Fredrik Reinfeldt tror inte på välfärdsstaten

Den här tråden diskuterar artikeln Fredrik Reinfeldt tror inte på välfärdsstaten.
Showing page 1 of 2: 1  2
Inlägg #1: Postat: 2010-02-08 11:40:00
Jocke-sourzial
Nä, han tror väl ja "politiskt" alltså numera på den feministiska "könsmaktsordningen"? Precis som du får man väl utgå ifrån, som SSU-bas. Hur kan det bli någon allmän "välfärd" av denna inskränkta analys, till praktisk politisk förmån,som det gång på gång visat sig för bara ena kvinnliga könet?
Inlägg #2: Postat: 2010-02-08 11:51:00
Utforskaren
Vad innebär välfärd, vad använder man för måttstock för ett välfärdsland? De borgliga säger nej tack till Folkhemmet och av detta kan man dra slutsatsen om vad de menar med välfärd.
Inlägg #3: Postat: 2010-02-08 12:12:00
Carlberg
Det är lätt för Socialdemokrater att kasta skit i en riktning som dom innerst inne igentligen själva står för.
Inlägg #4: Postat: 2010-02-08 12:47:00
Per WWW
Jag är trött på politiker som ljuger med statistik oavsett om de är blå, röda eller orange. Sysselsättningsgraden säger inget om antal jobb och om de har kat eller minskat, det är förhållandet mellan antal faktiskt sysselsatta med arbete och antalet tillgängliga på arbetsmarknaden. Hur man än räknar så har antal sysselsatta nu inte minskat med antalet 2006.
Inlägg #5: Postat: 2010-02-08 12:48:00
Per WWW
"kat" skall vara "ökat"
Inlägg #6: Postat: 2010-02-08 13:58:00
Carlberg
Det finns nog ingen motsvarighet i historien när det kommer till att producera underklass. Industrialismen och kapitalismen som sådan genererar årligen 16 miljoner människor in i svältdöd globalt. 1 miljard går förnuvarande hungriga. I Sverige har man urholkat medelsvenssons ekonomi och försatt flera hundratusen in i beroende av Socialtjänst samtidigt som jag skrivit på andra ställen genererat hemlöshet. Jag tycker det känns som dom sitter fast i gammal 30-tals ideologi a la klasssamhälle där dom, och ingen annan inom politiken förmår sig göra rätt för sin existens.
Inlägg #7: Postat: 2010-02-08 14:01:00
Carlberg
För att inte nämna den naturkatastrof som kommer med konsumentsamhällets nerskräpning. Dom tycks inte ens ha råd med att sätta upp ordentligt med sopkorgar vid bushållsplatserna.
Inlägg #8: Postat: 2010-02-08 16:26:00
Jocke-sourzial
7 Den svenska sopkulturen är enormt dålig! På vissa platser töms alltmer sällan, eller betala mer. På t.ex campingar töms containrar inte på flera månade! Sopsortering i fastigheter är undermålig, otydlig, den jag sett. Och den offentliga i kommuner så sällsynt eller långt borta att många antagligen struntar i att sortera! Och får folk, ungdomar, invandrare m.fl någon info?
Inlägg #9: Postat: 2010-02-08 16:34:00
BannadC
8, är det inte fantastiskt, att vi betalar sådan hög skatt i det här landet när välfärden nedmonteras, man kan inte sköta servicenivån i sina kommuner när det gäller gamla, arbetslösa, renhållning av gator, ens plogning. Sen förväntas man till slut betala för vattnet som företagen smutsat ned. En dokumentär Den stora blåsningen skulle jag gärna bidra till.
Inlägg #10: Postat: 2010-02-08 16:52:00
Utforskaren
Jaha, välfärden är att hålla rent och snyggt och det är precis vad som är huvudmålet med en välfärd, ska vi få ett snyggt samhälle borde vi sopa bort politikerna som skräpar ned den med sin erbarmliga politik.
Inlägg #11: Postat: 2010-02-08 16:59:00
Utforskaren
All kritik mot samhället spelar SD rakt i händerna, rätt eller fel? Man kan säga i samma andetag det verkar som att riksdagspartierna vill ha en motpol att strida med, när vi vet att de sju partierna för ungefär samma politik i det stora hela.
Inlägg #12: Postat: 2010-02-08 17:09:00
BannadC
Visst är det så att missnöjet kanaliserats på ett visst sätt. PP / SD är två högerpartier som samlar upp missnöjet någotsånär väl på ytan sett. Givetvis så innebär det inga större förändringar på sikt. Det viktigaste är att Status Quo upprätthålls. Det gör att man, om man nu vill, får tid till att reparera de etablerade korrupta partierna med ledningsbyte osv.
Inlägg #13: Postat: 2010-02-08 17:35:00
Utforskaren
bannadC SD står varken till höger eller vänster på den politiska skalan utan är ett svenskt parti som inte har vänster och högerideologin i sitt partiprogram och skulle man försöka hitta någon assocation så finns den på vänsterkanten. Om SD sköter sig vilket de lär göra, så bör de också bli omvalda år 2014 till riksdagen. För fram till dess har säkerligen många svenskar kommit underfund med att de är svenskar och just detta är deras garanti, att övertyga oss om att vi är svenskar för att bli omvalda. Tänk dig själv hur illa ställt det är idag att ett politiskt parti måste övertyga oss om att vi är svenskar som de redan lär göra i årets valpropaganda.
Inlägg #14: Postat: 2010-02-08 17:50:00
Carlberg
Utforskaren, SD är utmålad som extremhöger. Nu kan jag väll själv tycka att det finns en styrka i SD om man avsäger sig den polariserade demokratiska modell som lutar sig mot block-politik vilket folk kategoriserar som de facto propaganda, jag själv kategoriserar det som bipolärt och ytterst som falsk logik utifrån den demokratiska florans och valfrihetens vy.

