|
Inlägg #1: Postat: 2009-11-26 02:30:00
|
|
Michael Lundahl |
Men snälla söta... har botten helt har gått ur Sourze och torrlagt härden eller vad?! Har vi här någon som på fullaste allvar försöker hävd aatt flunsan är en konstgjort konspiration för att sälja vaccin?! Men herre djävlar... "Kan vi lita på någon som tjänar på influensan". Svar: JA!, det kan vi. Att påstå annat äär lika puckat som att påstå att hunger är en konspiration skapad av mat-odlare. Fråga er istället: "Kan vi lita på någon som kommer med konspirationsteorier så dåligt underbyggda att de enbart passar i dåliga actionfilmer med Tom Cruise?". Svar: Nej. Jag litar hellre på ett vaccinföretag än någon som påstår något så otroligt dumt. Att ens publicera det här dravlet är lika hjärndött som att försöka sälja mig medlemskap i Flat Earth Society.
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2009-11-26 10:51:00
|
|
ingloz |
#1/ Bra rutet Michael! ... och jag blir så trött på alla som klagar på sina hemska biverkningar av vaccinet - detta gnäll kan faktiskt resultera i att någon ängsligt avstår och blir sjuk på riktigt i stället.
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2009-11-26 11:25:00
|
|
daniel1978 |
Återigen får vi välja om vi ska lita på WHO, Smittskyddsinstitutet och andra tunga instanser som rekommenderar vaccinet eller om vi ska lyssna på konspirationsteoretiker som fabulerar fram de mest skräckinjagande scenarier om multinationella läkemedelsföretag ondskan på jorden som medvetet kontaminerar sina produkter för att sälja mer vaccin eller minska jordens befolkningsmängd och förbereda för New World Order eller vad nu syftet är..
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2009-11-26 14:54:00
|
|
Michael Lundahl |
Det finns ett uttryck som tyvärr oftasta inte hörs någonstans än i amerikanska domstolsdramer: "proven guilty beyond all reasonable doubt". Tvivel är hälsosamt... men enbart om det är "resonable", det vill säga *rimligt*. Anti-vaxarna har helt tappat det ordet, för deras tvivel är inte rimligt. När man påstår så här ofantligt barnliga saker, som att influensa skulle vara en konspiration för att sälja vaccin, då är man ljusår bortom rimlighetens gräns. När man uppför sig så hejdlöst orimligt, då är det på samma nivå som att hävda att Jorden är platt för att ingen annan än astronauter har haft möjlighet att hela klotet med egna ögon. Det är tvivel... men inte rimligt sådant.
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2009-11-27 00:39:00
|
|
Sunny fri |
Ja Michael:Rimliga tvivel bör vi alla ha.Som du skriver är det hälsosamt.
Självklart litar jag inte på NÅGON när stora pengar står på spel. Inte på bankerna,inte på storföretagarna typ Saab eller härvor likt Trustor om någon minns det i dag Inte djuruppfödarna som kravmärker sina kadaver o inte på de bruna "sprättäggen" i butiken som kommer ifrån hönsfabriker i 95 .Jag litar inte på politiker som gör skandaler o får stora pensioner livet ut o jag litar inte på katolska kyrkans neddtystade av sexuella övergrepp på barn år efter år. O jag litar absolut inte på läkemedelsindustrin som är en gigantiska vinstmaskin för även som fattigare efter en kris blir vi ju sjuka.Men man måste hålla sitt huvud en aning kallt til alla katastrofrapporter och försöka skaffa så saklig information som går att få.Därefter frågar man runt lite ibland människor man vet brukar ha ett sunt förnuft.Och så tar man det beslut som verkar minst dåligt.I det här fallet har alla här vaccinerat sig utom en liten pojke som just nu har krupp.Vår yngste familjemedlem, 8 månader,fick sin spruta i dag.Med ala riskgrupper i dte här huset i kombination med dagisbarnen vore det ansvarslöst att avstå.Till o med Den Käre, vars religion avråder från vaccin ,ansåg att här var nyttan större.Men lever o bor man ensam är man lite friare i sitt val även om det inte skulle kännas bra att smitta en främling ,som blir dödssjuk ,heller.
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2009-11-27 00:41:00
|
|
Sunny fri |
Ingloz:Ja det är ansvarslöst att skrämma folk med rövarhistorier.Det kan kosta någon livet!!!
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2009-11-27 00:52:00
|
|
Janne B |
Med tre sjukdomar och tre handikapp hörde jag till högsta riskgruppen så kag gick dit första dgen. Å andra sidan så träffar jag ytterst få personer dessa veckor och då bara några minuter i taget. Så ur smittspridningssynpunkt borde jag kanske stannat hemma och inte träffat riskpersoner på Vårdscentralen.
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2009-11-27 00:57:00
|
|
Janne B |
"Utan tvivel är man inte riktigt klok" Var det så vår käre Tage D sa?
|
| |
|
Inlägg #9: Postat: 2009-11-27 01:29:00
|
|
Sunny fri |
Och sedan smittat ett av dina vuxna barn som blivit svårt sjuk?
