|
Inlägg #1: Postat: 2009-12-10 10:45:00
|
|
marcus.borg |
Skönt att Sourze ännu inte censurerar likt DN och Newsmill gör.
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2009-12-10 11:46:00
|
|
Per WWW |
Ja, här är det fritt fram för rättshaverister och knäppgökar, som tar fokus från viktiga frågor. Inte undra på att de seriösa skribenterna flyr.
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2009-12-10 11:48:00
|
|
Per WWW |
I övrigt så är det inte Newsmill och DN som ansvarar för yttrandefriheten. De bestämmer förstås själva vad som publiceras på ett begränsat utrymme.
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2009-12-10 12:44:00
|
|
Utforskaren |
Per www, du har rätt i att många viktiga frågor kommer inte till diskussion, men för den skull behöver man inte kalla vissa för knäppgökar, ingen är fläckfri från att skriva konstiga inlägg. Jag tror närmast att folk skriver av sig vad de tycker om vissa artiklar som de inte kan förlika sig med och det gör de på ett knäppt sätt, när de kommenterar artikel av ren leda, för att de anser det skrivna, som en lindrigt sagt galen uppfattning, alltså man svarar med samma mynt. Även du min vän skriver goja ibland, men inte behöver man ondgöra sig över det, alla kan inte alltid vara på bästa humör. Det märks i inläggen mellan varven, att vi har olika västar på oss när vi skriver, allt beroende på ämnet att inte förglömma. Tänkte skriva om knyppling, men så tänkte jag till, vem kan vara intresserad av det, så jag avstår.
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2009-12-10 12:57:00
|
|
mseder |
Hej på er
Att använda ord som knäppgökar berättar mest hur väldrillad man är i mainstream-tänket.
Jag har täckning för vad jag skriver däremot. Så det är ingen fara på taket utforskaren. Det får man räkna med när man bryter ny mark.
/ Mats artikel författare
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2009-12-10 13:02:00
|
|
mseder |
... och. Artikeln innehåller mest enkla fakta som alla kan verifiera. Om man har nåt önskemål som artikelförfattare så är det förstås att kommentarerna just ska bemöta innehållet i artikeln. Det som skjuter vid sidan om, klegget, är som sagt inget att bry sig om. Mats /artikel författare.
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2009-12-10 13:35:00
|
|
Utforskaren |
mseder, du har skrivit om sanningen så gott det går att få fram den, vilket givetvis hedrar dig, men det finns säkert många lik i garderoberna som skulle behövas plockas fram och dammas av, vad som händer nu och har hänt i vårt avlånga land. Ruffel och båg med massor av förtal är på politikernas agenda och detta kallar de för politik. vår vän Jocke är klok han som inte röstar längre på partierna i riksdagen som ett gott föredöme för oss alla, även om jag själv syndat i alla år och röstat mot mig själv och svenska folket, genom att ha röstat på ett riksdagsparti. Nåväl du är ytterst välkommen person mseder som törs sticka fram hakan och sådana som dig skulle vi ha gott om den saken är klar. Personligen är jag urless på allt politiskt trams i vetskap om deras strategiska lögner för att den enskilde politikern ska kunna fortsätta att skaffa sig en karriär på din och min bekostnad.
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2009-12-10 15:17:00
|
|
Michael Lundahl |
Denna artikel är gråt, gnäll och klagan över att folk har den oerhörda fräckheten att tycka och säga vad de tycker om precis allt, inklusive Truth-rörelsen. Det är klagomål över att Truth-rörelsen inte få ren gräddfil där de är immuna mot kritik. Artiklen säger att det är slutet på demokratin bara för att de inte får ta andras resurser i anspråk för att föra fram sitt budskap. Jag känner mig totalt UNDERväldigad av sympatikänslor för Truth-rörelsen. Fatta detta en gång för alla: ni är *en* röst bland alla i bruset. Ni är inte immuna mot kritik. Ni har inga specialla rättigheter att höras över andra. Och vem som helst får tycka vad som helst om er, och yttra det. Spela på samma regler som alla vi andra, eller ta skit för den dubbelmoral ni i så fall far med.
|
| |
|
Inlägg #9: Postat: 2009-12-10 15:27:00
|
|
Micke |
Klockren artikel! Det är en livsfarlig utveckling när vi får ett samhälle där bara vissa åsikter är tillåtna. Vi är tyvärr på väg dit
med stormsteg nu.
|
| |
|
Inlägg #10: Postat: 2009-12-10 15:34:00
|
|
mseder |
Michael! Jag vet inte om du läst artikeln. Om du gjort det så är det ordentligt filtrerat. Är förväntningar på sanning, rättvisa och sakligt bemötande samma sak som att kräva en gräddfil? / Mats artikelförfattare
|
| |
|
Inlägg #11: Postat: 2009-12-10 15:56:00
|
|
Gaia |
Vad jag har så svårt att förstå är hur man som du, Michael kan bli så upprörd över detta och gå till motattack. Förstår du inte att den sk Sanningsrörelsen arbetar för dig och dina ev barn? Vet du inte vart vårt samhälle är på väg? Ta reda på det och gör det fort, är min uppmaning till dig. Det kommer att komma en dag när ingen, varken du eller jag eller "dummisar" får säga eller skriva vad vi/de tycker.
