Empati är en träningssak och lycka bara bullshit

Den här tråden diskuterar artikeln Empati är en träningssak och lycka bara bullshit.
Inlägg #1: Postat: 2009-12-17 14:03:00
mats hägglöf
Förvisso är empati i mångt och mycket en träningssak. Jag lever ett harmoniskt liv med min hustru, bland annat genom att jag lärt mig att inte säga emot henne - jag väntar tills hon gör det själv!! För övrigt, 77 fyllda, väntar jag på den dag då man kan transplantera hjärnor. då vill jag per omgående bli donator! Alla skall vi dö, men inte för jul! God jul!
Inlägg #2: Postat: 2009-12-17 15:44:00
Thomas L. Aabo
"...Det är manliga beslutsfattare som har förgiftat den här jorden. ..." Och de har inga fruar som påverkar dem?!
Inlägg #3: Postat: 2009-12-18 00:42:00
Sunny fri
Mats: Återigen har du givit mig kvällens skratt "jag väntar tills hon gör det själv!" Vågar man visa sina båda gubbbar detta tro?
Inlägg #4: Postat: 2009-12-22 04:08:00
Michael Lundahl
Mängder med helt meninglös och extremt krystad cynism/nihilism. Ett taffligt försök att spela "svår". En arikel som inte tillför något utan bara spelar på "Det är så djävligt nu"-trenden, något som bara är knark och tillfredställelse för de som inte vill engagera sig något.
Inlägg #5: Postat: 2009-12-22 09:57:00
Janne B
Nu skall vi vara snälla.....
Inlägg #6: Postat: 2009-12-22 13:51:00
ingloz
#5/ ...nu är vi snälla - God Jul och ett Fantastiskt Nytt Decennium 2010, önskas alla förväntansfulla människor på vårt lilla, lilla klot i den stora, stora rymden.
Inlägg #7: Postat: 2009-12-22 14:12:00
Utforskaren
Empati har vi massor utav, självgodhet menar jag, höll på att blanda ihop begreppen men de hör ihop var och en av oss lider och är lyckliga över att åtminstone känna medkänsla med sig själv, som vissa här tydligt markerar, men inte är det något att bry sig i, huvudsaken är att vi inte är elaka mot varandra.
Inlägg #8: Postat: 2009-12-23 02:35:00
sunny fri
Jag var mycket imponerad av Schopenhauer som tonåring:tyckte han såg igenom oss människor.I dag kan jag se ett poserande:han ville verkligen vara den störste tänkaren. Jag hade helst sluppit att födas till världen men när jag nu är här så har jag upplevt en hel del av lycka o glädje.
Laddar...