|
Inlägg #1: Postat: 2010-02-09 13:24:00
|
|
avicenna |
De etablerade parierna har blivit nya tidens adelsmän och struntar fullständigt i landet för att glänsa i media en kort stund.Vem som helst kan göra karriär genom att upprepa pksmörja som alla politiker avgudar.Trender är kortvariga illusioner som försvinner snabbt eftersom de inte innehåller bestående värderingar och som realist ska man se de för vad de är och gå vidare.
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2010-02-09 14:17:00
|
|
Utforskaren |
#1 avicenna jag har adel i släkten men inte någon av dem vad jag vet har någon större sympati för politiker eller journalisters PK smörja, liksom jag själv kanske ett släktdrag.
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2010-02-09 17:59:00
|
|
avicenna |
utforskaren,vad jag menade med adelsmän är ett gäng som är bekväma i sin position och gör allt för att behålla den som det var vanligt förr i tiden.
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2010-02-09 21:06:00
|
|
EliasGiertz |
avicenna: Skulle inte säga att det bara handlar om PK-smörja. Man gör allt för att synas. Att vara politiskt inkorrekt har ju blivit ett modeord, bara det säger ju lite...
Men det är intressant det du skriver.
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2010-02-10 12:17:00
|
|
Per WWW |
Arbetarrörelsen har sålt många socialdemokratiska tidningar till privata företag men behållit ledarsidorna.
Därför kan de affärsmässiga aktiviteterna, t ex personalpolitik gå stick i stäv med den politiska inriktningen på ledarsidan. Aftonbladet ägs av norska media koncernen Shibstedt men är socialdemokratisk och vänster på ledarsida och kultursidor. Resten av tidningen är i högsta grad kommersiell.
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2010-02-10 12:22:00
|
|
Per WWW |
Apropå PK-svamlet. Om det är PK att vara för demokrati, jämlikhet och mot fördomar och diskriminering så är jag stolt över att vara PK. Att sedan den förvirrade Utforskaren är uttryckligen anti-PK är ytterligare ett tungt vägande skäl
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2010-02-10 12:56:00
|
|
Utforskaren |
Perwww jag har bara en mening om dig "du är Lycklig du"
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2010-02-10 15:26:00
|
|
steno |
Det startade med att sossarna använde amerikanska valkonsulter. Det gällde att lova saker för att vinna valet. Blair hade använt det.Löftena fick man svara för efter valet och de var ju tillräckligt lång valperiod för att folk skulle glömma, trodde man. Nu under valåret handlar allt om att skapa reklamslogans. Insändarspalter och alla former av debattutrymmen ska fyllas med färdigskrivna texter författade av partikanslierna. Egentligen borde alla politiska texter förses med envarningsskylt. "OBS! VALÅR!"
|
| |