SDU utesluter inte samarbete med KDU

Den här tråden diskuterar artikeln SDU utesluter inte samarbete med KDU.
Showing page 2 of 3: 1  2  3
Inlägg #21: Postat: 2010-02-03 12:47:00
Utforskaren
Könskvotering på högskolor stoppas! Orsak, killarna tog över kvinnojobben.
Inlägg #22: Postat: 2010-02-03 13:12:00
Lasse i Gatan
#12/ Det där lät malplacerat när vi nyligen varit ordförandeland
inom EU. Titta på denna länk och fundera en stund på vad det
är för folk som skickas till Bryssel:Länk: mynewsdesk.com
Inlägg #23: Postat: 2010-02-03 13:13:00
Inger Olsson
Många gånger har jag undrat över om den grupp som Erik Almqvist företräder och andra, som representerar extremvänster, har faktisk låg bildningsnivå och insikt. Varför, kan man undra. Men det är ansvarslöst när Erik Almqvist, med sitt t ex rastänkande i partiprogrammet inte har ett uns av stöd i dagens genetik, samt när de vänsterextrema ungdomarna yttrar sig om "könsmaktsordning", som e t t biologiskt fundament. Gör sen en paradox och hävdar social konstruktion. Frågan är OM vi hade sluppit de värsta politiska avarterna OM läromedel inte redan på grundskolenivå hade varit politiskt förbjudet? Man får läsa om kryptogamer och fanerogamer på grundskolan och A-nivå på gymnasiet. Gäller givetvis inte naturvetenskapliga linjen. Vidare tvingas redan femåringen, även om den inte har frågat av eget intresse, se på bilder hur ett barn blir till. Men när får barnet/ungdomen studera h e l h e t s-bilden av människan satt i förh. till sin omvärld?
Inlägg #24: Postat: 2010-02-03 13:28:00
Lasse i Gatan
#12/ Här får du en länk till i samma ämne:Länk: thoralfalfsson.webblogg.se
Inlägg #25: Postat: 2010-02-03 13:34:00
avicenna
Sd är ett parti som ser verkligheten som den är jämfört med andra politikers önsketänkande.Alla andra partier har blivit nya tidens adelsmänvana att sitta och styra år efter år,dessutom är de slavar hos pkideologin och feminismen.Sveriges framtid ligger i att små partier som sd växer fram ,för att dagens politik är en katastrof både för invandrare och etniska svenskar.Sd är ett pari som värnar om sitt land och det har de rätt till när de ndra parierna vill krossa den svenska familjen som är grunden till sverige.Sossarna utmålar sd som rasister för att få med sig invandrare ,när de egentligen står för en destruktiv ideologi som invandrarna själva inte förstårförutom de insatta och tror på de.Man vill föra den stora massan bakom ljuset genom media och sen göra det de är bra på,nämligen spotta på alla som inte är pk.
Inlägg #26: Postat: 2010-02-03 13:40:00
Inger Olsson
Leif-Arne: tja, det är väl inte mycket att orda med anonyma "Utforskaren" om när partiet SD, i grunden, står för ytterst kvinno-, homo-, religions- och främlingsförakt? Sammanfattningsvis angriper "fenomenen" våra grundlagar om, rörelsefrihet, yttrandefrihet och religionsfrihet. Med ansvar.
Inlägg #27: Postat: 2010-02-03 13:53:00
Utforskaren
Säga vad man vill om Unto för den mannen har sundare åsikter än Janne och Leif-Arne, hellre kommunist än socialliberal.
Inlägg #28: Postat: 2010-02-03 14:07:00
Utforskaren
avicenna förmodligen är det som du säger, för jag får höra av mina bekanta som kommer från olika länder att de överväger om de inte ska rösta med SD i höstens val. Än annan fråga varför har man inte valt in Kurdo Baksi till EU en av de svenskfientliga jämte Birgitta Olsson?
Inlägg #29: Postat: 2010-02-03 14:28:00
Utforskaren
Alla gamla ideologier har omformats för att passa in på den personliga makthavaren och hans ord blir kungsord. Om han lever upp till ideologin som han tror sig företräda? Nej, knappast för samtliga ideologier är skrivna för folkets bästa och det rimmar illa med den maktfullkomlinge och hans ideal att fördela makten och inflytandet med folket för samhällets bästa.
