Islam allt mer intolerant

Den här tråden diskuterar artikeln Islam allt mer intolerant.
Showing page 15 of 17: 5  6  7  8  9  10  11  12  13  14  15  16  17
Inlägg #281: Postat: 2010-01-18 01:48:00
sunny fri
Forts. Orsaken till den lutteranska kyrkans brist på terror verksamhet är att den inte kan.Vi är upplysta o skräms kanske för döden men vi tror inte på något helvete utöver det på jorden som vi ofta stäler till själva Ett Knutby o en pastor Åke Green är fundalister Men de här männen har inga starka armeer o stora oljestater o millioner anhängare bakom rygen o därmed är de Gud ske lov ofarliga.
Israel är en stat som håller ett helt folk i koncentrationssläger i 3 generationer.Medan de övertar marken.De bygger murar så att folket,vars land de stulet,förlorar allt framtidshopp. Jag tänker ofta på gettot i Warzawa när jag läser att man tänker sätta upp murar emot Egypten för att de unga pojkar som grävde dem kunde ta in mat o medecin.Detsamma gjorde man i Warszava:unga män grävde tunnlar o sände sedan i väg de blondaste barnen de hade för att köpa eller stjäla mat.De ålade i sina tunnlar med livet som insats.De äldres erfarenhet ratas ofta av de unga. Den nya generationen gör sig till mördare så gott som dagligen.Så Israelitern är inte barmhärtigre än muslimerna eller de kristna Men jag håller med om att de är farligast just nu därför att de har den där världomfattande supportrarna.Och att de fortfarande har en medeltida religio
Inlägg #282: Postat: 2010-01-18 09:13:00
Janne B
Sunny. Du har skrivit mycket klokt i natt. Men jag vill komplettera detta om att lutheranska kyrkan inte kan bedriva terrorverksamhet. Det är klart att den kunde OM DEN VILLE - om den ansåg sig ha goda skäl och mål. Men de flesta som läser dessa rader är Lutheraner i en eller annan mening - medlemmar kanske.Jag har aldrig träffat en vanlig medlem i Sv Kyrkan som vill stena eller korsfästa folk.
Inlägg #283: Postat: 2010-01-18 09:16:00
Janne B
SEKTER modell Knutby är ofarliga för landet men kan ställa till ett helsike i en begränsad by. I går kväll gick en Knutbyfilm i kanal 8 tror jag. Men jag titta bara några minuter.
Inlägg #284: Postat: 2010-01-18 09:22:00
Janne B
Sunny "Den kristna skärselden" har mig veterligt bara predikats inom Katolska Kyrkan och var en av de konstigheter som Luther och Calvin vände sig emot. Det är för mig viktigt med rätt etiketter. Vansinnigheter inom en stor kyrka kan inte belasta alla kyrkor. Knutby var en absolut avart av frikyrklighet och hade därför inget samarbete med denna.
Inlägg #285: Postat: 2010-01-18 10:25:00
avicenna
Jag tror nog inte att vi behöver bekymra oss för islam att skall ta överdet kommer inte att hända,däremot tror jag att det råder destruktiva kafter i vår politik som vill förgöra oss inifrån.Man bör dock vara en aning orolig om extremister får makt i muslimiska länder.
Inlägg #286: Postat: 2010-01-18 11:55:00
Janne B
Avicenna SÅ du är mer bekymrad för den svenska demokratin än för extremister som fått makten i muslimska länder?
Inlägg #287: Postat: 2010-01-18 12:57:00
Utforskaren
Här har omtalats hur Islamister är inte folk att leka med och så kommer det in inlägg till palestinernas försvar, lite knepigt annorlunda synsätt av dem som inte vill förstå. Men det är väl därför vår värld ser ut som den gör med ständiga konflikter
Inlägg #288: Postat: 2010-01-18 12:59:00
Lars Nilsson
Svd tar idag, på nyhetsplats, kors i taket, upp den muslimska fundamentalismen i våra förorter. Länk: svd.se
Inlägg #289: Postat: 2010-01-18 13:14:00
Bizon
#280 Adamo, Jag drar mej till minnes en hel del märkligheter i Irland mellan "protestanter" och "kattoliker" - dessa båda religiösa falanger går väl under huvudbeteckningen "kristna". I Spanien har vi andra motståndsgrupper fortfarande kristna som spränger varandra - i japan var det några religiösa fanatiker som gasade sej och andra i tunnelbanan mm.
