|
Bizon |
Jag var inte med i statistiken - som konstnär hade jag så oerhört mycket mindre ersättning än mina barns mamma att det var helt olönsamt för mej att ta ut nått - däremot hade jag mycket tid för mina barn. Tvångsåtgärder är inte alltid det bästa - men i fråga om lika lön för lika arbete så undrar jag om inte det är det som måste till - helst lika lön helt av - tyvär fungerar inte ekonomiska styrmedel på människan, sånt utvecklar bara egoism och strebermentalitet. Innan lika lön införts så borde i vart fall barnbidraget inkomst prövas - det är bara löjligt att hösta över nån extra tusenlapp i fickpeng åt rikemansbarnen - ge dom i stället åt de där en sådan slant verkligen har betydelse.
Det kan tyckas enkelt att dela föräldrapengen, men kommer människan kvinnan och mannen någon vart i inre utvekling på grund av det - blir det inte så att hon bara begåvats med ett nytt statut att förhålla sej till och på praktiskt möjliga vis försöka undvika att hindras av i sina familjära beslut? Allt som utvecklar familjär interaktion tror jag är av godo för ansvarskännande menniskor - motsattsen gäller för pådyvlade förhållningsregler.
|