Inlägg #21: Postat: 2010-01-26 21:14:00
|
GunnarL |
19/ Hon har väl snarare blivit RIKSSTYVMORSA i så fall. Hennes popularitet har dalat lika snabbt som en sten i en damm. 18/ Hon har inte ens vett att tala om hur duktiga bönderna är så nu röstar de på moderaterna i stället. Centerns strategi dras i dag upp ifrån krogarna vid Stureplan och det visar sig vara förödande. 20/ Eskil Erlandsson är en rejäl och bra karl - han fyllde år i går 54 år tror jag - de firade honom i alla fall på radio Kronoberg. Maud Olofsson är i dag en minst lika stor belastning för centern som Mona Sahlin är för sossarna. Fast Mona är mer erfaren och har nog större möjligheter att vända trenden.
|
|
Inlägg #22: Postat: 2010-01-26 21:14:00
|
Leif-Arne |
2001 valdes M O till partiordförande. Hennes motkandidat då var den mer sakpolitiskt inriktade Lena Ek, i jämförelse med Ek är M.O. en opportunistisk retoriker. Bidragande till valet av M.O. var sannolikt stödet från Torbjörn Fälldin. M.O. har flyttat fokus på sin egen person från partiet. Ek som är en mycket duglig person har därför hållits på avstånd. Enligt Ekots Herman Meltzer så erbjöd Reinfeldt M.O. att utse Ek till EU kommisionär vilket hon då enligt Meltzer skall ha avböjt. Sannolikt så sitter inte M.O. så helt säkert längre i en traditionella centermyllan.
|
|
Inlägg #23: Postat: 2010-01-26 21:18:00
|
GunnarL |
22/ Fälldin hade känt M.O. sedan hon var barn och det spelade väl in. Men visst var Lena Ek en betydligt mer kompetent kandidat.
|
|
Inlägg #24: Postat: 2010-01-26 21:38:00
|
Lars Nilsson |
#18. Oavsett vad man nu tycker om MO, så kan man inte bedöma en politiker efter hur ofta denne slänger beröm efter olika grupper. Jag har tex aldrig hört någon politiker berömma oss hund- och cyklisthatare, och vad jag kan påminna mig, inte heller snookerspelare eller frimärkssamlare. Så smartare argument får Du nog komma med.
|
|
Inlägg #25: Postat: 2010-01-26 21:57:00
|
Leif-Arne |
#24 Detta med hundhateriet skulle nog ligga dig i fatet om du skulle slå dig på politik om nu inte det är så att du redan gör det. Du skullu ju kunna låssas att du gillade dem. Nixon gick ju hem storartat med checkers talet. Å andra sidan hade det inte hjälp med en hel kennel när han rotade till det för sig riktigt ordentligt.
|
|
Inlägg #26: Postat: 2010-01-26 22:42:00
|
George Debaly |
#24- Men att du missade en sådan enkel logik. Jag tar det etappvis så kanske du förstår. 1. Maud Olofsson är näringslivsminister, m a o har hennes uppdrag inget/väldigt lite med hund- och cyklisthatare, snookerspelare eller frimärkssamlare att göra, däremot, som titeln antyder, en hel del med näringsliv att göra. 2. Näringslivet består av företag. 3. Företagen består av ägare även kallade "företagare" eller aktieägareoch förutom det, även av tjänstemän och arbetare. Maud hyllar ofta - med all rätt - företagarna, men glömmer bort gruppen tjänstemän och arbetare.
|
|
Inlägg #27: Postat: 2010-01-26 22:44:00
|
Lars Nilsson |
#25. Nej, bara hos hundvännerna. Och deras röster skulle jag ändå snabbt ogiltigförklara till massornas jubel.
|
|
Inlägg #28: Postat: 2010-01-26 22:49:00
|
Janne B |
Ja Erlandsson som var mkt ovan vid media har faktiskt klarat sig rätt bra...i just media. Jag kan inte bedömma hans konkreta gärningar. Men snart stundar rättarting...
|
|
Inlägg #29: Postat: 2010-01-26 22:55:00
|
Lars Nilsson |
#26. Ja, efter den pedagogiska genomgången är allt klart som korvspad. Fast jag måste nog erkänna att jag saknar lite beröm från MO till oss pensionärer. Men det är klart att tjänstemän och arbetare är viktigare. Och företagarna förstås. Så man får ha viss förståelse. Vi pensionärer står ju ändå med ena foten i graven och har kallbrand i den andra, samt är rent allmänt en nationalekonomisk belastning.
|
|
Inlägg #30: Postat: 2010-01-27 19:13:00
|
Leif-Arne |
Man kan fundera på var centern är på väg. Här en till som skjuter sig själv i foten. ? Länk: aftonbladet.se Nog för jag varit med på sillfrukost med cuf i Kallsedet, men inte ens sent på kvällen blev någon så puckad.
|
|
Inlägg #31: Postat: 2010-01-27 19:23:00
|
Jocke-sourzial |
30 Måste vara värre än att få en spik i foten som Tage fick när han bjöd Hasse på kaffe. Men först trodde jag länken gällde att Reinfeldt "inte vill ha fler burkor i landet". Bestämmer han det. även om man kan hålla med? Han har ju f.ö. själv en burka, en av mer intellektuell sort. Förresten visade bilden en niquab, inte en burka...
|
|
Inlägg #32: Postat: 2010-01-27 20:46:00
|
Janne B |
Han måste stå så långt från vanlig arbetsmarknad att han inte vet om accord och prestation.....Centern behöver inga ovänner som det heter!
|
|