F!:s sexism hot mot jämställdhet och barn

Den här tråden diskuterar artikeln F!:s sexism hot mot jämställdhet och barn.
Showing page 2 of 2: 1  2
Inlägg #21: Postat: 2010-01-15 00:27:00
Michael Lundahl
#20: standardsvar A1 ifrån radikalfeminister så fort kritiken blir för besvärand etat svara på. Då plockas direkt härskarteknikerna fram. Det du i praktiken säger är "Alla som itne tycker som vi är ojämställda/oinformerade/okunniga/har inte fattat könsmaktsordningen/är vilseledda" und so weiter. Hellre än att möta kritik försöke rman idiotförklara debattmotståndaren därför att ideologin har posulerat att den är korrekt och immun mot kritik... vilket också förklarar varför det radikalfeministiska tankesättet inte utvecklats på 40 år utan står kvar på 60-talet och stampar medan andra feminismer hängt med i tiden och anpassat sig efter de nya förhållandetna där jämställdheten faktiskt har gått framåt och och kvinnor och män börjat se och kräva sina respektive rättigheter. Radikalfeminismen har spelat ut sin roll så fort som det inte längre går att kategoriskt stämpla kvinnor som hjälplösa offer och män som förtryckare. Därför försöker den desperat att pusha dessa könsroller på oss, bara för att försvara sitt existensberättigande.
Inlägg #22: Postat: 2010-01-15 18:40:00
Inger Olsson
Michael: Jag instämmer i din artikel, som jag finner viktig. Den enda invändning jag har, är att även de andra grenarna av feminism har i a f tidigare använt sig av begreppet "könsmaktsordning". År 2004 skrev jag en C-uppsats ang feminismen och fann bl a att samtliga dåvarande partier ansåg sig feministiska och använde begreppet könsmaktsordning, som syftade på att kvinnan varit och fortf. var underordnad mannen. Radikalfeminismen bär däremot ytterst ansvaret för att "privat ä r politiskt" och det hävdar jag har fått stora och mycket svåra konsekvenser för vårt samhälle.
Showing page 2 of 2: 1  2
Laddar...