| Inlägg #1: Postat: 2010-02-01 11:04:00 | |
|
Jocke-sourzial |
Jamen så här har det väl alltid varit i SVT, senaste 30 åren? Minns när sexköpslagen var på gång, och den där fabrorn med konsumentprogram ledde debatt, vad han nu heter, förfasade sig ensidigt över hemska sexköpande män. Kvinnor och feminism har hela problemformuleringsmonopolet om sex. Kvinnlig sex är enligt dagens mediakoncept varm, oskyldig och givande, manlig är då brutal förtryckande, ja kanske rent av onödig?, osv.
Men ÄVEN i prostitution har kvinnan sista ordet, ja eller nej. Och mediadebatt i HELA ämnet kvinnor och män är som du säger, i princip avskaffat, och ingen skillnad kommer att inträffa förrän ordet "jämställdhet" antingen det avskaffas, eller ges den innebörd som "kanske" man tvivlar var tanken från början: Tillhörande BÅDA könen, även mannen således! Här är mitt inlägg i den hycklande " kriminella sexköpsdebatten", kan läsas oavsett om man är för eller mot prostitution. Länk: sourze.se |
| Inlägg #2: Postat: 2010-02-01 11:33:00 | |
|
Utforskaren |
Moralpräktighet lika med hyckleri. Det är ytterst sällan man får höra deltagarna i debatten att de når den brännande punkten vad som har gått snett i samhället. Vi har en lobbyverksamhet när det gäller de flesta samhällsfrågorna och de märkliga är att lobbyisterna skräddarsyr lögner som t.ex politiker sväljer med hull och hår. I gårdagens politiska debatt pratade man ekonomi som låg på småskolenivå utan att avslöja varför inte pengarna räcker fullt ut till skola vård och omsorg, alltså ett förbaskat hycklande jämt och ständigt i debatter.
|
| Inlägg #3: Postat: 2010-02-01 11:55:00 | |
|
Utforskaren |
I kväll får tittarna i SVT 1 kl. 20.00 vara med och rösta på vilken komediserie som är bäst. Dessa komediserier som är oftast barnsliga och inte är ett dugg roliga, men å andra sidan är de till för barn och ungdomar så då passar de bra givetvis, för dagens ungdom är inte särskilt roliga. Ta standupkomikerna som försöker vara roliga som i mitt tycke ock smak är en spillra av tidens tand. Vi kan se den TV reklam som förs som ungtuppar står bakom och är så dålig, så man får tanken på att vem som helst kan bli reklammakare. Genomgående ligger komediserier, stå upp komiker och reklamtillverkare på en mycket låg nivå precis som våra folkvalda politiker med deras resonemang som har smittat av sig.
|
| Inlägg #4: Postat: 2010-02-01 12:07:00 | |
|
Janne B |
Många Debatter är för mig mera underhållning än sökande efter en slags sanning - eller gemensam nämnare.Jag vet inte varför jag ska lyssna på en debatt i SVT...VAD säger ni lite äldre om detta? Ger debatterna er något - eller har även ni hört allt förut...
|
| Inlägg #5: Postat: 2010-02-01 12:46:00 | |
|
Leif E Ström |
Då jag är en nybliven pensionär finns det stort utrymme för analyser och egna kommentarer till medias rapportering.
I veckan lyssnade jag på SR:s P1 där man gjorde en mjukstart av den politiska rapporteringen av kommande val. Konklusionen var att redaktörerna på resp tidning ansåg sig kunna påverka valets ungefärliga utgång genom att utesluta vissa obehagliga politiska förändringar och ytterligare via retoriken få folk på rätta tankar. Kunde knappt somna efter progammets slut. Lyssnade även på P1 i förra veckanrepris, där ansvarig programredaktör tog upp utsläppsrätter med vidhängande klimatkompensation. Inte en fråga om analyser och berättigande i form av siffror eller effekter togs upp under 40 minuters sändning. Då de inbjudna "vetenskaparna" uttalar sig blir deras prognoser aldrig konfronterade. Varför? I övrigt så kan en debatt aldrig anses saklig om inte samhällsfrågorna diskuteras med en jämnvikt av deltagarna. När blev studier och vetenskap sanning? |
| Inlägg #6: Postat: 2010-02-01 15:49:00 | |
|
LJohn |
Det är tydligen fler än jag som sen länge upptäckt att journalisterna numera bytt sida. De har gått från att granska Makten till att bli uppfostrare av Folket..
