Valt inlägg:
Ja Michael:Rimliga tvivel bör vi alla ha.Som du skriver är det hälsosamt.
Självklart litar jag inte på NÅGON när stora pengar står på spel. Inte på bankerna,inte på storföretagarna typ Saab eller härvor likt Trustor om någon minns det i dag Inte djuruppfödarna som kravmärker sina kadaver o inte på de bruna "sprättäggen" i butiken som kommer ifrån hönsfabriker i 95 .Jag litar inte på politiker som gör skandaler o får stora pensioner livet ut o jag litar inte på katolska kyrkans neddtystade av sexuella övergrepp på barn år efter år. O jag litar absolut inte på läkemedelsindustrin som är en gigantiska vinstmaskin för även som fattigare efter en kris blir vi ju sjuka.Men man måste hålla sitt huvud en aning kallt til alla katastrofrapporter och försöka skaffa så saklig information som går att få.Därefter frågar man runt lite ibland människor man vet brukar ha ett sunt förnuft.Och så tar man det beslut som verkar minst dåligt.I det här fallet har alla här vaccinerat sig utom en liten pojke som just nu har krupp.Vår yngste familjemedlem, 8 månader,fick sin spruta i dag.Med ala riskgrupper i dte här huset i kombination med dagisbarnen vore det ansvarslöst att avstå.Till o med Den Käre, vars religion avråder från vaccin ,ansåg att här var nyttan större.Men lever o bor man ensam är man lite friare i sitt val även om det inte skulle kännas bra att smitta en främling ,som blir dödssjuk ,heller.
Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?