Nutidshistorian säger mig att varken SD eller befintliga partier förmår sig till att föra en humanistisk politik där SD ligger sämst till i den maffialigan. Hade det inte varit för dehumaniseringen, rasismen och stereotypiseringen och alla andra trick i propagandans handbok hade jag kunnat tänka mig rösta på SD så vitt jag vet men som sagt, jag vet inte mycket.

Tycker däremot att det är relativt konstigt att det inte finns något seriöst Direktdemokratiskt alternativ som syns här.
Inlägg #15: Postat: 2010-02-08 18:18:00
Utforskaren
bannadC att avslöja lögner och beskriva verkligheten har inte något med rasism att göra utan tvärtom ett sundhetstecken, men sådant är typiskt svenskfientligt att försvara vår nation, hur dumt det än låter, så får alla ta åt sig av detta som för en antisvensk propaganda som alltför många gör. Som tur är de antisvenskarna i en klar minoritet som invandrarna också är glada över, den kategorin av invandrare som gillar oss svenskar och de som tänker rösta på SD. det är tur att man inte är en samhällsfrånvänd socialliberal som främjar nyliberalism som är en katastrof om alla vore det.
Inlägg #16: Postat: 2010-02-08 19:32:00
avicenna
Soskärringarna utmålar alla andra som skit men själva står de för antifamilj propaganda.Det enda genustanterna sysslar med inom politiken är hur man bäst utplånar den svenska familjen och ersätter det med homo.De här kvinnorna följer scummanifestet till punkt och pricka därför anser jag att man borde sparka de och ta in folk som bryr sig om familjen.För mig är SD ett parti med de rätta värderingarna men tyvärr är folk så hjärntvättade och röstar på samma parti år efter år och så fort ett annat pari dyker upp blir det direkt nazistämpeln.Det här landet är på väg åt fel håll och det krävs radikala åtgärder och om inte väntar undergången runt hörnet.
Inlägg #17: Postat: 2010-02-08 20:03:00
Utforskaren
Vad Sverige behöver är en stark osjälvisk ledare som hade förmågan som en samlande kraft som utstrålar optimism och inpräntade självkänsla hos folket. Ni förstår väl hur våra befintliga ledare är på efterkäken jämförelsevis att inte någon av dem är någon samlande kraft utan endast något som man är misstänksam emot att inte ha rent mjöl i påsen. Finns det ärliga politiker? Finns det någon politiker som inte tror att han/hon är förmer än någon annan osv.
Inlägg #18: Postat: 2010-02-09 17:36:00
Utforskaren
Tänkvärt.
De senaste fyra åren har 150.000 svenskar förlorat sina arbeten. Krishjälp till banker och försörjning till invandrare har staten lånat 176 miljader kronor enbart under 2009.
300.000 invandrare har välkommnats de senaste fyra åren, de flesta bidragsberoende. Ett stort antal utmärker sig med att utöva sina kriminella anlag, och hamnar inför domstol.
Kriminella invandrare som begår grova brott bör stämplas i pannan där det står: RETUR.
Inlägg #19: Postat: 2010-02-09 21:02:00
daniel1978
Vad Sverige inte behöver är fler politruker uppdrivna i SSU. Ni, som smetar bajs på hotellrumsväggar, fifflar med medlemssiffror och jublar när 100-tals människor blir matförgiftade. S har för länge sedan spelat ut sin roll som statsbärande parti. Ni är på dekis och ni har bara att acceptera det. In your face!
Inlägg #20: Postat: 2010-02-09 21:42:00
Utforskaren
#19 daniel du vet säkerligen hur bloggarna skriver om våra politiker som inte är i närheten vad vi säger om dem här. Du nämnde SSU och deras sjuka beteende som är typiskt för ungdomspartier generellt sett som politiska fundamentalister som ska göra om samhället så att de passar dem. En liten sann anekdot som jag fick höra här om dagen som utspelades ett valår då SSU körde runt med sin folkabuss som hade stora bokstäver på fönstren med deras signum SSU och rev ner politiska motståndares valaffischer och blev videofilmade och tagna på bar gärning och givetvis tillkallades Polis och en formell polisanmälan gjordes för detta brott. Vad hände? ingenting mer än att åklagaren lade ner målet i brist på bevis???!!!
Showing page 1 of 2: 1  2
Laddar...