|
| |
|
Inlägg #12: Postat: 2009-12-10 16:12:00
|
|
Fredrik Rosvall |
Bra artikel! Hoppas att många läser, funderar och inser att det finns politiska och ekonomiska agendor kopplade till de stora mediekoncernerna.
|
| |
|
Inlägg #13: Postat: 2009-12-10 17:00:00
|
|
Leif-Arne |
#11 Ungefär så brukar vittnen argumentera då man bemöter dem i sak, och påpekar att de oavsett sin egna bokstavstrogna och jättebästa bibel, inte ens förmått stava Guds namn rätt. Allt beror på ju på spridning av irrläror som ingen annan än Hornpelle själv ligger bakom. Det är bara att det ännu endast är de upplysta som skådat ljuset, och vems fel det är vet vi ju. Förstulna antydningar om en medial konspiration, i synnerhet där huset Bonnier är inblandade, och något om det ”internationella kapitalet”, vi vet ju vem som ligger bakom fast censuren hindrar oss skrivit det. NOT. Det är så rackans tröttsamt med de som vevar om gamla Sion Vises protokoll konspirationen om än i ny skepnad. Ni må ha bytt kläder, men den grå vargtassen under klädnaden röjer er.
|
| |
|
Inlägg #14: Postat: 2009-12-10 17:10:00
|
|
mseder |
Hej Leif-Arne
Jaha, så har vi en antisemitism-jägare här. Läser ALLT ur sin synvinkel. "Sions vise protokoll", tar jag avstånd ifrån som trovärdigt, som författare har jag tydligt tagit avstånd från judiska världskonspirationer, liksom jag gjort som krönikör. Det jag vill förmedla är inte knutet till enskilda religioner eller till någon politisk fålla. Jag rekommenderar dig att lämna det där "boet" och istället våga se på vad som sker i världen. Det är inte mer tillkrånglat eller svårare att bekräfta än vad som står i artikeln. / Mats artikelförfattare
|
| |
|
Inlägg #15: Postat: 2009-12-10 17:20:00
|
|
Leif-Arne |
Där kom ”vi som skådat ljuset” argumentet en gång till.
|
| |
|
Inlägg #16: Postat: 2009-12-10 17:24:00
|
|
mseder |
Per-Arne. Jag hävdar enbart vad jag skriver. Ledsen om det känns profetiskt, men det är inte meningen. / Mats artikelförfattare
|
| |
|
Inlägg #17: Postat: 2009-12-10 19:00:00
|
|
Lars Nilsson |
Inte nog med att USA mörkar allt. Även svenska media är med i den CIA-styrda, judiska konspirationen som vill misskreditera muslimer.Inte undra på att man längtar efter de av skribenterna angivna UFO-grabbarna med grön ansikte och 14 armar för att ställa allt till rätta.
|
| |
|
Inlägg #18: Postat: 2009-12-10 19:28:00
|
|
Utforskaren |
Lars N. det är tur att vi har en viss åsiktsfrihet kvar, så du frisk kan skoja om allvarliga ting. Min humor säger mig att din fantasi är tokrolig lite då och då, t.ex om UFO grabbarna som du gör en beskrivning på, det är humor det, sedan att andra är seriösa och vet bättre än du, om det verkliga förhållandet i frågan är ju upp till dem att hålla sig fast vid. Men lite humor skadar inte att ta till när man ingenting vet.
|
| |
|
Inlägg #19: Postat: 2009-12-10 19:28:00
|
|
Utforskaren |
Lars N. det är tur att vi har en viss åsiktsfrihet kvar, så du frisk kan skoja om allvarliga ting. Min humor säger mig att din fantasi är tokrolig lite då och då, t.ex om UFO grabbarna som du gör en beskrivning på, det är humor det, sedan att andra är seriösa och vet bättre än du, om det verkliga förhållandet i frågan är ju upp till dem att hålla sig fast vid. Men lite humor skadar inte att ta till när man ingenting vet.
|
| |
|
Inlägg #20: Postat: 2009-12-11 04:02:00
|
|
cmologgad |
Oj vad förvånad man blir att Sederholm, Rosvall och de andra konspirationstomtarna och trollen inte begriper vad "censur" innebär. Inte heller är det förvånande att de inte inser ironin när de klagar om detta just på Sourze som släpper igenom vilka tokdårar som helst så länge det inte är uppenbart rasistiskt.
Men det är ju inte precis några skarpa intellekt det rör sig om. Det klargjorde ju inte minst i Kalla Fakta.
Redaktionella krav på saklighet är inte censur.
|
| |