Sista matchen på Stadion?

Den här tråden diskuterar artikeln Sista matchen på Stadion?.
Showing page 1 of 2: 1  2
Inlägg #1: Postat: 2009-11-12 15:26:00
steno/snabb
Enligt Expressen så hade Assyriska lovats stängsel av polisen och sådana hade satts upp men togs ned i sista STUND FÖR ATT POLISEN BEFARADE ATT DE SOM SKULLE TA SIG IN olagligtRISKERADE ATT BLI SKADADE!Risken för att spelare skulle kunna utsättas för attentat var tydligen inte viktigast. Jag blev själv orolig när dif:s Mattias Jonsson attackerades och omringades av en hop fans. Men dessbättre ville de hylla och han blev heller inte ihjälklämd
Inlägg #2: Postat: 2009-11-12 18:41:00
GunnarL
Det är ganska intressant det Du skriver steno: "Assyriska uppfattades som ett invandrarlag". Hur många svenska namn finns det i Djurgårdens - eller för den delen AIK:s - laguppställningar?
Inlägg #3: Postat: 2009-11-12 18:47:00
steno/snabb
Det är säkert en hel del men Assyriska liksom Syrianska, Dalkurd med flera är bildade för en invandrargrupp och många uppfattar dem också som invandrarlag. Assyriska har numera en hel del svenska spelare men det är en annan sak
Inlägg #4: Postat: 2009-11-12 19:17:00
steno/snabb
När Djurgården spelade i Södertälje och förlorade hände ingenting trots sjutusen åskådare där majoriteten var difare men Assyriska hade fixat säkerheten väl och ingenting hände. Vad hade kunnat ske om Djurgården förlorat på Stadion. Domaren sade ikväll att han varitt rädd. Både domare och AFF-spelarna hade haft anledning till det.
Inlägg #5: Postat: 2009-11-13 08:43:00
Zooboy
Snälla Sten. O. Andersson, det här var inte ett rasistiskt dåd. Det handlar om några idioter som såg en chans att håna motståndarna. Inget mer, inget mindre.
Inlägg #6: Postat: 2009-11-13 10:31:00
steno/snabb
Det hoppas jag också. Men det är inte vanligt ens bland huliganer att rusa in på plan, inte för att hylla sina idoler som segrat utan istället ge sig på förlorarna. Det brukar vara typiskt för rasister
Inlägg #7: Postat: 2009-11-13 10:31:00
steno/snabb
Det hoppas jag också. Men det är inte vanligt ens bland huliganer att rusa in på plan, inte för att hylla sina idoler som segrat utan istället ge sig på förlorarna. Det brukar vara typiskt för rasister
Inlägg #8: Postat: 2009-11-13 14:23:00
Jocke/controller
Fotboll... Hela första sidan i dagens SVD: "Zlatan stänger inte dörren helt till landslaget." Snyft, snyft, så rörande! Men vart är vi på väg? Hela första sidan! CENSUR! PÅ rätt plats. Gomiddag...
Inlägg #9: Postat: 2009-11-13 14:32:00
Utforskaren
Jocke, jag ska byta morgontidning av det skälet du nämnde, censur är på rätt plats. Har inte tidningen något angelägnare att skriva om så är det en skittidning jag läser och det har jag tyckt länge, men snart går prenumerationen ut och då går jag över till DN igen.
Inlägg #10: Postat: 2009-11-13 14:32:00
Utforskaren
Jocke, jag ska byta morgontidning av det skälet du nämnde, censur är på rätt plats. Har inte tidningen något angelägnare att skriva om så är det en skittidning jag läser och det har jag tyckt länge, men snart går prenumerationen ut och då går jag över till DN igen.
Inlägg #11: Postat: 2009-11-13 14:37:00
Suny fri
Steno:En angelägen artiklel. Antingen det var ett "rasistsdåd" eller bara "vanliga" hulliganer är det nödvändigt atT ta tag i problemet!
Inlägg #12: Postat: 2009-11-14 09:43:00
steno/snabb
Nu har det gått en vecka och polisen har inte lyckats identifiera och gripa de skyldiga. Av de hundratals som rusade in på plan eller de som fanns på läktarna är det tydligen ingen som vil tipsa polisen. Det tyder på att det fanns många av samma sort på platsen. Regeringen bör tillsammans med klubbarna gripa in och lösa problemet med kraftigare lagar. Fotbollsförbundet kan/vill tydligen inget göra
Inlägg #13: Postat: 2009-11-14 11:08:00
Jocke/controller
12 Precis! Det är nog dags att blanda in Roks! "MÄN är DJURgårdare!" Skandal...
Inlägg #14: Postat: 2009-11-14 11:08:00
Jocke/controller
12 Precis! Det är nog dags att blanda in Roks! "MÄN är DJURgårdare!" Skandal...
Inlägg #15: Postat: 2009-11-14 11:19:00
Jocke/controller
Vad säger regeringen? Om "Mäns våld med dom som vinner"? Nej jag skojar inte! Det är ju unga män, både de som slår och blir slagna. Hur mår unga killar idag? Vem bryr sig, på allvar? Räcker moraliserande?
Inlägg #16: Postat: 2009-11-14 11:26:00
Jocke/controller
Men det är väl "samma här som där". Den som står för övergreppen blir hyllad och får vara kvar. Den som blir påhoppad och försvarar sig åker ut. :-
Inlägg #17: Postat: 2009-11-15 11:19:00
steno/snabb
Straffa de skyldiga hårt säger många. Men om justa åskådare inte ställer upp som vittnen eller tipsar polisen, då går det inte. Då får klubbarna och planägarna förse planerna med kraftiga stängsel och placera ledare och avbytare i en källare intill plan. Tllsammans med skärpt lagstiftning
Inlägg #18: Postat: 2009-11-15 12:35:00
Jocke/controller
Precis! Det är det fega medlöperiet som hindrar åtgärder mot mänsklig övergrepp eller enfald Och "Värre än de fås ondska är de mångas likgiltighet!" Alla diktatoriska eller fascistoida eller kriminella system överlever genom brist på civilkurage. Eller mutor o liknande. Kanske det också blivit för mycket pengar i sporten...? 100 miljoner på plan, möter ekonomiskt och intellektuellt armod på läktarna.
Inlägg #19: Postat: 2009-11-15 14:03:00
Utforskaren
Kyrius du pratar om fördomar, så du har inte några fördomar, då är du unik! Vad är en fördom? det finns korrekta och inkorrekta fördomar, därför anser jag att min fördom var korrekt när det gäller böglobbyns påstående att heterosexuella är onormala och bögar normala.
Inlägg #20: Postat: 2009-11-15 14:23:00
microfilosofen
Kyreus inte Kyrius som du skriver till Utforskaren: jag tar avstånd från alla fördomar som vill kränka människor inte minst den du citerar här ovan.
Med vänlig hälsning, CHRISTER KYREUS
Showing page 1 of 2: 1  2
Laddar...