|
Inlägg #1: Postat: 2010-01-04 14:54:00
|
|
Janne B |
Sverige har som vanligt klarat en kris väldigt bra. Medan vissa andra länder drabbats hårt så har vi i vinter en friskare befolkning än vanliga år. kanske beroende på att vi tokinköpte vaccin och även nykterister köpte handsprit.
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2010-01-04 15:12:00
|
|
Lars Nilsson |
Men Hallå Borg, för bara några dagar sedan skulle vi ju först utredda JFK:s död, och så har vi ju FRA-lagen och 9/11. Höll på glömma Borgs alarmrapport om fluoren i Rosengård. Hur skall vi hinna med att utreda alla konspirationer vi är utsatta för?
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2010-01-04 19:33:00
|
|
Jocke-utsourzad |
2 Vi får väl ta och privatisera utredningarna. Den som konstaterar och tar upp konspirationen, får stå för jobbet, notan och ev vinsten! Som t.ex. Anka-provokationerna från USA, vad gör du mot Kalle på julafton? Har du själv kollat upp om Disney-koncernen kan vara inblandad?
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2010-01-04 20:51:00
|
|
paedrigh |
Janne B: Ja, handspriten och allmänt tvättande av händer med tvål har bevisligen gjort nytta.
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2010-01-04 21:45:00
|
|
Pia K |
God! ska man vänta på biverkningarna nu , menar du? jag tog sprutan för att jag blev rekommenderad av läkare inte för att jag lyssnade på folk som trodde, att det var någon konspiration mot människor i hela världen. Det tyckte jag man kunde logiskt utesluta.
Sen tog jag sprutan för att jag jobbar bland hundratals barn och var rädd att få lunginflammation och hamna på sjukhus, kanske dö.
Om någon lekman talar om för mig vad han tror, utan belägg, tror jag mer på en utbildad läkare i alla fall. Man måste "lita på" för att kunna gå vidare, tycker jag.
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2010-01-04 21:46:00
|
|
Janne B |
Själv så har jag spryat händer och armat flera ggr om dagen med tvållösning och sedan sköljt av o tvättat ansiktet.Jag har använt väldigt lite sprit men ser ju att massor av folk köper o använder sprit. Ett tag var det slut på varan. Jag tror att vi lärt oss något sista havåret o det kommer att ha bestående effekt. Alla TV-bilder på dagisbarn som tvättar sig har säkert uppfostrat oss äldre....osv.
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2010-01-04 22:14:00
|
|
GunnarL |
Janne B,Eftersom det inte går att kommentera Din "Nyårsbön" varför Du valt detta vet jag inteså gör jag det här i stället. Det var mycket fint skrivet! En bön fylld av ödmjukhet och klokhet. Och ett stort Grattis till att Du lyckats gå ner 25 kilo i vikt. Det är bra jobbat Janne!/Vännen GunnarL
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2010-01-04 23:39:00
|
|
Pia K |
Jag har också lärt mig att vara mycket mer noga med handhygienen än tidigare. Det är bra.Man inbillar sig åtminstone att det hjälper.
|
| |
|
Inlägg #9: Postat: 2010-01-04 23:42:00
|
|
Janne B |
IBLAND DU GUNNAR så grips jag av en inspiration och skriver snabbt och så var det nu. Jag sände snabbt in det men såg ju att raderna kunde både förstås och helt missförstås. Jag tackar redaktören för att de lade ut det så fint. Jag minns inte om jag sa nej till kommentarer - men dina är givetvis väldigt välkomna.
|
| |
|
Inlägg #10: Postat: 2010-01-04 23:49:00
|
|
Janne B |
Min viktuppgång under 30 års tid var mycket svårbegriplig för mig för ingen har alls påstått att jag ätit för mycket eller fel.Länge motionerade jag normalt / Lika förvånande är nu viktnedgången men den är ytterst välkommen för katastrofen var nog nära. Man kan säga att jag äter en smörgås med pålägg av varierande sort ungefär var fjärde timme. Många småportioner under dygnets lopp. Så magen har vant sig vid att aldrig vara välfylld.Vaknar jag mitt i natten så måste jag ha en småpprtion - annars kan jag inte somna. Jag tror att jag sålunda har fått fram en mkt jämn förbränning som ger normala värden på flera punkter som diabetesvärden. tack för vänlighet och omtanke!