Det senaste är, som en del redan påpekat, att man förtiger vissa väsentliga saker. Talar man inte om det, finns det inte! |
| Inlägg #7: Postat: 2010-02-01 17:27:00 | |
|
sunny fri |
Liknelsen med Orwells 1984 är faktiskt slående.Vi som inte är PK bör hålla käften.Tycker de flesta.En bra artikel Dick!
|
| Inlägg #8: Postat: 2010-02-02 11:45:00 | |
|
Anonym |
Journalisterna *var* kritiska granskare av makten och även samhällsomdanare "uppfostrare" om man så vill. Numera har ju 68rna uppfyllt sitt projekt och nu gäller det att bevara och förvalta detta. Hotbilden mot detta är det ouppfostrade folket, yttrandefriheten och detta d-a internet.
|
| Inlägg #9: Postat: 2010-02-02 16:00:00 | |
|
Thomas L. Aabo |
Journalistkåren består ju till ung 90 av S, v, och mp-väljare så det är inget konstigt att nyhetsförmedlingen i detta land är snedvriden.
|
| Inlägg #10: Postat: 2010-02-03 19:15:00 | |
|
George Debaly |
Belinda Olsson & co sänker debattklimatet genom att dammsuga landet efter extremister och virrpannor av olika slag. När det gällde Tiger Woods-affären fick "sanningsvittnet" Anka Anka komma till tals vilket jag uppfattade som att ett nytt lågvattenmärke hade uppnåtts. Sedan kom inslaget där ämnet var "Varför vissa män går över alla gränser för sex" och där den till "sexforskare" omdöpte docenten i barn- och ungdomspsykiatri - Niclas Långström från Karolinska institutet - försökte trygga folket med att hänvisa till en undersökning från 1996 där det framkommit att det är endast 13 av den manliga befolkningen som har erfarenhet av sex med prostituerade, han hann också säga att den siffran antagligen hade minskat innan han avbröts av en bindgalen Kishti Tomita - ni vet hon från TV-programmet "Idol" som tidigare hade som jobb att knäcka och sänka ungdomar med artistambitioner - som genast slängde ut all Långströms vetenskap genom fönstret och överred denne med hänvisningar till hennes egen maggropskänsla i ämnet kombinerat med ilskna utbrott och som grädde på moset gav Belinda Olsson Tomita sista ordet. Otroligt pinsamt av SVT att sälja och sänka sig, så förbannat för lite tittarsiffror.
|
| Inlägg #11: Postat: 2010-02-03 22:48:00 | |
|
Jocke-suorzial |
Intressant med ett välskrivet vittnesmål, och som förmår se hyckleriet bakom den ständigt glättiga "jämställdhets"propagandan. Själv har jag sett nog av dylikt anti-intellektuellt dravel, alltid lika förutsägbart och med dessa aggressiva feminister som vill försöka få män att skämmas kollektivt. Och för att kvinnor känslomässigt skall få sin dagliga illusion av uppmärksamhet, i SITT lilla elände. Men det kommer att vända en dag, till båda könens bästa i gemensam samverkan. Sverige ligger bara lite efter.
|
| Inlägg #12: Postat: 2010-02-04 06:44:00 | |
|
Utforskaren |
Jocke vi har blivit en hycklande befolkning mer eller mindre på våra politikers order.
|
| Inlägg #13: Postat: 2010-02-04 11:51:00 | |
|
Jocke-sourzial |
Det är inte bara politikerna det är fel på. Dvs., "ett folk får de politiker de förtjänar". Och bland folker finns det som bekant både de som har har en inskränkt manssyn, dito en liknande på främmande folk. Så du kanske skall vända dig till de här som delar din inställning, fast gentemot olika folkobjekt? Föraktet och klappjakten mot diverse mänskliga grupper har hållit på alldeles för länge, och tycks inte kunna hejdas. Den sansade rösten hörs knappt nånstans längre, medan det onyanserat gapandet om andras påstådda brister som grupp får fullt stöd, här som där. Det är beklämmande!
|
Sourze [loggan] © Nättidningen Sourze, ett registrerat massmedium hos Radio- och
TV-verket. Sourze är också ett registrerat varumärke.
Databasens namn är Sourze. Ansvarig utgivare är Carl Olof Schlyter.