Dogge, den sanne egoisten

Den här tråden diskuterar artikeln Dogge, den sanne egoisten.
Inlägg #1: Postat: 2001-10-26 14:27:00
Jack Hansen
Tumme upp för Daniel Somos! Klarspråk rakt in i hjärtat och båda hjärnhalvorna. Härligt att se att det fortfarande finns liberala värderingar kvar i stugorna. Tack, Daniel!
Inlägg #2: Postat: 2001-10-26 14:53:00
Stefan Holmqvist
Frispark inom Straffområdet efter tillbakaspel av Dogge. Somos skjuter hårt, slarvigt åt höger men i mål. "mycket större konst än Dogges rappande". Amen! Jämför publiksiffror mellan teater och fotboll. Därefter jämför du kulturbidragen, anslagen och annat stöd.
Inlägg #3: Postat: 2001-10-26 15:29:00
Anders Svensson
Idrott subventioneras i Sverige. Aktivitetsstöd har du väl hört talas om. Även kultur subventioneras. Jag tycker det är bra. Men du kanske tycker det är bättre att du betalar Göteborgs symfoniker varje gång du köper en Volvobil. Jag föredrar att politikerna som jag valt avgör vilken kultur och vilken idrott som ska subventioneras, int Volvos chefer.
Inlägg #4: Postat: 2001-10-26 23:01:00
Jonas
Det är rätt! Ge folk vad folk vill ha, inget annat! Stäng biblioteken också så att jag slipper gå där och upptäcka saker som jag inte visste fanns och som ingen gör tv-reklam för. Allt som inte är lönsamt ska bort. Ge mig inga nya idéer!
Inlägg #5: Postat: 2001-10-28 20:31:00
Chisbert
skrattretande när egoismhögern börjar spy ut sina inälvor över kulturen. tänk om alla bara matades med hockeyslagsmål och snus, vad lycklig individen skulle bli. hooray hooray for whatever you name was
Inlägg #6: Postat: 2001-10-29 17:19:00
marika
så har vi det eviga kapitalstsnacket igen ...låt mig betala för det jag vill ha osv...visst segregera samhället de som har pengar: köp det ni vill ha och behöver! de övriga som inte har pengar: skyll er själva! ...nej det verkar inte alls egoistiskt...det står egoist i din panna!
Inlägg #7: Postat: 2001-10-29 19:03:00
Anders Linnard
Nu kanske du inte vill betala just för Dogges musik, men de allra flesta är intresserade av att vi har ett kulturliv. Eftersom det här är ett _sam_hälle så borde vi kanske stötta kulturen, eftersom olika konstuttryck korsbefruktar varandra. Men sammanhang har väl aldrig varit högerns starka sida.
Inlägg #8: Postat: 2001-10-30 11:03:00
Benjamin Josefsson
Statlig subvention av idrott och kultur är ett måste för dess överlevnad.
Jag är inte intresserad i ballett, men jag bejublar åt de bidrag balletten kan få.
Jag skiter i fotboll, men ser det som en självklarhet att sporten kan få bidrag.
Utan statlig finansiering av icke lönsamma verksamheter hade vi left i ett land där det knappt fanns några nöjen. Visst vi kunde se kassasucceer från Hollywood, och lyssna på dussinproducerad musik men det vore tomt och utan själ.
Inlägg #9: Postat: 2001-10-30 16:17:00
Frasse
Right on!!
Inlägg #10: Postat: 2001-10-30 16:17:00
Frasse
Right on!!
Inlägg #11: Postat: 2001-11-01 01:43:00
nihilisten
Fotboll är ingen kultur.
Däri ligger inget bestående värde.
Inlägg #12: Postat: 2001-11-21 09:51:00
Stumpen
De starka vinner! Problemet med att alla ska betala för vad de vill ha; med andra ord ta bort skatter som går till kulturbidrag, är att det inte finns någon plats för nischer och smala områden. Alla ska vi lyssna på storsäljande musik - annat finns inte plats för. Den starka vinner. Bort med småteatrar, de kommer dö ut utan bidrag. Kvar finns bara Brittney Spears, Arnold S och Robison-Buba, Aftonbladet. Heja heja!
Inlägg #13: Postat: 2001-11-21 22:49:00
Lizzie
Jag blir alldeles mörkrädd när jag läser Daniels artikel och flera av kommentarerna. Kultur, all kultur, är skitviktig! Kompositörer, författare, konstnärer hör till dem som blir tystade och förföljda i diktaturer. Det är fakta. Kultur är mer än bara andningspauser; det är demokrati!
Laddar...