|
Inlägg #1: Postat: 2009-11-13 22:51:00
|
|
dissidenten |
Tack!
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2009-11-15 13:50:00
|
|
peter_pan |
JA, det är ju äckligt att ett gäng gubbar hyr in en ung prostituerad för att ha sex med henne tillsammans. Det kan nog vara lockande för unga kvinnor att ha närmast obegränsat med pengar, men det är hög tid att "problematisera" även deras beteende. Det här med herrmiddagar vilket inte var vad dessa äckelgubbar ovan ägnade sig åt är väl inte värre än alla tantmiddagar som verkar ha blivit otroligt populärt sedan radikalfeminsmen fick ordentligt fäste.
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2009-11-15 15:12:00
|
|
Pia K |
Nej, herrmiddagar är inte värre än tantmiddagar. Synd bara att inte herrmiddagarna är lika vedertagna som kvinnornas "syjuntor"!
Det är nog inte radikalfeminismen som gör att kvinnor träffas, utan det har de gjort i alla tider, för kvinnor är mer sociala än män.Jag har själva varit med i en syjunta i alla år och aldrig haft gruppsex där?
Kvinnor tänker inte som män tydligen gör på herrmiddagar. Syjunta är mig veterligt inte förknippat med sex.
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2009-11-15 15:29:00
|
|
GunnarL |
Din bästa artikel hittills Pia K!
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2009-11-15 16:05:00
|
|
peter_pan |
Tror du att herrmiddagar handlar om gruppsex?
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2009-11-15 16:10:00
|
|
peter_pan |
Jodå, radikalfeministerna har lagt mycket möda på att bygga nätverk genom olika tantträffar. Tantmiddagar är väl det vanligaste sättet att värva anhängare. Herrmiddagar är nog inte lika vanliga, men att förknippa sådana med gruppsex är ju otroligt radikalfeministiskt förstockat.
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2009-11-15 16:18:00
|
|
peter_pan |
Intressant slutledning för övrigt. En gubbe låtsas att han ordnade en herrmiddag när det i själva veket var en träff m,ed en prostituerad. Från denna händelse drar författarinnan slutsatsen att herrmiddagar handlar om sex.
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2009-11-15 16:53:00
|
|
Jocke/controller |
3 Om artikeln: Vet inte om kvinnan i gemen är så värst intresserad av att ändra sin kvinnoroll? Eller skall mannen göra det åt henne också? Ordna jämställdheten till "icke könsroll", och sedan bli beskylld för att vara "dominerande normen" där med? När det gäller att "kvinnor är mer sociala", så är det ju en sanning med modifikation. Män har ofta samarbetat mer eller mindre utanför hemmet, socialt. Medan kvinnorna har hållit ihop familjen och nätverket i grannskapet, socialt.
|
| |
|
Inlägg #9: Postat: 2009-11-15 16:59:00
|
|
peter_pan |
Jag tror nog inte att man kan utgå ifrån att kvinnor inte har sina tantträffar med sexinslag. Eva Lundgren och Tina Rosengård skulle jag nog kunna tänka mig ordna lesbiska sexpartaj.
|
| |
|
Inlägg #10: Postat: 2009-11-15 17:01:00
|
|
Jocke/controller |
Sedan det där med "syjuntor". Finns det verkligen fortfarande? Träffas inte tjejerna på Hennes & Mauritz nuförtiden?
|
| |
|
Inlägg #11: Postat: 2009-11-15 17:09:00
|
|
peter_pan |
förresten, att hyra in manliga strippor till tantträffar är väl inte helt ovanligt?
|
| |
|
Inlägg #12: Postat: 2009-11-15 17:54:00
|
|
Pia K |
Tack Gunnar!
Alltså, herrmiddagar är väl ok. och jag har inte dragit slutsatsen att de är av sexuell natur, men jag drar slutsatsen, att män av naturen ser annorlunda på sex än kvinnan! Varför- vet ni bäst själva!Synd att män är så bittra och oföretagsamma när det gäller att vara män. Kvinnor ljuger när de säger att män är som barn. Det är inte sant. Det vet ni nog själva. Män är män och kvinnor är kvinnor. Personligen tycker jag att vi har olika roller. Tyvärr har allexploatering av kvinnan, gjort att alltipopa blivit förstört mellan könen. Det har väl aldrig männen trott på? Synd!
|
| |
|
Inlägg #13: Postat: 2009-11-15 17:57:00
|
|
Pia K |
Personligen tycker jag det är fel av gifta kvinnor att hyra in manliga strippor till tantträffar. Jag har aldrig varit ute och dansat heller, när jag varit gift. Jag har alltid fått skäll för att jag tycker det inte passat sig. Men jag har ändå inte tjänat på att var schysst som person.Det är ett mysterium varför. Kanske jag är överintelligentskämt.
|
| |
|
Inlägg #14: Postat: 2009-11-15 18:07:00
|
|
peter_pan |
Exploateringen av männen är väl ett minst lika stort problem.
|
| |
|
Inlägg #15: Postat: 2009-11-15 18:21:00
|
|
peter_pan |
Läs denna kortfattade skrift så får ni en balanserad syn på män och kvinnor, feminism och jämställdhet! Länk: pellebilling.se
|
| |