Positiv om Sourze

Showing page 1 of 2: 1  2
Inlägg #1: Postat: 2009-11-03 16:34:00
Redaktionen Sourze
Älskar du Sourze? Berätta varför i den här tråden, så lovar vi att njuta av berömmet.
Inlägg #2: Postat: 2009-11-03 17:12:00
Janne B
Här har jag under sju år kunnat framföra alla mina udda åsikter - men inte på vilket sätt som helst.Jag har aldrig blivit åsikts-censurerad men några gånger fått tips om bättre uttryckssätt. Det känns stort - väldigt stort.
Inlägg #3: Postat: 2009-11-03 17:48:00
sunnyfri
Jag har haft mycket stort utbyte av Sourze.Visst bloggar jag o är medelem i debattrådar men här är det en sådan härlig mix av människor o jag träffar sådana jag aldrig skulle stött på annars.Skrivningen är en hobby jag odlar därför att den går så bra ihop med att vara hemma 24 tim/dynget.I veckan skrev jag artikel nr 150 såg jag.Så har jag genom åren fått en rad vänner oxå de en brokig skara som jag uppskattar.Barnbarnen klassar Sourze lite som min lilla boklåda vid tomtgränsen:;mormors lekstuga!Dottern däremot skrev egna artiklar här ett tag när hon hade bättre tid.
Inlägg #4: Postat: 2009-11-03 18:06:00
ArHo igen
Janne det kan så vara att du inte blivit ansatt av censur, men du har tyvärr sett till att andra blivit censurerade och avstängda.
Inlägg #5: Postat: 2010-01-23 23:11:00
ingloz
#4/ArHo igen. Jag har nu under en kort tid återkommit till den här trevliga källan. Sourze blev jag bekant med som betalande skribent 2003. Då var här ett himla liv ibland, och jag har undrat hur man burit sej åt för att få bukt med trätorna och därför mer eller mindre aktivt sök svar på frågan du berör. Kan det verkligen vara sant det du säger...
Inlägg #6: Postat: 2010-01-23 23:25:00
Pia K
Jag gillar sourze för att man kan debattera sina åsikter här och vara en del av samhällsrösten.Vi behöver en levande källa där folk kan tala ut om hur de känner i olika ämnen. Det visar sig ju i artiklarnas mångfald. Sourze är samhällets röst.
Inlägg #7: Postat: 2010-01-23 23:35:00
ingloz
#6/Och jag gillar Sourze av precis samma anledning som du, Pia K, och tycker det är mycket trevligt när debattörerna respekterar varandra ...
Inlägg #8: Postat: 2010-01-24 16:31:00
GunnarL
Jag har skrivit på Sourze sedan 2005 - snart fem år. I början var det ett betydligt mer levande forum där det diskuterades, grälades och förolämpades. På ett sätt tycker jag det var roligare då - engagemanget var betydligt större. Numera är det ju en försvinnande liten skara som är regelbundet aktiva, och det hör närmast till undantaget att någon är under 60 år. Den ende som jag känner till som skriver här regelbundet och ännu inte fyllt 60 är Leif-Arne. Jag är själv inte pensionär men nog har Sourze blivit ett pensionärsforum och inget ont i det i och för sig. På den tiden var det till yttermera visso så, att antalet läsare till en artikel räknades i tusental - nu handlar det om hundratal. Och att dag efter dag sitta i en begränsad krets och tala om hur fantastiskt trevlig konversationspartnern är blir ju i längden ganska förutsägbart och ointressant. Även om det innebär att man respekterar varandra, vilket man naturligtvis också skall göra.
Inlägg #9: Postat: 2010-01-24 16:45:00
Utforskaren
Gunnar 16:31 en bra iaktagelse för det som har varit och det som är, men vad ska ske framledes så att saker och ting förbättras så att även du får känna dig hemmastadd här på Sourze? Kan nog hålla med dig om att det är lite komiskt med puss och kram till varandra, däremot ett erkännande för en bra artikel,inlägg och kommentar är på sin plats.
Inlägg #10: Postat: 2010-01-24 17:10:00
ingloz
#8 /GunnarL, visst är det en prydlig och lite stelbent samling numera. Jag saknar blandningen av åldrar som fanns här 2003-04. Speciellt minns jag tre tjejer som jag hoppades skulle vara kvar. Och Magnus Löwendahl har jag visserligen som Fb-vän, men han har inte tid just nu ... Ja det var mycket kiv men det var de äldre som var värst. Träffade du Alf, lokföraren :
Man kan faktiskt ha heta debatter utan att kalla varandra för "simpel idiot"... Jo jag gillar inte pensionärsforum, då tillförs ju inget nytt. Om det så måste kosta respekten så väljer jag ändå tillbaka lite kiv o liv på luckan. Man blir ju aldrig nöjd.
Inlägg #11: Postat: 2010-01-24 17:27:00
ingloz
... ja, pussar, kramar o lismande är verkligen komiskt :
Inlägg #12: Postat: 2010-01-24 17:49:00
GunnarL
5 o 7/ Ingloz - visst träffade jag på Alf Verner Carlsson! En rolig och mycket dominant skribent. Vi skrek och skällde på varandra flera omgångar - det var riktigt roligt! Tillmälen som idiot var ibland det mildaste som förekom. Sen tycker jag att Du motsäger Dig själv. Du tycker att det är underbart att det inte kivas på sidan numera nr 5 o 7 samtidigt som Du efterlyser lite mer liv och kiv nr 10. Men vem bryr sig?
