Inlägg #1: Postat: 2009-12-15 17:51:00 | |
Leif-Arne |
Jag tycker du för fram förnuftiga synpunkter.
|
Inlägg #2: Postat: 2009-12-15 18:28:00 | |
avicenna |
Att slänga ett barn i dagis och sen hämta det är inte att uppfostra.
|
Inlägg #3: Postat: 2009-12-15 18:45:00 | |
Leif-Arne |
"Att slänga ett barn i dagis och sen hämta det är inte att uppfostra." Nej, det är däremot ett uppenbart problem med med prepositioner.
|
Inlägg #4: Postat: 2009-12-16 12:34:00 | |
angus |
Jag tycker verkligen att du tänker mycket klokt, och det är jätteviktigt att din åldersgrupp kommer till tals och säger vad ni tycker och känner, tack för en bra artikel.
|
Inlägg #5: Postat: 2009-12-16 18:37:00 | |
ingloz |
Therese, din text fyller mej med glad förtröstan. Och jag instämmer helt med Angus om att din åldersgrupp bör få utrymme i spalterna för era tankar. Som det sett ut i media den senaste tiden kan man få för sej att vi bara har stenkastande bråkstakar som ska ta över rodret inom kort. Så är det inte som väl är. Jag önskar att många fler än du, Therese, ska få upp ögonen för Sourze och berätta om sina liv och målsättningar. Vi gamlingar kan faktiskt behöva bli lite uppdaterade om hur det är att vara ung i dag.
|
Inlägg #6: Postat: 2009-12-16 19:34:00 | |
razaha |
Vad glad jag blir när jag läser din text!
Att få barn är inte varje kvinnas rätt, alla kan inte ens det. Det viktiga i den här diskussionen är att man som ung inte skall börja sitt liv med att skaffa barn när man är utan inkomst, för stegen uppåt blir mycket tyngre och mycket svårare efter att barnet kommit till världen. Att skicka in lillen eller lillan på dagis som ettåring är inte heller någon sund lösning. Barn behöver sina föräldrar och har banne mig rätt att ha sin förälder hemma tills de iallafall trippat över tvåårsstrecket. Se till att leva livet med resor, nöjen och byte av män INNAN barn, då blir det en psykiskt stabil liten människa du uppfostrar och ni slipper gå igenom bittra skilsmässor pga bråk om egentid och pengabrist. |
Inlägg #7: Postat: 2010-02-15 15:53:00 | |
ninotska |
razaha - Precis, alla kvinnor kan inte få barn. Därför är det otroligt dumt att vänta om man verkligen vill ha barn. Chanserna minskar drastiskt ju äldre du blir, kring 16 år är du som mest fertil och sen går det bara utför med den biten.
Hur många tror du har möjlighet att lämna sitt barn på dagis när de fyllt två år? För att det ska vara möjligt behövs en del ändringar i det här landet. Det är långt mycket lättare med ett spädbarn än många vill ge sken av, inte kostar de mycket heller. Det värsta i den här debatten är människor som lägger sig i hur andra väljer att leva sitt liv. Alla människor har inte samma mål med livet och att uppmuntra till byte av män...? DET är sannerligen ingen sund inställning. /IL, ej berest flaskmatande låginkomsttagare, sambo med en arbetslös, ej a-kasseberättigad man. |
Inlägg #8: Postat: 2010-02-15 16:35:00 | |
Patrik |
Vet inte vad din ålder är, men antar att den är kring 20?
Självklart bör man planera en del innan man skaffar barn. Är man själv redo t.ex? Barn är ett långtida ansvar -åtminstone drygt 20 år frammåt! Är ekonomin OK? Ett problem är om man tror sig kunna stödja sig på samhället, bidrag etc. Det finns ingen garanti att det kommer att fungera framöver, eftersom vi svenskar har levt över våra tillgångar länge nu. Förr var det så illa att om man inte kunde försörja sig och sitt barn så tvingades man lämna det ifrån sig. Gudskelov är det inte så numera, men dålig ekonomi kan ju ändå drabba barnet. |
Inlägg #9: Postat: 2010-02-15 16:46:00 | |
Utforskaren |
Ninotska är det något som säger att kvinnans instinkt ska bestämma att hon måste skaffa sig barn? Mannen äger inte den instinkten och därför hörs aldrig den debatten att vi män måste skaffa barn. Denna nedärvda instinkt skulle botas egentligen så att ändas de som ser barnafödandet som en kärleksförklaring till livet och inte som nu när det handlar om kvinnans egoism.
|
Inlägg #10: Postat: 2010-02-15 16:46:00 | |
Utforskaren |
Ninotska är det något som säger att kvinnans instinkt ska bestämma att hon måste skaffa sig barn? Mannen äger inte den instinkten och därför hörs aldrig den debatten att vi män måste skaffa barn. Denna nedärvda instinkt skulle botas egentligen så att ändas de som ser barnafödandet som en kärleksförklaring till livet och inte som nu när det handlar om kvinnans egoism.
|
Inlägg #11: Postat: 2010-02-15 20:12:00 | |
Sunny fri |
Patrik Sade du 20 år framåt? *asgarvar* Det trodde jag oxå en gång men jag känner mig blåst.Mina ungar är 40 nu o vi föräldrar behövs fortfarande inte minst därför att de skaffat oss en massa barnbarn.Så se det som ett livstids arrangemang o gå inte in i det hela för lättvindig.Man kan byta ut objekten för sin kärlek men aldrig fadern till sina barn.Mina barn valde 2 helt olika vägardet gör de alltid
Sonen skaffade barn tidigt vilket innebär att han nu har barn med 3 olika kvinnor o det är många konflikter runt detta.Vi har en bonus eftersom vi hinner se dem växa upp.Dottern o pojkvännen var sambos i 16 år o bara reste o reste o när de ville ha barn var det svårare för dem eftersom dottern var över 35. Efter ett missfall o 3 kejsarsnitt en var mycket för tidigt föddär hon nu 40 med 3 små underverk o eftersom hon o pappan gjort allt annat de velat o rest jorden runt i så många år så prioriterar de alltid tiden med barnen.De delar på föräldrapenningen o tar bara ut halva för att dubbla tiden.Eftersom de levt i hop i 16 åri bland under stora påfrestningar under sina äventyrliga resor så vet de oxå att de kommer att hålla ihop livet ut:de känner varandra så väl.Vilken väg ens barn än går får man som förälder respektera det. |
Sourze [loggan] © Nättidningen Sourze, ett registrerat massmedium hos Radio- och
TV-verket. Sourze är också ett registrerat varumärke.
Databasens namn är Sourze. Ansvarig utgivare är Carl Olof Schlyter.