Inlägg #1: Postat: 2009-12-28 21:09:00
|
ingloz |
Viken fantastiskt bra handling, Bente! Tack för att du berättar om den! Förhoppningsvis kan det inspirera andra till att göra likadant. För det är ju tyvärr så att det du sett i tidningarna har vi andra också läst och inser att risken för att vi gynnar fel personer genom att ge pengar är mycket stor. Men behovet av hjälp är ännu större och de som fryser och behöver vinterkläder fryser också inombords och en kärleksfull handling som kanske består av en stickad mössa i ett paket kan också värma ett fruset hjärta, det är min övertygelse. Vi är många som känner igen det du nämner om blandningen av dåligt samvete och givandets glädje men dess större anledning att ta tag i din fina idé. Lycka till i fortsättningen med dina goda gärningar.
|
|
Inlägg #2: Postat: 2009-12-30 10:09:00
|
Bente |
Tusen tack ingloz, va glad jag blir för din kommentar! Din respons ger mig lust att skriva mer! När jag gick förbi stora granen här om dagen var hela högen borta bara kottarna vi strödde runt var kvar. Så bra!
Det finns några hiv positiva föräldralösa barn i Thailand som jag besökt senaste decenniet, det skulle jag vilja berätta om. Långa cykelturer jag varit på bland annat ett halv år runt i Indien kanske också finns intresse för att läsa om här va tror du?
Än en gång tusen hjärtligt tack, ditt inlägg betydde jättemycket för mig. Önskar dig all lycka till med dina projekt :-
|
|
Inlägg #3: Postat: 2009-12-30 16:29:00
|
ingloz |
Vad roligt, Bente, att inspirera var ju precis vad jag ville. Tack ska du ha! Och självklart ska du berätta om allt det som du nämner. Viktigt och intressant! Det är det som är så roligt med Sourze är att här finns en mängd olika personligheter med varierande upplevelser att ta del av. Så vässa pennan, Bente, och skriv!!
|
|
Inlägg #4: Postat: 2010-01-02 13:54:00
|
Tillymea |
Super go gärning Bente behövs fler som du.
|
|
Inlägg #5: Postat: 2010-01-27 11:30:00
|
Kalle |
Vi borde göra något nu kanske? Jag fryser inomhus i min lägenhet, hur mycket fryser då inte de utanför då som inte har någon stans att ta vägen. Hur gör man en sån här grej och får med sig folk, jag har kläder som jag kan avvara...
|
|
Inlägg #6: Postat: 2010-01-27 11:33:00
|
Kalle |
Man kanske skulle göra något nu i detta svinkalla väder. Måste vara många som fryser där ute, jag fryser ju till och med inne i min lägenhet. Men hur gör man? Får folk med sig... Jag har kläder att avvara...
|
|