|
Inlägg #1: Postat: 2001-10-28 11:58:00
|
|
Arvid Jurjaks |
Håller med dig fullständigt! Själv vågar jag knappt söka jobb då jag vet att 8 timmar av min dag kommer att gå åt till att slita och släpa med kanske mopp och skurhink.
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2001-10-28 12:20:00
|
|
Anders |
Helt riktigt, friår är att vara ute och cykla, passar antagligen mest för folk som vill skriva en diktsamling eller så medan en förkortning av normalarbetstiden ger fördelar till de allra flesta som jobbar.
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2001-10-28 13:52:00
|
|
Bertram |
Är det inte bättre att man jobbar så mycket man vill? ...och får lön därefter...
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2001-10-28 17:00:00
|
|
Marita |
Jomenvisst. Helt rätt.
Det är sjukligt att man ska jobba 8 timmar per dag.
Ponera att man börjar nio och slutar klockan sex. Jag menar. Vad är det för ett liv? Hur klarar man det om man har barn t e x?
Nä, sex timmarsarbetsdag NU!
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2001-10-28 23:31:00
|
|
Carola Ulups |
Förkortad arbetstid har diskuterars ett bra tag tillbaka. Vad är det som gör att ingenting händer? Vad är det som sätter stopp för förslaget? 6 tim. arbetsdag låter alldeles utmärkt då många idag går sjukskrivna pga. för mycket arbete, och vad kostar inte det samhället och arbetsgivarna?
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2001-10-29 10:57:00
|
|
Stefan Holmqvist |
Bra att du anger källor! Åtta timmars arbeter är en dogmatisk sossefloskel som går hand i hand med "jobb åt alla". Det nya samhälle som växer fram kan inte få fram "jobb" åt alla så länge vi defn. "Jobb" som åtta timmar, Arv giv ag, etc. Friår på bidrag kommer skapa behov av bidrag och mer arbetslöshet och det tjänar kapitalismen på.
|
| |