|
Inlägg #1: Postat: 2009-12-22 15:41:00
|
|
ethel |
Bra och viktig artikel du har skrivit. Jag tror att det beror på rädsla och/eller okunskap. Rädsla för att bli ifrågasatt, att avvika från gruppen. Att inte ha kunskap och därmed har svårt att sätta sig in i andra människors situation. Tror jag. Undrar dock vad du menar med "gör det med andra om du inte vågar själv"?
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2009-12-23 00:29:00
|
|
avicenna |
Anledningen till att det blir som blir ,är att det inte finns rätt eller felnormlöshet.
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2009-12-23 02:05:00
|
|
sunny fri |
Du har rätt:men kom ihåg att det kostar. Ingen sanninsgssägare bli populär.O se till att det kostar dig som bestänmt dig att ta lite skit men att inte dina ungar får vara med o betala priset.
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2009-12-25 09:00:00
|
|
peter_pan |
Du kan nog ganska väl känna när någon ärlig, men att man tror på det man säger betyder inte att det är sant. Att något känns sant är inget som helst bevis för att det är sant. Bara en vägledning för att börja undersöka sanningshalten.
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2009-12-25 12:20:00
|
|
Janne B |
Min storebror skriver varje månad kåseriere mm Han är noga med att skilja på det Sanna och Sannolika.// Om någon berättar en alldes sann berättelse o sitt liv är inget bevis för att det är en allmängiltig sanning -för mig o dig.
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2009-12-25 12:50:00
|
|
Utforskaren |
Vad är en sann människa som jag förknippar med att vara en riktig dito och hur är en riktig människa bortsett det biologiska utsèendet.
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2009-12-25 19:03:00
|
|
Sunny fri |
Utforskaren: En sann människa är enligt min def.någon som lever som han tror på o lär ut.Min Make nr 1 lever efter att som du själv vill bli bemött ska du bemöta andra.Inte så märkligt kanske man han har levt konsekvent så nu i över 85 år.
|
| |