Inlägg #13: Postat: 2010-01-24 17:54:00
Janne B
Sourze stod nästan utan konkurrenter då den startades - det var även få hemsidor. Sourze var ngt genialiskt nytt som sedan fått hur många medtävlare som helst. Vår redaktion har prövat många nya grepp och samarbetsformer. Varje dag funderar man nog på yttrandefrihetens gränser och det gör nog många av oss. Vi som skriver här har ett kontrakt om att informera RED när vi tycker att något gått fel. Sedan avgör han saken. Bra arbetsfördelning.
Inlägg #14: Postat: 2010-01-24 18:06:00
ingloz
#12/GunnartL, nehej du, jag glömde visserligen skriva citat kring "få bukt med" men inget om att det är bättre nu än förr. Dessutom slutar jag med tre punkter vilket avser att det finns mer att säga. Man blir lite slapp i uttrycket när det inte finns någon att kiva med : ... Alf var kul, det blev nästan en sport att reta gallfeber på honom. Vem är ArHo? Jag har uppfattat det som att han blivit stoppad på sourze. Stämmer det? Ursäkta min obotliga nyfikenhet.
Inlägg #15: Postat: 2010-01-24 18:14:00
ingloz
#13/ Ja, Janne B, jag minns för lite sedan när Utf gick för långt i sina tillmälen, då gav jag bifall till din anmälan. DÄR var ett typiskt exempel då det gick överstyr. Personangrepp kan inte få passera, enligt min åsikt. Jag säger inte att något är idiot till folk på gatan, då skulle jag ju få på käften.
Inlägg #16: Postat: 2010-01-24 18:18:00
Utforskaren
Gunnar du som är en hygglig person i grund och botten med många sidor som jag glatt välkomnar och sidor som man kan förlov sagt blivit irriterad över i det förflutna men din saklighet är det inte något fel på. Vi har diskuterat med LA om det det sunda förnuftet som erfodras för att skriva på det här forumet, sedan kan det så vara så att det är ett svårtolkat begrepp "sunt förnuft" som LA vittnade på. Så Lasse i gatan och jag kammade noll att få LA införstådd med vad som menas med sunt förnuft. Jag skulle nog vilja ha det beskrivet vad som menas med sunt förnuft så att det inte går att misstolkas. Du Gunnar är nog rätt person för detta som bevisligen är en lärd person att kunna ge och ta, kalla det för att vara rakryggad om du vill.
Inlägg #17: Postat: 2010-01-24 18:26:00
Carl Olof Schlyter
Hej! Läste lite i den här tråden. Det är inte lätt att styra vilka som besöker Sourze - och det har så klart heller aldrig varit vår ambition. Tittar vi på Facebookfansen, som ju kommit till under det senaste året och är ca 620 st, så är de ca 50/50 män-kvinnor, ca 30 är mellan 35 och 45 år och ca 30 mellan 45 och 55. Vi på redaktionen tycker att det är märkligt att det inte är fler som kommenterar, när vi ser att det är så många som ändå läser. Det är sant att det var en period då man snabbt fick tusen läsare på en artikel. Den situationen döck upp plötsligt och försvann lika plötsigt. Internets vägar är outgrundliga, men jag trodde aldrig på de siffrorna. Vi på redaktionen känner oss rätt nöjda med det antal läsare man ofta får idag, typ flera hundra på några dagar, ibland upp till 1000 efter några veckor. De siffrorna känner vi är korrekta och i konkurrens med den miljard andra sajter man kan surfa på tycker vi att det kanske ändå är rätt ok. Självklart vill vi att ni ska bli fler och vi tror att det enda receptet är hårt arbete och uthållighet, så vi jobbar på, helt enkelt. Tack, förresten för att ni finns!
Inlägg #18: Postat: 2010-01-24 19:06:00
Janne B
Trevligt att du C-O hoppade in ovch analyserade siffroer som jag inte har direkt tillgång till. Jag trodde IT havererat då vi fick tusen läsare per artikel Billy B kom upp i väldiga siffror. Googlar man på mitt namn så kommer man på 15 000 klick - rätt kul// Vi hänger med, vi hänger med...
Inlägg #19: Postat: 2010-01-24 19:10:00
GunnarL
17/ Förnuftigt och bra skrivet Carl-Olof! Jag skriver ju vidare här efter fem år, vilket väl innebär att jag på något sätt har varma känslor för Sourze och dess innevånare. Och jag tycker nog att Ni i stort sett har anledning att vara ganska nöjda. Redaktionen har i alla hänseenden alltid varit lika vänlig i de kontakter som jag haft med Er och det uppskattar jag. Artiklarna är mångsidiga och många gånger mycket bra - så jag önskar fortsatt lycka till!
Inlägg #20: Postat: 2010-01-24 19:18:00
beth4020
GunnarL: Du säger att detta är en sajt för pensionärer....då är det nog dags för mig att tacka och dar vidare. jag är inte mycket över 40 och är man pensionär så så tja, vad vet jag......
Jag kommer inte ihåg när jag blev betalande skribent här men misstänker att det var 2005. Då var det ett himla liv här och mustaforna avlöste varandra. Nu har de försvunnit och sidan liknar snart sidan jag övergav sourze för. Inte för att jag vill ha dålig kritik, men är den konstruktiv blir jag bara glad. Nåja, jag tackar Schlyter för hans tålamod med mig/oss :-
Showing page 1 of 2: 1  2
Laddar...