Inlägg #1: Postat: 2009-11-20 12:21:00
|
Björn |
HBT-rörelsen är på offensiven i EU. Catherine Ashton som blir unionens utrikesminister utsågs till årets politiker 2006 av den brittiska HBT-organisationen Stonewall, rapporterar DN. Frågan är om folket vill ha mer av Malmström och Ashton eller om de vill ha frihet från radikala politiker?
|
|
Inlägg #2: Postat: 2009-11-20 12:21:00
|
Leif-Arne |
Frågan är hur stor tolerans man bör ha mot de intoleranta. Skall de intoleranta slippa bli ifrågasatta för sin intoleranta inställning. Malmström står för ett ifrågasättande, det gör hon helt rätt i. Hon blir en utmärkt kommisionär.
|
|
Inlägg #3: Postat: 2009-11-20 12:24:00
|
Leif-Arne |
#1 Frågan är hu du definierar "folket" som inte gillar radikala personer, är det möjligen "Das Volk"
|
|
Inlägg #4: Postat: 2009-11-20 16:37:00
|
Ratatosk |
Bra artikel.De liberala fundamentalisterna försöker monopolisera begrepp såsom frihet,tolerans osv.
Själva är de höggradigt intoleranta mot alla som har fräckheten att ha en egen åsikt.
mvh
|
|
Inlägg #5: Postat: 2009-11-20 16:51:00
|
Leif-Arne |
#4 Jaa är det inte förskräckligt här vill rättskaffens medborgare begränsa andra medborgares fria val av äktenskapspartner, och så blir de kallade för intoleranta. Monopoliseing av begeppet sa Bull, -Jajjamän, monopolisering sa Bull, tolerans skall vi ha men på våra villkor!!
|
|
Inlägg #6: Postat: 2009-11-20 18:21:00
|
Pater noster |
Bra att någon förmår lämna jasägandet och den unisona hallelujakören för Malmström, och i stället komma med lite relevant info! Att folk får ha sin egen läggning är väl en sak. Men att propagera för viss läggning samtidigt som "heteronormen" skall förpassas in i skamvrån är ju huvudlöst!
|
|
Inlägg #7: Postat: 2009-11-20 18:27:00
|
avicenna |
Jag håller med dig, man kan inte ha nån feministkärring som går till andra länder och talar om för de vad ska tycka och göra.
|
|
Inlägg #8: Postat: 2009-11-20 18:33:00
|
Leif-Arne |
Vari består den relevanta informationen? Med retoriska grepp som "unison hallelujakör" ? För att bidra med lite relevaant information kan du väl ge något exempel på där Malmström "förpassat heteronormen in i skamvrån", gärna med länk. Det kan väl inte vara så svårt för det måste väl finnas massor av dem, eller?
|
|
Inlägg #9: Postat: 2009-11-20 20:25:00
|
Pater noster |
8 Du får läsa vad jag skriver. Att "vita medelålders homosexuella män" tillhör en ofta nedvärderad sexuell läggning i dessa sammanhang har kanske du också hört talas om? Jag påstår inte att hon har sagt just detta, inte heller att hon tagit avstånd från denna klappjakt. Men trenden är stundtals tydlig, och går ofta hand i hand med de som ivrigt demonstrerar för HBT. Därför är det förra allmänna fenomenet relevant att ta upp i sammanhanget. Som allmänt fenomen vilket är vad jag gör ovan.
|
|
Inlägg #10: Postat: 2009-11-20 23:24:00
|
Leif-Arne |
#9 Du svammlar riktigt ordentligt. Att "vita medelåldes homosexuella män" bemöts nedvärderande ibland är väl något som just HBT rörelsen arbetar för inte skall ske. Till exempel bör inte staten underkänna medborgarnas val av partner inför äktenskap. Därför är det helt naturligt att äktenskapet rent juridiskt är könsneutralt. Vad enskilda församlingar lägger in i begreppet är något som faller under trosfriheten och föjlaktligen helt församlingarnas ensak. Jag tillhör jag guppen vita medelålders hetrosexuella män och har aldrig kännt mig mer uppskattad och inte ett dugg klappjagad. Du har inte belägg för ett kvidevitten av det du säger utan förmår bara svänga dig med trötta klicheer.
|
|
Inlägg #11: Postat: 2009-11-20 23:52:00
|
Pater noster |
9 "Svamlar?" Är det på den nivån du hamnat och debatterar? Från annan sida idag: "Nej jag menar att du sänder ut en förljugen bild av människor du inte har den blekaste aning om vilka de är, utan dömer en hel grupp individer utifrån din egen vanföreställning och den bild media för ut då de vill sälja lösnummer." Ungefär så!
|
|