning!
Inlägg #105: Postat: 2010-02-12 16:19:00
Leif-Arne
Så majoritetn invandrare till Sverige kommer fån Irak och Somalia, och en promille från Sveriges grannländer? Du får en chans att korrigera dig själv.
Inlägg #106: Postat: 2010-02-12 16:26:00
Utforskaren
Prsatar vi om det kortare perspektivet eller det långa? jag pratar om nuvarande massinvandringen och du talar om det totala innehållet. Beskriv kuturberikningen som du med flera tror på som tyvärr inte existerar mer än den kriminella.
Inlägg #107: Postat: 2010-02-12 16:33:00
Utforskaren
Vill du ha länderna på vilka som toppar listan, så kommer de från Thailand, Irak, fd jugoslavien, Ryssland, Iran, Kina och fillipinerna. Men inte mer än någon enstaka från våra grannländer.
Inlägg #108: Postat: 2010-02-12 16:36:00
Utforskaren
För dagen är det från Somalia och Eritrea samt Irak.
Inlägg #109: Postat: 2010-02-12 18:04:00
Leif-Arne
#108 Hur det ser ut just nu vet du nada om eftersom tillförlitlig statistik har en eftersläpning på något år. Däremot finns en del andra intressanta statistiska uppgifter från SCB. Myt: Invandrare lever på bidrag.
SCB har i Inkomstfördelningsundersökningen 2006 visat att utrikes födda betalar mer skatt än de får i bidrag. Särskilt lönsamma är de hushåll som består av både svenskar och invandrare. De betalar mer skatt och får lägre socialbidrag än helsvenska hushåll. Länk: scb.se tLänk: scb.se 48
Inlägg #110: Postat: 2010-02-12 18:13:00
Leif-Arne
Tabell 48 skall det vara.
Inlägg #111: Postat: 2010-02-12 19:05:00
Utforskaren
La tror du myndigheterna lämnar ut alla uppgifter, knappast de är så hopplösa på att avslöja egentliga kostnader av förståeliga skäl och allra helst nu under ett valår. Du tror att invandrarna är självförsörjande glöm det, det finns de som kan räkna och de har andra siffror än SCB och du vet det där med statistik. Nej oberoende ekonomer har som sagt var, andra siffror som inte stämmer med de politikerna har beställt.
Inlägg #112: Postat: 2010-02-12 19:12:00
avicenna
Burka,kriminella invandrare,homosexualitet är ett exempel på ett gränslöst samhälle där rätt coh fel har blivit samma sak.Staten har öppnat en dörr och tror att det inte kommer att få konsekvenser.NYa sjuka saker kommer att dyka upp längre fram så håll er uppdaterade för den som lever lär få se.
Inlägg #113: Postat: 2010-02-12 19:12:00
avicenna
Burka,kriminella invandrare,homosexualitet är ett exempel på ett gränslöst samhälle där rätt coh fel har blivit samma sak.Staten har öppnat en dörr och tror att det inte kommer att få konsekvenser.NYa sjuka saker kommer att dyka upp längre fram så håll er uppdaterade för den som lever lär få se.
Inlägg #114: Postat: 2010-02-12 20:40:00
Jocke-sourzial
Svar på inlägg nr 100 Ho ho, och vad är du då? Du kanske skall hålla dig till L-A och Janne B som ser sådana som Birgitta Ohlsson feminist och Israeldiggare, arabkritisk som du själv!som en frisk fläkt? Fast man undrar om du spelar, eller om du verkligen tänker så här? När man träffar folk, besöker andra länder och så vidare, så är det både att ge och ta. Är man kriminell i dess verkliga betydelese så ingår inte detta. Varför svenskar är kriminella i Sverige eller i utlandet, och andra folk sammaledes här och där är alltså inget som göör att vi kan/och de flesta inte vill, kan stänga alla gränsr runt vårt klot! Dina slutsatser om min negativa inställning !?, enligt dig till "försvenskade invandrare" går inte att bemöta.