|
| |
|
Inlägg #11: Postat: 2010-01-04 23:54:00
|
|
Janne B |
PIA K / Den glade mannen Desmond Tuto lär ha sagt att den största nytta Missionen har gjort har varit att lära folk bygga latriner och försöka med handtvätt utanför.
|
| |
|
Inlägg #12: Postat: 2010-01-04 23:54:00
|
|
Utforskaren |
#8 Pia det är jag också noga med handhygienen jag tvättar alltid händerna innan jag går på toa. Det var ett skämt" Jag har hört detta som var riktat till hälsovårdinspektören vid ett besök på en krog när han undrade hur det var med den personliga hygienen för dem som jobbar i köket. Men appropå handhygien, det fuskas mycket med att tvätta händerna efter att man varit på toa bland mäm, hur det är med kvinnorna vet jag inte för jag är portad på alla damtoaletter.
|
| |
|
Inlägg #13: Postat: 2010-01-05 00:08:00
|
|
paedrigh |
Pia K: Handhygien är ett säkert och väl beprövat sätt att skydda sig och andra mot infektion, så det är defintivt inte inbillning du dras med. :
|
| |
|
Inlägg #14: Postat: 2010-01-05 10:23:00
|
|
Janne B |
Men vad händer om vi fortsätter att sprittvätta händerna. Jo då tvättar vi bort den naturliga bakteriefloran som vi haft i tusentals år.Våra små sår har läkt fint trots dessa bakterier. Nu ändrar vi på grundförutsättningarna... Om några månader ska vi nog övergå till det för oss vanliga tvättandet.
|
| |
|
Inlägg #15: Postat: 2010-01-05 10:27:00
|
|
Janne B |
Förr var det vanligt att man tog in sina djur bistra vinternätter. Så en familj tog in sin get och lät den sova under sängen. Men "hur går det med lokta" frågade grannen. "Ja hon får väl vänja sig" blev svaret.
|
| |
|
Inlägg #16: Postat: 2010-01-06 13:37:00
|
|
open minded |
måste då grattulera alla som tagit sprutan. ni är nu i riskzonen för blivande alzheimers patienter. det ni människor inte förstått är att det kan vara upp till 400 gånger så mycke kvicksilver än den skadliga nivån för människan i dessa vaccin. det är så att kvicksilver är ett av de mest giftiga ämnet som skadar människans nervsystem i hjärnan. vilket dessutom är förbjudet i sverige. så jag förundras över att de tillåtit vaccinet här. undersök saken på amalgamskadefonden.se så kanske ni får lite svar på frågor runt kvicksilvret. själv har jag fått rådet att inte ta vaccinet. har dessutom haft "svininfluensan" som va mildare än en vanlig influensa den va över på 2 dygn. ioförsig så är nog mitt imunförsvar starkare än vanligt pga att jag aldrig tagit penicilin tackar denna "allergi" jag har emot det.
|
| |
|
Inlägg #17: Postat: 2010-01-06 13:43:00
|
|
open minded |
|
| |
|
Inlägg #18: Postat: 2010-01-06 14:00:00
|
|
Pia K |
Trist Open minded! Då är många här i riskzonen.
|
| |
|
Inlägg #19: Postat: 2010-01-06 14:56:00
|
|
open minded |
Ja det är trist. jag är glad över att jag inte gått på mediernas påtryckningar vad det gäller detta vaccin. det pratades om det i alla medier med ganske kraftiga medel. men det pratades alldrig om farorna pga staten redan hade köpt in ca 18000000 doser. och det är för mycke pengar för staten att kasta i sjön.
|
| |
|
Inlägg #20: Postat: 2010-01-06 23:52:00
|
|
open minded |
det absolut värsta är att när jag pratat med vänner och bekanta om att vaccinet är skadligt så blir de flesta upprörda.. vi ska minsan inte smittas eller smitta vidare .hindra panepedemi vilken j-la panepedemi. vaccinet innehåller ju för f_n viruset. och frågan är hur många olika grenar de olika överskeppade partierna innehåller vet ingen. det oroar mig personligen. här är en anmälan som gorts till justitiekanslern. Länk: cmef.eu
|
| |