Vem är offer för vänstern?

Den här tråden diskuterar artikeln Vem är offer för vänstern?.
Showing page 3 of 3: 1  2  3
Inlägg #41: Postat: 2010-01-20 17:52:00
George Debaly
#40/Utforskaren Som svar får jag väl upprepa mina rader från inlägg #34 "Nej, försök istället att inse att fanatiker finns i alla läger, men låt oss inte bygga världen runt deras vrångbilder/vanföreställningar." För du kan väl inte seriöst mena att AFA:s handlingar är representiva för "vänstern"? Skulle så vara fallet, då skulle vi vada i krossat glas, hela dagarna.
Inlägg #42: Postat: 2010-01-20 18:08:00
Utforskaren
George Debaly 17:52 hoppsan du var den förste att inte veta om AFA,s tillhörighet, då förstår jag ditt resonemang bättre även om jag tycker att i det stora hela är du relevant i dina kommentarer, men det saknas en del information som givetvis vi har rätt att tolka som vi vill. Angående fanatism så ser jag inte med blida ögon på fanatiker antingen de är till höger eller vänster i politiken. Själv är jag politisk obunden, även om jag i mina gröna ungdom stod på sossarnas sida, för att idag inte hålla på någon part, en privat politisk vilde kanske som söker meningen om politik och om vi kan vara den för utan, för att skapa en förenad befolkning som drar åt samma håll, än så länge finns det inte någon sådan politik dessvärre.
Inlägg #43: Postat: 2010-01-20 19:49:00
George Debaly
#42/Utforskaren - Jag är väl medveten om AFA:s tillhörighet. Tycker du att de är stora eller särskilt representativa för vänstern? Jag kan väl ta det en tredje gång: "Nej, försök istället att inse att fanatiker finns i alla läger, men låt oss inte bygga världen runt deras vrångbilder/vanföreställningar."
Inlägg #44: Postat: 2010-01-20 21:24:00
Utforskaren
George Debaly 19:49 jag tror att du är inte intresserad utav att prata om Vänsterpartiets dilemma och vill prata om annat, så då släpper vi frågan, med vad V går för.
Inlägg #45: Postat: 2010-01-21 02:35:00
George Debaly
#44/ Men vänta nu! AFA är väl inte bundet till vänsterpartiet, eller vad är det du försöker säga? Å andra sidan har du rätt, jag är inte särskilt intresserad av att prata om vänsterpartiet då jag inte sympatiserar med det partiet.
Inlägg #46: Postat: 2010-01-21 04:28:00
Utforskaren
Georg Debaly 02:35 AFA tillhör extrem vänstern punkt slut. Men du är lite rolig och inte något ont i det, jag förklarar ingående vad jag anser om Fanatiker och du frågar mig tre gånger om detta, Jag skrev uttryckligt att jag inter gillar dem på höger eller vänsterkanten, Det här var orsaken till att jag inte ville resonera med dig om vänstern för att du frågade om samma sak tre gånger. Det finns några till här som inte förstår nyanser i språket så som jag skriver och kommentarena blir därefter. Jag utgår ifrån att de som läser något inlägg också förstår vad den läser, det är lite si och så med den varan hos några stycken här, som har svårt att hänga med i svängarna.
Inlägg #47: Postat: 2010-01-21 04:57:00
George Debaly
#46/ Nu var det nog du som inte förstod, eller också hade du lite för bråttom att decimera min läsförståelse. Jag har inte frågat tre gånger, däremot har jag sagt tre gånger att vi inte bör blanda in extremister i vår diskussion då de finns på båda ytterkanterna av den politiska skalan, men eftersom du, i dina inlägg, framhärdar med att prata om AFA, så kan man få intrycket av att du antingen inte vill sluta prata om extremister eller att du inte förstår vad jag skriver. Och om du läser om mina inlägg kan du se att jag inte har motsagt dig angående AFA:s tillhörighet på den extrema vänsterskalan.
Inlägg #48: Postat: 2010-01-21 05:08:00
Utforskaren
Att dra fel slutsatser om varandras åsikter går som på räls här och därför kommer onödiga kommentarer, som blir lite jobbigt i längden. En del onödiga kommentarer har med rena fördomar att göra, som bygger på föutfattade meningar som är förkastligt så att det förslår, som vi skulle hålla oss för goda att syssla med. I sak får folk ha vilka politiska åsikter de vill, men det ser jag som ett övertramp att pracka på andra vad de tror och vidhåller det envist att så är det och är så ful dessutom som kommer med antydningar, som säkert känns retfullt för dem som faller offer för dem, detta är ett otyg som aldrig borde få passera opåtalat oavsett vem det kommer ifrån. jag tänker, obs! jag tänker en hel del på hur folk är funtade och främst, "vad får de allt ifrån" som de sedan skriver ned som de inte borde ha gjort, men det här är en tanke som jag har när jag läser inlägg här, alltså inlägg som aldrig borde ha skrivits? Om jag skulle skriva dylikt? självklart! varför skulle jag stå över chansen att skriva en dum kommentar? när en del längtar efter detta för att få något att kritisera. Så här hålls detta forum igång bör vi veta och det gör vi nog lite per mans, om inte nu någon har en annan synpunkt förstås, så väntar jag med spänning på detta, hur just du uppfattar oss som skriver här. Allt detta sagt för att vi ska vinna förståelse för varandra i all välmening och ingenting annat.
Inlägg #49: Postat: 2010-01-21 05:22:00
Utforskaren
Georg Delaby 04:57 Mats Einarson var i Vänsterpartiet var AFA ordförande, det trodde jag du visste? men så var det med dessa Göteborgskravaller som han mer än väl kände till vad som skulle ske, förmodligen en städad ditåt, men å andra sidan sett så borde han förstått för vad som kunde hända.
Inlägg #50: Postat: 2010-01-21 11:31:00
Janne B
UTF kl 05.08 beskriver i de sista meningarna sin inställning till debatterna här. // varför skulle jag stå över chansen att skriva en dum kommentar? när en del längtar efter detta // DET ÄR DENNA INSTÄLLNING SOM I STORT SETT FÖRDÄRVAR KOMMENTATORSFUNKTIONEN HÄR//
Inlägg #51: Postat: 2010-01-21 11:37:00
Janne B
Jag har några ggr roat mig med att testa UTF rader på WORD då jag haft svårt att följa hans resonemang. 05.08 så har UTF ett enda stavfel. Om man tar bort 3-4 st skiljetecken så blir det perfekt enligt Word. Men att följa UTF resonemang är ändå ytterst svårt och ibland omöjligt. Framför allt - vad vill Utforskaren?
Inlägg #52: Postat: 2010-01-21 15:14:00
Utforskaren
Janne 11:37 jag håller med dig vi borde ha språkövningar här så att även du kan förstå vad som skrivs. Om man måste skriva som till små barn ord för ord och samtidigt förklara vad som menas med dessa ord och påföljande mening. Så orkar jag inte hålla på att skriva, även om du och Ingloz kräver det för att ni inte ska missförstå vad jag skriver.
Showing page 3 of 3: 1  2  3
Laddar...