Jag umgås gärna med utlänningar sedan länge, en del av dem. Svenskar har generellt blivit ett rätt mesigt släkte, med många undantag gudskelov!
Inlägg #115: Postat: 2010-02-12 21:15:00
Utforskaren
Jocke det är att vara samhällskritisk som du själv är, skillnaden är bara den att inse att blunda för fakta av fulverkningarna som det mångkulturella samhället skapar är dåligt, blundar man mot det och lallar med så är det illa ställt och det är väl sådant jag ser, som gör att jag reagerar och skriver mina välmenande inlägg därefter. att bli jämförd med LA och Janne var verkligen inte bussigt, rent utav elakt gjort.
Inlägg #116: Postat: 2010-02-12 21:40:00
Utforskaren
MUSLIMSKA PÅTRYCKNINGAR. I protest mot Norges tryckfrihet har 1.000-tals muslimer demonstrerat i Oslo mot att Muhammedteckningar publicerats i enlighet med vad som är tillåtet enligt norsk lag. Friheten i Västerlandet tycks vara en ständig nagel i ögat på muslimerna. Deras ideal tycks stå att söka i Afghanistan, Somalia,
Gaza, Saudiarabien osv. Men vad värre är, dom kommer nog aldrig att upphöra med försöken att få detta ideal infört i Norden. Sannolikt kommer dom att lyckas eftersom dom stöds av politiker, skolfolk, kulturfolk och en stor majoritet av väljarna.

VARFÖR FLYTTAR DOM INTE TILL SINA IDEALTRAKTER
Inlägg #117: Postat: 2010-02-12 21:44:00
Jocke-sourzial
115 Jamen det bjuder jag på! Verklig humanism sitter trångt här ibland! Mycket tjat om "mångkulturell"! Men bara man går utanför dörren och träffar någon, ja helt svensk, även en bekant, så är det "mångkultur". Med olika uppfattingar om allt från politik till musik till mat. Vågar man sig sedan bara ett steg längre, till något mer exotiskt, så är det väl kanske "mångkultur" vilket inte behöver betyda detsamma som politiker vill, eller till nån slags "sharialagar" Själv är jag "mångkulturell"och umgås med Europas folk med stort kulturellt utbyte. Och med övriga världsmedborgare när tillfälle ges. Den enda verkliga gräns som finns är inte den tillfälliga nationsgränsen, för en Homo sapiens är gränsen den som planeten, reurserna och biologin utgör. Och den egna fantasin!
Inlägg #118: Postat: 2010-02-12 22:14:00
Utforskaren
Jocke med din erfarenhet så måste du väl inse att utlänningar är som bäst på sin egen hemmaplan, det är min uppfattning och min erfarenhet efter alla de länder jag besökt. För många år sedan hörde jag vissa invandrare beklaga sig över att de sågs inte med blida ögon av sina landsmän när de vara hemma och och hälsade på i sitt land, för att de blev betraktade som svikare som inte kämpande för sitt fosterland.
Inlägg #119: Postat: 2010-02-12 22:29:00
Jocke-sourzial
Bäst på hemmaplan? Hos mamma och pappa allra bäst? Världen är full av åsikter och påståenden. Att dra en generell slutsats av enskilda händelser/uttalanden är politisk inskränkthet. Vilka länder har du besökt?
Inlägg #120: Postat: 2010-02-12 22:41:00
Utforskaren
Jocke felet med dig är som många andra gör att sopa saker och ting under mattan precis som om din åsikt är den enda rätta. Berätta vad som skiljer människor åt, just det fördomar och det spelar inte någon roll vilken landsman det gäller men fördomarna står som spön i backen. Om du blir trängd mot väggen av någon tar du det med en klackspark och går vidare precis som om ingenting har hänt. Visste du att jag har förlorat tre kamrater tack vare det mångkulturella samhället som är mer än kriminellt och du ser det som så vackert och rumsrent som Janne och LA. Jag säger det än en gång så länge vi har en ökad kriminalitet lär jag aldrig acceptera det månkulturella samhället punk och slut.
Showing page 6 of 7: 1  2  3  4  5  6  7
Laddar...