Vänstern legitimerar anti-israeliska åsikter

Den här tråden diskuterar artikeln Vänstern legitimerar anti-israeliska åsikter.
Inlägg #1: Postat: 2009-12-07 13:50:00
Kate M
Ja du, det handlar om att välja sida i en så stark fråga. Du väljer själv sida i din artikel. Extrema åsikter möjligen, men det skapar reaktion. Det är oacceptabelt det som pågår i Israel-Palestina frågan vad gäller occupationen av Palestina, och mkt riktig kan jag hålla med ung vänster, den politik som bedrivs i Israel kan likställas med extrem högerpolitik. Det går inte att komma ifrån att en av världens största militärmakter kontroller med nazistiska metoder, en minoritet med ursäkten om att de är terrorister. Den judiska motståndsrörelsen under Andra världskriget måste ha varit dåtiden terrorister.
Inlägg #2: Postat: 2009-12-07 14:39:00
Thomas L. Aabo
Kate M.s inlägg götr mig mörkrädd!
Inlägg #3: Postat: 2009-12-07 22:50:00
dissidenten
Mörkrädd? Är du även rädd för litet historisk belysning?
1949 föddes staten Israel. En stat grundlagt på terror.
Judiska terrorgrupper fördrev med en målmedveten terror den ursprungliga palestinska befolkningen från deras hem med syftet att skaffa plats till nya judiska bosättare. Utan denna
terrorism hade staten Israel inte varit möjlig! Jag rår inte för det men Israels politik ger mig alltför många associationer till nazismen och fascismen. Det finns faktisk tämligen många judar som är mycket kritiska till israelisk politik. De förkastar exempelvis den olagliga ockupationen av Palestina och de olagliga bosättningar, Är dessa judar bara antisemitiska?
Inlägg #4: Postat: 2009-12-08 09:55:00
TRög
TRögDec 7
Jag lämnade följande kommentar till en journalist på SDS - Marcus Ola Carlsson - den 8 ajnuari i år.

Bäste Marcus Ola Carlsson,

Det borde egentligen vara straffbart att utnyttja den journalistiska plattformen till en så vinklad och dessutom dåligt underbyggd propaganda som din kria i gårdagens SDS.

Europa ville inte ha judarna efter andra världskriget och det ville ej heller USA. England bidrog till att förhandla fram embryot till nuvarande lösning men drömde nog inte om att Israel skulle härja med och på Palestiniernas mark på sätt som dom gjort.

Vad dom verkligen gjort står att läsa i det egna bladet sidan B4 idag och en mycket förnämlig artikel av kollegan Göran Rosenberg på ledarplats i dagens DN.

Kan Israel vara trollbundna av sambandet mellan förintelsens främsta verktyg och platsen för Palestiniernas belägenhet.

Låt judarna leva i fred men se till så att de också lever för fred.

Det är världssamfundets uppgift att hålla efter inte Europas ansvar.
Inlägg #5: Postat: 2009-12-08 15:31:00
Thomas L. Aabo
Dissidenten. den första delen av ditt inlägg känder jag redan till. Den andra delen är inte värd att kommentera.
Inlägg #6: Postat: 2009-12-08 17:53:00
dissidenten
Thomas. Visste du inte att ”tämligen många” judar i Europa och Sverige förkastar det israeliska sionistiska? kravet på mera ”Lebensraum”? Majoriteten i Israel tycks anse att ”landet de fick av Gud” är för litet. Med ett historiskt plagiat Cato :
För övrigt anser jag att Israel bör förstöras.
Inlägg #7: Postat: 2010-03-03 11:58:00
LJohn
Dissidenten. den första delen av ditt inlägg känder jag redan till. Den andra delen är inte värd att kommentera.
Liknande gäller Kate M:s
Inlägg #8: Postat: 2010-03-03 12:02:00
LJohn
Visst är "världen orättvis"!
Länk: protestwarrior.com
Laddar...