Inlägg #1: Postat: 2010-01-27 09:40:00
|
Janne B |
Det värsta med väder o klimat är att det är så orättvist. Jag har fått en cm snö i natt medan det tycks vara decimetervis med snö i landet i övrigt. Jag får väl titta in i frysen för att bli lite uppiggad....
|
|
Inlägg #2: Postat: 2010-01-27 17:43:00
|
sunny fri |
Jag hade ett torp i Skåne i många år o lärde mig vilken blåst det är!Den går ju genom märg o ben! Men vi var nog aldrig där under vintrarna utom de gånger vi tågluffat o stannade till ett par dagar.Men jag har kvar en syster o min bästa vän därnere o hos dem har jag varit vintertid o då har man igen lust att gå ut.Bilarna kanar ju av vägarna o ligger i dikena.
För att vara i Stockholm är här ovanligt kallt o snöigt o nu kan man inte se ut genom fönstren. Tänker gå i ide några dagar nu.
|
|
Inlägg #3: Postat: 2010-01-28 11:12:00
|
ingloz |
Birgitta, det är så trevligt att få ta del av er omväxlande vardag. Att bo som ni gör måste naturligtvis vara problematiskt när snökaos drabbar, men de som bor eller arbetar i städerna är inte helt skonade heller. Åren då jag tågpendlade mellan Eslöv och Malmö bjöd t.ex. på många stelfrusna timmar på perronger i väntan på försenade tåg ... Det jag speciellt fastnar för i den här artikeln är din inställning till att barnen redan nu får träna upp förmågan till problemlösning. Jag delar helt din inställning där. Visst vill man göra det bekvämt för sina barn, men många gånger är det en björntjänst att de inte får testa sin egen förmåga att ta sej från A till B. Dina söner får nu träna upp sin kreativitet - vilken glädje och nytta de kommer att få av den. Mycket bra text!
|
|