Muslimer eller andra människor/ideologier/religioner har nog inte så stor betydelse - inte heller om det är en så grov teknik som självmordsbombande av typkamikase ? som är metoden i förgörandet av sina fiender - det handlar nog mer om vilka resurser respektive ideologi har att tillgå. Folk har av någon anledning rätt allmänt för vana att offra sitt liv för kung och fosterland eller demokratin eller någon annan "god" sak --- av liknande anledningar anser sej människan ha rätt att döda varandra eller tillfoga än större skador genom att sprida sjukdom eller radioaktiv strålning.
Ja känner mej rätt beklämd inför vad vi människor sysslar med beträffande hävdandet av sin egen ideologi/religion och förgörandet av varandra - knappast kommer vi till någon lösning på det numera globlala problemet genom att heja på israel och bua åt muslimerna - då grundproblematiken snarare är överbefolkning och ett globalt dåligt fördelningssystem samt ett därav förorsakat kraftigt devalverat människovärde. Att ställa ideologier/religiösa föreställningar mot varandra är egentligen bara dumheter - det vill säga okunskap vilket pekar på att vi som art betraktad har ungefär samma betende som råttor - dom börjar också äta av varandra då inget annat finns att tillgå...
Inlägg #290: Postat: 2010-01-18 13:20:00
avicenna
Janne,den svenska politiken var bra förut men nu börjar det spåra ur för att den har blivit fientlig mot dess folk och kultur.Vad gäller extremister så är det bekymmersamt om de får maktfår de ingen,ej heller problem för oss för då blir de ett hot mot andra länder.När extremisterislamiska domstolarnatog makten i somalia började de hota grannlandet Etiopien,Vilket ledde till etiopisk invasionför att skydda sig.Just nu befinner vi oss mellan dekadenta politiker och extremister som vill spränga alltihop,inte konstigt att man vill bo i underlandet.PÅ grund av allt det här vill jag ha sd och bort med soc.
Inlägg #291: Postat: 2010-01-18 13:20:00
Utforskaren
LN12:59 det var på tiden att någon av de stora blaskorna tar reda på den verklighet vi lever i som våra politiker nonchalerar medvetet, huvudsaken att de får sitta kvar i riksdasset och vara allmänt skitnödiga över sina fattade beslut.
Inlägg #292: Postat: 2010-01-18 15:27:00
Lasse i Gatan
#288/ Tror du att den här kommentaren med hänvisad
länk, kommer att registreras i hjärnan på bonnläpparna,
knappast troligt. De vet precis hur allt fungerar och hur
det är att bo i ett storstadsområde.
Inlägg #293: Postat: 2010-01-18 16:36:00
Utforskaren
Se här vad en kommunpolitker säger om Islam i Sverige och i Europa som kan vara en värdefull beskrivning över vad Islam är för något, som vissa här inte vill förstå och därför borde ta del utav. Länk: nd.se
Inlägg #294: Postat: 2010-01-18 17:02:00
Janne B
DEN som hänvisar till tal o skrift från Nationaldemokraterna är sannolikt av sådan ull själv.
Inlägg #295: Postat: 2010-01-18 17:06:00
Janne B
Avicenna vill ha bort vårt största parti sedan 80 år tillbaka och ersätta detta med sd som i stort sett är okänt. var så god!
Inlägg #296: Postat: 2010-01-18 17:07:00
Janne B
Eftersom Sv Dagbladet inte är en Blaska utan det mest seriösa vi har i dagspressen - så är det jättebra att just Sv Dagbladet nu tar ett rejält tag i Islamfrågan.
Inlägg #297: Postat: 2010-01-18 18:04:00
Utforskaren
Janne 17:02 jaja,mensan jag är kommunist också när jag går in och läser Flamman med då kommer det ingen kommentar från dig men däremot ifrån LA. Mina sympatier ligger alltid hos dem som kan förmedla vettiga saker oavsett vad källan finns, och det tar jag inte någon som helst hänsyn till av nämnda skäl. det är därför som jag håller med dig, om du kommer med kloka ord och då är man plötsligt Socialliberal enligt din framförhållning.
Inlägg #298: Postat: 2010-01-18 18:15:00
Utforskaren
Här Janne har jag någonting åt dig som bor på landet. Länk: atl.nu
Inlägg #299: Postat: 2010-01-18 18:16:00
avicenna
Socialdemokraterna var bra förr erlanders tidmen inte dagens soc som är familjefientlig.Om familjen blir hotat så är vi hotade för samhället består av familjer.
Inlägg #300: Postat: 2010-01-18 18:49:00
Janne B
Man är inte kommunist för att man läser Flamman. Men om du ofta hänvisade till den skulle jag bli orolig...
Showing page 15 of 17: 5  6  7  8  9  10  11  12  13  14  15  16  17
Laddar...