Inlägg #30: Postat: 2010-02-03 14:28:00
Jocke-sourzial
13 Så vad tycker du om förskolans läroplan? I.O. Sorgligt med män som stödjer manshatare som Birgitta Olsson, vilken varken har något till övers för jämställdhet och definitivt inte för mäns problem. Vilka hon ändå beskyller för kvinnors problem! Hon har också gått till angrepp på Sabuni som jämställdhetsminister, för att denna inte vill kalla sig feminist, det är ju helt sanslöst och odemokratiskt!
Hoppas verkligen BO fortsätter i samma stil så hon gör bort sig i EU och vi blir av med henne därifrån!
Inlägg #31: Postat: 2010-02-03 14:35:00
Jocke-sourzial
Här är Birgitta Ohlssons senaste, sista på sourze. "Fler feminister, färre mansgrisar". Har man hört. Den fick mycket riktigt 1,4 stjärnor av 112 röstande. Var de 0,4 över 1 kommer ifrån kan man undra...Möjligen från de undfallande herrrar som hukar sig under den kollektiva fascistoida beskyllningen "mansgrisar" och heller stödjer enögd rabiatfeminism...
Inlägg #32: Postat: 2010-02-03 14:36:00
Jocke-sourzial
B.O:s artikel, den sista här: Länk: sourze.se
Inlägg #33: Postat: 2010-02-03 14:41:00
Leif-Arne
#32 Hade inte läst texten innan, men passade på att rösta så betyget är nu höjt från 1,4 till 1,5.
Inlägg #34: Postat: 2010-02-03 14:45:00
Leif-Arne
#31 Jag hade gärna fortsatt debatten med dig men från en viss punkt spårar desvärrre med regelmässighet den här sortens debatter ur. Inte ditt fel, nota bene.
Inlägg #35: Postat: 2010-02-03 15:01:00
Janne B
UTF 27 Äntligen har jag fått ett Erkännande...
Inlägg #36: Postat: 2010-02-03 15:02:00
Jocke-sourzial
34 Tre personer stödde delvis Ohlssons artikel, en förbehållslöst förstås, gissa vilka? Jag har debatterat det här med dig innan, visat tillsammans med särskilt el Gutasi att läget blivit sämre även för kvinnor i Sverige, att feminismen slår in öppna dörrar, och att den varken kan eller vill begripa sig på män, givetvis, "feminism", och därmed inte kan förändra något till det bättre. Såg förresten att någon bekant, fast anonym, besökare här nu plötsligt kallade sig antifeminist...!
Här är länken till någon som kanske intessera dig: "Dags attt skita i männen", som om det nu var något nytt. Newsmills redaktör, Karin Eder Ekman.
Länk: newsmill.se
Inlägg #37: Postat: 2010-02-03 15:08:00
Jocke-sourzial
34 Hö, hö Gammalt L-A-citat om pojkar... "Hade inte läst texten", du kommenterar ju den där, och beskyller! henne för att vara arrogant, som inte svarar!? Och så har du "inte läst.." Ha, ha, ha, visst är det kul på sourze!
Inlägg #38: Postat: 2010-02-03 15:25:00
Utforskaren
Pernilla Lindqvist du frågar varför vi inte kan vara självkritiska gällande invandringen. Som du säger, hur kan vi ta hit folk tillarbetslöshet,bostadsbrist och ökad segregation som för med sig att brottsligheten ökar. Kan vi acceptera detta? Jag har nog själv ifrågasatt varför politiker gör så här, sunt vore att man redde ut de problem vi redan har och fann en patentlösning på detta problem, men hur det ska gå till när de flesta är märkta av PK stämpeln som är likvärdigt med att vi accepterar det rådande förhållandet i vårt land. Om det är en tröst försöker andra länder finna en utväg vad massinvandringen ställt till med genom skärpta restriktioner och Sverige känner sig nog manade att följa samma exempel.
Inlägg #39: Postat: 2010-02-03 15:38:00
Leif-Arne
#37 Nåja, det smärtar att se för en självgod person. Jag hade i vilket fall inte röstat vilket jag passade på att göra nu istället.
Inlägg #40: Postat: 2010-02-03 15:51:00
Inger Olsson
Jocke: Läroplan -98 gäller även förskolan... Ärligt talat: helt ointresserad av Birgitta Ohlsson. Desto fler tänker kanske på det lilla barn hon bär. Så även jag.
Showing page 2 of 3: 1  2  3
Laddar...