En med dina riskzoner kan fort hamna på sjukhus för någon av dem o då träffa en lång rad med vårdpersonal som man kan smitta.Ifall en viss procent av den unga friska vårdpersonalen avstår ifrån vaccination kan det bli riktigt illa.Jag tycker att du gjorde rätt och själv gjorde jag det samma
|
| |
|
Inlägg #10: Postat: 2009-11-29 10:22:00
|
|
Pia K |
Jag tog sprutan, för jag har ibland problem med luftrören och ville inte få någon utslagning av lungorna, enligt beskrivningarna jag läst i pressen. Att svininfluensan skulle vara en konspirationsteori, som hela jordens läkare deltar i , betvivlar jag starkt, även om jag betvivlar det mesta jag hör, när det gäller ekonomiska frågor.
Dessutom tycker jag det är synd och skam, om Saab säljs ut till utländska företag.
|
| |
|
Inlägg #11: Postat: 2009-11-29 10:43:00
|
|
Utforskaren |
Pia Saab ägs av Generalmotor och vi skattebetalare ska inte rädda Saab på något sätt. SAAB har misslyckat så det är bara att lägga ner skiten. Som en anekdot när det gäller planekonomi av kommunistisk modell, så tillverkade man traktorer och ställde dem på lager, denna åtgärd var bara ett i ledet för att skapa sysselsättning. Att driva vinstgivande företag var det inte tal om i Ryssland huvudsaken var att folket hade jobb. SAAB måste kunna sälja sina bilar och det är det stora problemet, att för få vill köpa en SAAB, så det är bara att lägga ner personfordonstillverkningen och istället satsa allt på lastbilstillverkning.
|
| |
|
Inlägg #12: Postat: 2009-11-29 11:37:00
|
|
Jocke/sourzial |
SAAB är inte skit, det är knepigt med två perosnbilsfabriker i ett land på 9 miljoner. Däremot har vi ändå två gigantiska lastbislfabriker, som har och kommer att få problem.
|
| |
|
Inlägg #13: Postat: 2009-11-29 11:56:00
|
|
Utforskaren |
Jocke, jag menar inte att bilen är skit utan, metodiken att inte kunna sälja bilar.
Vi ska ha klart för oss att konkurrensen är mördande när det gäller bilförsäljning, i genomsnitt säljs mest japanska bilar. När det gäller lastvagnarna så finns även där en stor konkurrens, sedan får vi inte glömma att de flesta lastbilarna går på export, så det har inte så mycket med vår folkmängd att göra. Lösenordet är att svensk industri måste lära sig att kunna sälja för att kunna kamma hem vinster och inte som nu friställa folk som vinstgivande näring. Faktum är våra företagare är dåliga försäljare helt enkelt.
|
| |
|
Inlägg #14: Postat: 2009-11-29 14:37:00
|
|
ingloz |
#10/ Pia K, jag instämmer med allt du nämner i detta inlägg ... Sprutan tog jag för att min spec.läkare kort o gott sa att jag inte överlever en influensa med bara en njure som endast har 20 kapacitet, och med tidigare ingrepp i båda lungorna - att jag i PRINCIP är emot att ingripa i naturens gång blir då en struntsak ... och, Pia, både jag och min make är helt emot en försäljning av SAAB till utlandet.
|
| |
|
Inlägg #15: Postat: 2009-11-29 14:46:00
|
|
ingloz |
#6/ Bra, Sunny!!! Hittills har hemska skräckskildringar om biverkningarna dominerat i media. Varför hör vi inget från alla dem som inte fått några problem alls - de är ju ändå så otroligt många fler.
|
| |
|
Inlägg #16: Postat: 2009-11-29 16:20:00
|
|
Pia K |
Nu kom jag helt spontant att tänka på en annan sak. På radion hör jag att de ska förbjuda moskeér i Schweitz? 50 av befolkningen är emot. Varför röstar vi inte om Saab? Det finns ändå de som har en annan åsikt än andra. Om Saab, menar jag.
|
| |
|
Inlägg #17: Postat: 2009-11-29 16:28:00
|
|
ingloz |
#16/ Bra Pia K!! Ja, varför inte!?!
|
| |
|
Inlägg #18: Postat: 2009-11-29 16:56:00
|
|
peter_pan |
Gå och köp er en SAAB själva om ni har pengar över till det.
|
| |
|
Inlägg #19: Postat: 2009-11-29 17:00:00
|
|
peter_pan |
Ni som hakar på kraven att via skatten eller andra statliga medel upprepa fiaskot med varvskrisen, ni kanske kan ha behållning av denna läsning: Länk: fokus.se
|
| |
|
Inlägg #20: Postat: 2009-11-29 17:38:00
|
|
Pia K |
#18 Nej, jag har inga pengar att köpa en saab, men jag hatar inte saab för det. Hoppas jag vinner på triss, så köper jag gärna en saab.
|
| |